už nějakou dobu se chystám, že začnu stavit. Resp., že se k tomu vrátím, nějak +- v 16 jsem se o něco pokusil, ale většinou to byl v té době moderní tuning na kovácích, něco málo jsem vyzkoušel i stavbu plasťáku, ale nic z toho jsem asi ani pořádně nedokončil a když jo, nestálo to za nic Neměl jsem pistol, kompresor, materiál, nářadí, barvy,... Vlastně nic co by potřeba bylo - všechno lakované buď autospreji nebo štětec, takže si to dovedete představit. Pak jsem začal dělat dospělá auta ( zgenerálkoval jsem si Felcku, pak E36 v dakargelbu, kamarádovi jsem nalakoval Vento VR6, 323f,...) a modely šly na X let stranou.
Na třicetiny jsem si řekl, že se k tomu jako oddech vrátím. Nějaké modely jsem naškudlil, hlavně teda rally, něco okruhového, ale na to si ze začátku netroufám, nechci to zničit Takže něco jednoduchého na začátek, něco kde zkusím pár prvních tahů s pistolkou - Fengda BD 130, něco na rozcvičku.
Chtěl jsem teda něco co nebude moc hranaté kvůli leštění, něco co nebudu muset nějak upravovat aby to do sebe zapadlo, něco co bude jednodušší. Naskytl se úhlavní konkurent fenomenální F40 - Porsche 959 od Tamky.
Všechno krom kastle bude pistolkou, na kastli si zatím netroufám, tam jsem zvolil spreje - odstín je TS86 "pure red". Klasická stříbrná je asi hezčí, ale tu jsem nevolil z toho důvodu, že bych to asi případně nezvládl zaretušovat když bych někde proleštil, probrousil. Bílou jsem zase nevolil z toho důvodu, že ve vitrínce budu mít hodně bílých závoďáků ( a už mám v kovu 1:43) a červená taky jezdila
Jako první jsem se snažil odbrousit děličky, na některých místech jako zadní nárazník a blatníky byly teda docela výrazné ( nevím, jestli je to tak normální nebo je to stářím forem/ stavebnice), lehce jsem protáhnul spáry ( ty jsem pak ještě zvýraznil po plniči - je lepší dělat před nebo po nasurfování?) a fouknul kastli, ať na ní můžu po zrání laku pokračovat. Mám nachystané díly interieru na barvení, něco málo z podvozku nastříkané. Rád nastuduju nějaké vaše místní rady. A taky díky místnímu borci Alešovi - jsme bývalí spolužáci a kámoši, takže dost otravuju i jeho
Pár prvních foto ( zkusím se polepšit, jsou to rychlovky telefonem před úprkem do práce). Kola jsem zkusil barvou "chrome silver", ale ta je teda fest výrazná, ty okoupu a když to dám do poředěné "flat aluminium", tak by to mělo být cajk? Díky, Jirka
Vítej na fóru. Jestli máš učitele Aleše, tak to jsi v dobrých rukách Co se týče stavebnice, za 4 kila krásná stavebice, vše pasovalo jak má. Jediná věc, která chtěla víc péče je křídlo. To je potřeba slepit s kapotou a vzniklou spáru vytmelit, v reálu není.
Tak přece jen přišel s kůží na trh Zatím ta barva vypadá dobře, ani není vidět moc pomeranč. Ke spárám: Lepší je si nejdřív nachystat kastli kompletně (zatmelit, co je třeba, prorýt spáry), pak surf, barva, dekály, lak, přebrousit, přeleštit a spáry vytáhnu až na konec. V tom lesklém laku se hezky rozlévají jen ve spáře. když to uděláš v surfu nebo matné barvě, bojím se nehezkého vzlínání i mimo spáru. Pokud máš i hliníkovou barvu, ty kola přefoukni. Chrome silver od Tamky je zrovna odstín s hrubým pigmentem a dobře vypadá jen na malých dílech (detaily podvozku, motoru nebo tak). Děličky jsou klasika a evergreen snad všech stavebnic. Výjimku tvoří nejnovější kousky např. od Tamky (v rukách jsem měl GR Supru, ale věřím, že podobně na tom bude i nové BRZ, GR86, Toyota TS050 a možná i jiní výrobci). Ale z fotek to vypadá, žes je srovnal hezky. Někdy zlobí metalické barvy (příp. barvy od Zera), které dokážou i zabroušené děličky opět vytáhnout. Stalo se mi to u 2 stavebnic Supry mk4, to chce vzít šmirgl 400, pořádně do živého a pak surfem, příp. lehkým přetmelením zkontrolovat, že je to OK.
Ke spárám- můj postup- proryju rydlem Mr.Paint, tenké, ostré, doporučuji, potom vezmu černé rozpouštědlové lepidlo, silně vzlínající, napustím tenkým štětcem do linek. Tim vyčistím i od zbytku špon. Určitě to jde i černou barvou. No a i pod nánosy barev, která se do linek plně nedostane, je utlumená černá krásně vidět a nebije to do očí.