Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Závodní a osobní automobily ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

model 1/12 tyrrell 006 fullscrath

Odeslat odpověď
Příspěvků: 42 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

model 1/12 tyrrell 006 fullscrath

Příspěvekod cevert » 06 srp 2011, 20:21

Ahojte
Inšpirovaný touto adresou http://www.mrof1engineering.co.uk/?page_id=1334
som sa pustil do svojich verzií tohoto nesporne zaujímavého vozu v mierke 1/12. Predpokladám beh na dlhú trať. Modely nebudú také premakané ako Markove z tej adresy, ja sa pokúsim o niečo jednoduchšie verzie.
Snáď do roka budú dve verzie na svete. Nie som ešte rozhodnutý čo vlastne bude model predstavovať. Jeden bude istotne 006 z roku 1973 - stred sezóny a druhý možno z roku 1972, alebo 006/3 z konca sezóny, ale na tom sa zabil jeho pilot, takže uvidím čo bude pre mňa zaujímavé.
Šasi je postavené z plastových dosiek rôznych hrúbok získaných ako odpad z predajne s reklamnými materiálmi. Lepené sú sekundovým lepidlom. Potom sú brúsené do požadovaného tvaru. Tu som natrafil na zlé podklady a veľké nepresnosti v rozmeroch plánov, ktoré sú na nete k dispozícii. Preto pomaly hľadám tie správne rozmery. Obe šasi sú v drobnosiach odlišné. Krycie panely aerodynamiky sú vakuformy na sádrové kopyto. Sú z plastu hrúbky 1 mm, aby bolo z čoho brúsením dostať správny rozmer, rovnako ako oblejšie tvary trochu zaostriť. Zatiaľ pripravené diely prednej nápravy sú už asi treťou verziou, teraz sa zdá, že budú použiteľné. Motor s prevodovkou bude kópia zo stavebnice Tamiya. Diely zadného zavesenia plánujem z plastu podobne ako na prednej náprave. Kolesá by mali byť z resinových bočníc a papierových behúňov. Mám pripravené aj laserom pálené vzory pre pneumatiky do dažďa od TEA. Všetky diely áut, okrem motora a prevodovky, budú vlastnej konštrukcie.
Ospravedlňte tie fotky, sú amatérske a z mobilu. Ale majú byť ukážkou čo je hotové. Zatiaľ nie je moc čo fotiť. Možno v ďalšom pokračovaní.
Clipboard02.jpg
Clipboard03.jpg
Clipboard06.jpg

Naposledy upravil cevert dne 04 čer 2013, 06:12, celkově upraveno 1
cevert
 
Příspěvky: 162
Registrován: 06 srp 2011, 19:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod Dale Cooper » 07 srp 2011, 18:45

Hele, to vypadá zajímavě...! Budu sledovat!
Dale Cooper
 
Příspěvky: 1408
Registrován: 10 led 2005, 13:55
Bydliště: Havl. Brod
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod fefek » 12 srp 2011, 19:04

Veľmi pekné auto. Teším sa až bude vo farbe.
fefek
 
Příspěvky: 50
Registrován: 15 zář 2009, 12:45
Bydliště: Gbely
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod cevert » 05 zář 2011, 18:19

fefek píše:Veľmi pekné auto. Teším sa až bude vo farbe.


Ahojte. No na farbu sa bude čakať ešte dlho. Jedno je isté, bude značky TS15.
Postupne pribúdajú niektoré detaily prednej nápravy, zatiaľ nie je čo prezentovať, pretože musím doladiť ich správny tvar. Medzitým som musel opraviť kopytá na "aerodynamický kabát" auta. Teraz by to malo byť už OK. Vyrobil som dve kopytá na predné krídlo. Nakoniec som výlisky predsa len zlepil do jedného kusa. Mám pripravenú hornú časť komínu. Ostatné diely už asi budú lepené len z plochých plastov. Ešte neviem ako vyriešim sedadlo. Toto zatiaľ neriešim. Času dosť. Medzitým vydal MFH tento voz v dvacatine. Kto študoval stavebný návod vidí, koľko aj takáto firma priniesla kompromisov. Som tomu rád, lebo bez toho to asi nejde.
Dnes Vám teda ukážem kopytá a pripravené vakuformy. Ako materiál na kopytá som použil plast a drevo a na výlisky je použitý acetát (priehľadný 0,5mm) a polystyrén 1 mm
Prídem zasa za nejaký čas
vakuform.jpg
výlisky

Přílohy
kopytá.jpg
master
Naposledy upravil cevert dne 28 říj 2011, 19:56, celkově upraveno 1
cevert
 
Příspěvky: 162
Registrován: 06 srp 2011, 19:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod dekon » 06 zář 2011, 16:03

páči sa mi tvoja stavba,už aj preto,že tyrrell 005/6 je velmi vysoko v mojej top 10 pretekových aut,mám v plane opatrit si tyrrell 006 od ACE v 1/20.
Prečo nepoužiješ odtien namiešaný zero paints tyrrell blue?
http://www.car-model-kit.cz/89-zero-pai ... ro-paints/
TS 15 sa mi zdá taká vela tmavá...
A mám ešte jednu otázočku,motor s prevodovkou použiješ z 003 alebo P34? ktorý je bližší,lebo v 1/20 mám k dispozicii len tu šestikolku...
Uživatelský avatar
dekon
 
Příspěvky: 1516
Registrován: 08 led 2010, 14:55
Bydliště: Frýdek-Místek
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod Madish » 07 zář 2011, 09:46

Obdivuju tuhle práci, je strašně těžký stavět z ničeho a vyrábět si sám všecko. Vždy jsem nevěděl, kde dřív začít a čeho se chytit :D
S Dekonem souhlasím, od Zera bys měl přesně barvu, ale zase Tamiya Sprej je lákavější na aplikaci, jen protřepeš a nalakuješ.
Držím palce, Tyrell 006 se mi líbil asi nejvíc z Tyrellů (potom je P34 1976 a Tyrell 008 se kterým vyhrál Depailler v Monaku)
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
"Každej chce kedlubny!"
http://www.kedlubna.com
"Ronnie Peterson - Narodil se, aby jezdil s čímkoli, ale hlavně bokem"
F1 Racing, 05/2008
Uživatelský avatar
Madish
 
Příspěvky: 1982
Registrován: 25 lis 2006, 17:52
Bydliště: Most
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod cevert » 07 zář 2011, 19:06

Ano chlapci máte pravdu. Farbu však už neriešim, ale ďakujem pekne. TS 15 mám už kúpenú a podľa mňa bude vyhovovať. Nie som až taký puntičkár aby všetko presne odpovedalo skotočnosti (a ktohovie aká farba bola na aute naozaj. Keď som videl vedľa seba 001, 002, 008 a 012 každá modrá bola iná, aj keď veľmi podobná.) S tým budovaním dielcov je to horšie ako zlé. Detailné fotky vždy nie sú, treba si domýšľať. Niektoré diely vzniknú aj päť krát, kým sa ako tak trafím, aby to vyhovovalo mojim predstavám. Sú to však úžasné výzvy a postupne ako pokračujem mám z výsledku radosť. Nebude to maketa, ale chcel by som dobrý model s detailami niekde na úrovni lepšej stavebnice. Našťastie materiálu na brúsenie je dosť, takže môžem skúšať a skúšať.
Už neviem, z ktorej stavebnice som použil motor a prevodovku ako master na formu. Musím povedať, že samotný odliatok už nie je taký dobrý ako by som potreboval. Je to už piaty odliatok a na lukoprénovej forme to už poznať. Najlepšie by bolo získať nejaký šrot, ale toho sa asi nedočkám.
Mám problém akú farbu použiť na chromové diely, aj kokpit je síce hliník, ale leštený. Všetky farby, ktoré som skúšal majú spoločnú vlastnosť. Nedajú sa lakovať (stratia ten chrómoý efekt) a nesmú sa chytať do rúk! Vie niekto poradiť?
Ďakujem Vám za ohlasy. Trošku ma to polačí ďalej.
"cevert"
cevert
 
Příspěvky: 162
Registrován: 06 srp 2011, 19:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod magellan » 07 zář 2011, 20:57

Na chróm skús použiť od GSI Super Metallic SM01 Super Fine Silver, alebo Alclad II ALC-107 Chrome, prípadne ALC-105 Polished Aluminium, pod Alclady je však nutné použiť ako základ čiernu lesklú syntetiku, alebo čiernu lesklú základovku priamo od Alcladu - tieto farby sa síce mierne stierajú tiež, zabrániť by tomu mal nový lak od Alcladu Aqua Gloss ALC600. Obidve varianty sú pomerne drahým riešením, ale aspoň ja iné riešenie, ktoré by sa vzhľadu chrómu reálne priblížilo a zároveň sa nestieralo nepoznám.
moja galéria
Uživatelský avatar
magellan
 
Příspěvky: 1141
Registrován: 08 srp 2009, 11:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod beaver » 07 zář 2011, 21:02

cevert píše: Nie som až taký puntičkár aby všetko presne odpovedalo skotočnosti
"cevert"
:-k :grin:
Jinak je to dost zajímavý projekt a doufám,že se ti ho podaří dotáhnout do zdárného konce ...
Tady máš snad odpověď na otázku co použít kovové díly - barvy od Alclad II a jejich novinku : http://www.car-model-kit.cz/87-alclad-ii/13223-aqua-gloss-clear-leskly-lak-alclad-ii/

PS o chvilku později ...
Obrázek



... podvozky flákám mám skleněné police ve vitríně a nikdo se zespodu na ně nedívá ...

Galerie
Uživatelský avatar
beaver
 
Příspěvky: 3291
Registrován: 18 bře 2007, 11:27
Bydliště: Troubsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod greenWOLF » 08 zář 2011, 07:54

Paráda - díky za každou další 1/12 - budu určitě sledovat.

Ale proč není měřítko uvedeno v nadpisu :evil:
..dodržujme pravidla.
Tak jsem zpátky:
1) (1/48) viewtopic.php?f=6&t=70694
2) (1/48) viewtopic.php?f=57&t=71002
3) (1/32) viewtopic.php?f=57&t=73052
4) ..uvidíme..
Uživatelský avatar
greenWOLF
 
Příspěvky: 547
Registrován: 16 zář 2008, 09:13
Bydliště: Domamyslitz u Olomouce
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod cevert » 08 zář 2011, 19:18

Super páni, ďakujem. Chrómový Alcad som dnes vyskúšal a je to celkom dobré. Nedostal som kúpiť ten špeciálny lak. Skúsil som sidolux, zdá sa, že si spolu rozumejú, nie sú zatiaľ nijaké problémy a lesk sa nestratil. Ďakujem ešte raz za Vaše rady.
cevert
 
Příspěvky: 162
Registrován: 06 srp 2011, 19:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod cevert » 26 zář 2011, 09:20

Zdravím Vás páni. Aby bolo vidieť, že som celkom nezaspal, pribalím obrázok dielov prednej nápravy. Chýba ešte priečny stabilizátor, poloosy... Pretože staviam dva vozy naraz musel som to všetko spraviť dvakrát. Postupujem veľmi pomaly. Zatiaľ sa neviem prekúsať dokončením airboxu. Už niekoľko neplatných pokusov skončilo v koši, nakoniec aj s inými dielmi je to podobné. Vyrobím ich niekoľko, rôznou technikou, z rôznych materiálov a často to letí do koša. Rozbehol som práce aj na zadnej náprave, zatiaľ len jeden motor s nápravou, no a pribudne aj druhý, ten už je pripravený na odlievanie. Všetko zatiaľ bez detailov a všetkých tých drobností, ktoré tam musia byť.
Fotím stále mobilom, pretože má lepšie rozlíšenie ako moja staručká digitálka od Olympusu
Pozdravujem
cevert
DSC01461.jpg

cevert
 
Příspěvky: 162
Registrován: 06 srp 2011, 19:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod cevert » 22 říj 2011, 09:05

Zdravím. Myslím, že som ten airbox predsa len spravil. Jeden je zložený z niekoľkých dielov a druhý je jeho kópia zo sádrového kopyta. Ešte treba k nemu prilepiť nejaké drobnosti. Podobne dopadol aj kryt kokpitu. Modrý sa skladá z piatich častí a je zhotovený tvarovaním za studena a na základ sú prilepené tie rôzne výstupky, druhý je lisovaný na sádrovom kopyte a zlepený z dvoch dielov. Ako materiál som použil opäť polystyrén hrúbky 1 mm. Pri lisovaní sa jeho sila zmenší asi o 50%, ale stále je dosť priestoru na dobrúsenie hrán, ktoré sa lisovaním nedajú robiť dotatočne ostré. Je pravdepodobné, že kopyto ešte budem upravovať. Uvidím ako to mi pôjde ďalej. Teraz bojujem so sedadlom. To má hrozný tvar. Zatiaľ som nenašiel tú správnu techniku, ako ho spraviť. No nechám sa sám prekvapiť. Medzitým som čo to spravil na zadnej náprave. Mám pripravený ochranný oblúk, tehlice, brzdy, čiastočne prvky zavesenia a výfuky, tie bude treba ešte podrobiť dôraznej kritike (sú ohýbané z drôtu v bužírke a nie som si istý ich tvarom).
Potom sa vrátim k prednej náprave, tam je toho tiež ešte dosť na práci.
Zasa niekedy dovidenia.
"cevert"
Přílohy
kryt2.jpg
modrý kryt je zhotovený ohýbaním za studena, biely je výlisok na kopyte. Materiál 1mm silný polystyrén
kryt1.jpg
kryt pred opracovaním, zlepený u dvoch častí
airbox2.jpg
modrý s prvým ľahkým náterom je z plastových dosiek a samotný komín je výlisok, druhý je výlisok na sádrovom kopyte z transparentnej 0,5mm silnej fólie
airbox1.jpg
Airboxu chýbajú ešte aerodynamické prvky a spoj hornej a dolnej časti s nitovaním
cevert
 
Příspěvky: 162
Registrován: 06 srp 2011, 19:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod DOSKOČIL MICHAL » 24 říj 2011, 11:47

... no pěkně =D> . Popiš prosimtě výlisek do sádrového kopyta. Já to umím jen "přetáhnout" přes kopyto, ale to je dost omezený tvarově .... Dík a držim palce. :P
"nejdůležitější je si vybrat stranu" a pak už je to jen o počasí
Uživatelský avatar
DOSKOČIL MICHAL
 
Příspěvky: 2965
Registrován: 14 kvě 2006, 22:44
Bydliště: Zdiby-Přemyšlení
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: tyrrell 006 scrath

Příspěvekod Madish » 26 říj 2011, 15:34

To je pecka. Kdybys měl přístup ke Cosworthu DFV a převodovce Hewland tak jsem si jistý, že by sis postavil vlastní formuli, která by závodila :D Oceňuju sochařinu!
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
"Každej chce kedlubny!"
http://www.kedlubna.com
"Ronnie Peterson - Narodil se, aby jezdil s čímkoli, ale hlavně bokem"
F1 Racing, 05/2008
Uživatelský avatar
Madish
 
Příspěvky: 1982
Registrován: 25 lis 2006, 17:52
Bydliště: Most
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 42 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY