ahoj, díky všem za důvěru a podporu ve sledovanosti ... takže jedu dál, první etapa, zkusmé poladění límce u řídítek s kanálem chlazení nad motorem, uvidíme jak si to sedne pak na kapotu, jestli to bude akorát, popřípadě posunu otvor blíže k rámu o setinku, zatím je spodní díl pod řídítky nad límce, otázka jestli nemá být zároveň, nikde foto nemám, takže to pak musím odzkoušet. Dobré znamení je, že límec mohu montovat na závěr, je tam malá škvírka, přes kterou to půjde nasadit, proto jsem také uřízl celá přední rám držení palubky, počítal jsem s touto možností
po odzkoušení jsem dolepil do spodní části natupo všechny kabely a nějaké přidal, nejsou tam úplně všechny, nemá to smysl, ale většina tam je, následovat bude usazení motoru, uvidím, jak si to vše sedne, pokud bude vše hladce, bez kolizí, motor v rámu bude ještě dnes na foto k večeru
nejprve jsem na svá místa doplnil potrubí mezi výfukem a tuším že to vede do turba, to je ten díl za motorem na té zlaté liště
2.etapa usazení motoru a vejfucku, jak jsme slíbil, dávám foto, vše sedlo, byla jen 2 místa kolize, jedno bylo mou chybou, druhé setina kontaktu, takže téměř 99,99% úspěch, zatím uf jako
nejprve jsem vše usadil na všechny 4 křížové šrouby, po usazení vejfuku jsem ty spodní sundal a dal tištěné
pak to celé přišlo usadit do rámu, nahoře bylo potřeba jen počesat kabely, jinak vše sedlo překvapivě úplně na pohodu, žádná kolize nikde nebyla ani vpředu, ani vzadu ... trochu se mi neustálým hmatáním na model místy otírá barva i černá z rámu, tak bohužel i ten chrom od Alcladu, což už tady zmíněno bylo, hlavně na hranách, nebo na oblouku vany, pak na závěr provedu retuš ... za účelem opatrné práce jsme si koupil bavlněné rukavice a nebylo to úplně levné, i přesto prostě k otírání dochází, ale zlepšil se povrch po statické stránce néboje, ty gumáky prostě vyrábějí statickou elektřinu hodně, ta bavlna sice posuší drobné chloupky, asi časem, až se to sepere, tak to bude lepší, ale to se dá snad omést, nebo ofouknout, nedrží to jako přilepené, což dělají ty gumáky.
potrubí turba zapadlo parádně, na to, že jsem to ani nelícoval na sucho, tak super, musím pochválit svůj odhad, on to nikdo za mne neudělá ... nebylo jej nutno ani lepit, je tam na volno
usazovací šrouby ve spodní části nahrazeny tištěnými, ty horní také zmizí zde na pravé straně byla kolize na fitince - fajfce červená/modrá a pak obalená hadice, již po opravě, nic není vidět
usazení výfuku: zde mi vznikly dvě malé kolize a to jedna na fitince, taková ta fajka vedle spojky, původní se mi zlomila, byla moc křehká, neudělal jsem jí z drátu, ale z plastu, což byla chyba a druhou jsem použil ze setu od TOP studia Hoise joints, tuším, že to bylo 2mm, nebo 1,8mm a ta fajka je moc vysoká, takže v místě kontaktu s výfukem jak to bylo křehké, tak se to odlomilo, už nebylo možno to nijak vrtat, takže lepeni natupo, vyplněno gelovým vteřiňákem a opravo, nejde nic poznat (na závěr všech doplňků půjde na nějaké části ještě wash, není ještě úplně všude), druhé místo byla pružinka na poslední části u krytu výfuku z karbonu, byla moc otočená ke krytu, takže opatrně jsem jí sundal, místo opravil a otočil jí o 2mm směrem dolů od krytu, vše tedy vyřešeno a mohu pokračovat osazením chladiče, nebo zadní kyvky, ještě uvidím, čím začnu (sem tm doplním nějaké drobné kravinky, co jsem ještě objevil, že schází a bystrému oku kritika neuniknou.
Naposledy upravil Mause dne 06 črc 2025, 19:41, celkově upraveno 4
ahoj, děkuji všem za kladné ohlasy, jsem rád, že se líbí a i mě se to libí, i když je to opravdu náročné toto takto další etapa skládání, chladič, potrubí chlazení a zadní kyvka, zapojit kabely, jdeme na to. Chladič si sedl úplně dokonale, nikde žádná kolize s ničím nebyla, vše sedí na milimetry, na chladiči mám vlastní lepty, vystřižené dle šalblon na vnitřní části, vyhazováky byly nevhodně umístěné přímo v mřížkách, lepty jsou vidět na úplně prvních foto ze začátku stavby na první, nebo druhé stránce
díl gumy jsem odřízl a trubku navrtal, vložil do ní kulatinu
mezera se vyplnila kousky plastu, zabrousila, ve spodní části jsem dal jen trn z drátu, nakonec vše zackvaknuto bez lepení
následovalo usazení potrubí od čerpadla ke chladiči. Už při první stavby španělky 33 jsem narazil na problém s pasováním tohoto dílu, myslel jsem si, že jsem někde udělal chybu a tím se mi posunula osa, jenže opak je pravdou chyba je u tamky a ve výrobě. Jsou dvě možnosti, již od počátku úprav s tím počítat a natáhnout nové potrubí a nové kolínko s plastových kulatin, nebo uříznout konec imitace gumové hadice a tuto nastavit v horní části o 2,5mm a ve spodní části o 0,5mm a šikmo zbrousit a dotvarovat usazení dosedací plochy, touto cestou jsem šel. Oprava byla snadná nalepit vyseknutá kolečka zabrousit, odvrtat, dolepit kulatiny dovnitř nabarvit, hotovo bylo do hodinky. Pak došlo na problém s lepty sady spon Renaissnce 12AM-SERF3 spony 3mm, peklo, idioti vyrobili lepty z oceli, při pokusu o usazení na kolmo navrtaný trn (schzázela mi setinka k dokonání díla-obtočení) jsem si poškodil barvu, takže vše umýt a zkusit znovu, nešlo to ani tak, jeden díl odlétl kamsi do kosmu a další prostě na trn, jak jsme zamýšlel usadit nešel, takže jsem ho hotil mezi ostatní doplňky a nehodlal se tím dále zabývat, kdybych udělal rovnou pásky z Alu samolepící fólie, byl už složená i přední vidle, celé odpo v rp... škoda, ztráta času. Tyhle lepty se musí vyříhat, lepit na nebarvený povrch, barvit a pak obrousit barvi z leptu, jinak to nepůjde, kdyby to bylo z jiného materiálu, bylo by to ok.
spodní šroub úchytu ramena tlumiče pod kyvkou jsem nahradil tištěným šroubem
pak už bylo možno nasadit zadní kyvku, ještě jsem tam dolepil jeden držák kabelů a do něj zasunul poslední kabely k zadní brzdě, barvu ze styčných míst bylo nutno obrousit, jinak by to tam nevlezlo, jak psal i Atos, navrstvení barvy a laku pak může bránit usazení dílů a to se pak běžně děje, neb jsou díly velmi přesně lícující, tedy krom potrubí chlazení
šroub usazení pružiny jsem výrazně zbrousil udělal z něj jen placku, přijde na něj retuš, ještě to chtělo setinku z hlavy ubrat
a na závěr konečně pár pohledu od zadního kola k zadní části motoru a rozvodům v této partii, není to úplně zde 100% vím o drobných nedostatcích, ale více nemá smysl zde tvořit