Ferrari F2005 Revell 1/24

Ahoj. Protože moje předchozí dokončené stavby C4 WRC a M3 E30 byly moc jednoduché a přímočaré (ironie, kdyby to někdo nepoznal
), tak jsem se pustil do F2005 od Revellu. Nějakou formuli jsem si chtěl už nějakou dobu postavit, abych se podíval také do Hanzova rybníčku
Z nemnoha stavebnic F1, které mám, jsem první sáhl právě po Ferrari, protože 1) nějakého Schumachera bych jako automodelář měl mít ve sbírce 2) je to poslední sezóna s V10 motory 3) je to období, kdy mě F1 bavila a monoposty z této doby se mi líbí 4) je to poslední Schumacherovo Ferrari se startovním číslem 1. Stavebnici jsem koupil tady přes inzerát včetně doplňkového aršíku s Marlboro nápisy a začal jsem zkoumat podklady. Chvilku to dalo, najít kombinaci aerodynamických prvků a cigaretových reklam, tak jsem se nakonec rozhodl, že postavím podobu auta z tiskové prezentace, kde jsou cigaretové reklamy a aero nemá boční křidélka, která tedy jednoduše na model neosadím. Stavba bude komplet zavřená, prakticky čistá krabice, asi ani nebudu dělat pásy, jen anténky asi nahradím tenkými drátky.
Stavbu jsem začal "kastlí" (jak se tomu říká u F1?), což znamenalo vyplnit spoje dílů a nově narýt spáry - to je zatím v procesu, postupně to dělám. Čistím a připravuju další díly a tam už jsem narazil na první větší komplikaci - stavebnice má naprosto nesmyslný rozchod kol, takže to vypadá jak rozpláclá žába, znamená to o cca 5 mm oříznout náboje kol, s čímž jsem začal, zatím je to jen na sucho, musím si důkladně ohlídat geometrii. Přední křídlo nebudu rozřezávat na jednotlivé segmenty, ale naryju tam hlubší spáry, aby to nevypadalo úplně jako z jednoho kusu.
Stavebnice obsahuje "karbonové" obtisky (byť hodně hrubé struktury) na viditelné díly, jiné karbony dávat nebudu. Revell v návodech doporučuje karbonové díly stříkat směsí černé a zlaté 4:1, což jsem zkusil na podvozku a vypadá to pěkně - nicméně, prakticky poprvé stříkám barvu pistolí a pro mě nové zjištění, to co sprej schová, barva z pistole ne, chce to důkladněji připravený povrch.
Takže uvidíme, moje první stavba F1 se tedy rozběhla.


Stavbu jsem začal "kastlí" (jak se tomu říká u F1?), což znamenalo vyplnit spoje dílů a nově narýt spáry - to je zatím v procesu, postupně to dělám. Čistím a připravuju další díly a tam už jsem narazil na první větší komplikaci - stavebnice má naprosto nesmyslný rozchod kol, takže to vypadá jak rozpláclá žába, znamená to o cca 5 mm oříznout náboje kol, s čímž jsem začal, zatím je to jen na sucho, musím si důkladně ohlídat geometrii. Přední křídlo nebudu rozřezávat na jednotlivé segmenty, ale naryju tam hlubší spáry, aby to nevypadalo úplně jako z jednoho kusu.
Stavebnice obsahuje "karbonové" obtisky (byť hodně hrubé struktury) na viditelné díly, jiné karbony dávat nebudu. Revell v návodech doporučuje karbonové díly stříkat směsí černé a zlaté 4:1, což jsem zkusil na podvozku a vypadá to pěkně - nicméně, prakticky poprvé stříkám barvu pistolí a pro mě nové zjištění, to co sprej schová, barva z pistole ne, chce to důkladněji připravený povrch.
Takže uvidíme, moje první stavba F1 se tedy rozběhla.