O víkendu mi dorazila čísla 96-99, zadní nárazník, přední světla a kus přívěsu. U světel jsem se zaseknul na tom, že s distanční podložkou otvor v úchytu světla nedosáhl k otvoru v karoserii pro upevňovací šroub. Musel jsem distanční podložky obou světel trochu zeslabit šmirglem. V čísle 102 se bude spojovat karoserie s podvozkem, na autě do té doby ale přibyde už jen klakson a cívky s kabely ke svíčkám. Zkusil jsem tedy spojit kastli s podvozkem už teď. Zatím bez šroubů, takže pokud by cívky a klakson nešlo upevnit skrz otevřenou kapotu, bude hračka to zase rozebrat. Největší problém bývá s kabeláží, která je při montáži karoserie poměrně neposedná, ale vypomohl jsem si lepicí páskou, svazek kabelů od spínačů vnitřního osvětlení jsem páskou stáhl, kabel vnitřního osvětlení přilepil k vnitřní stěně tapecírunku, řemen k uchycení rezervy jsem přilepil k otevřenému víku kufru. Ledky zadních světel a brzdovek jsem prostrčil otvory v karoserii v poloze, kdy karoserie ležela na boku vedle šasi. Trošku problém byl se spasováním v kufru, bylo nutné přimáčknout vnitřní bočnice kufru k zadním blatníkům, aby se plíšky na pantech víka mohly pohybovat vevnitř v kufru. V motoru mě potrápilo sání, které je na blok motoru jen namačknuto a pár trubek, které jsou uchyceny jen kolíčkem na otvoru - při tlaku na předek se to rozpadalo. Kabel ke startéru jsem přilepil vteřiňákem, tam by se kabel při uvolnění špatně nasazoval. Karoserii s propojenou a připravenou kabeláží jsem nasadil nejdříve na přední část šasi, tím jsem předešel tlaku na ty nepřišroubované součástky a vše tak nějak dobře sedlo. Až se to dopřitáhne šrouby, bude to OK. Z auta mimo cívek a klaksonu chybí už jen zadní světla, stěrače, zpětná zrcátka a tažné zařízení. Přívěs má hotové šasi, lavice a jednu vnitřní stěnu s vestavěnými skříněmi. Otevírací dvířka skříně se otevírají, šoupacími dvířky lze šoupat.
Mám jí objednanou. Nešlo jinak. Mám už jednu, model 62, v měřítku 1:1.. Tu 1:1 jsem v r.2005 koupil za15000,- Kč, tahle 1:8 vyjde na 24910,- Kč.. Ale u té 1:1 to nákupem jen začalo a už to letí - pronájem garáže, povinné ručení, technická..
Dvě novinky od Hachette - v číslech 108 a 109 budou součástí střešního nosiče a v č.119 a 120 budou 2 kufry. Kufry se vejdou do zavazadlového prostoru a na střešní nosič dám Kempingový nábytek z prémii od T603, až bude..
Včera jsem si dovezl čísla 100 - 107. Trabant dostal houkačku, cívky a kabely ke svíčkám, obě venkovní zrcátka, obě zadní světla, stěrače a tažné zařízení. Už jsem ty drobnosti namontovala potrápil se spojením podvozku a karoserie a Trabant je v podstatě hotový. Ještě vyjde zahrádka, zabere dvě čísla a kufry. Jinak už jen díly na obytný přívěs. Poslední zásilka byla v ohromné krabici a dorazila v ní celá boční strana přívěsu. Bude to pěkný obřík. Dále dorazila horní i dolní část vstupních dveří do přívěsu. Ještě jsem chtěl auto vyfotit pochlubit se, ale jsem při současném poslechu zpráv tak nějak kompletně bez nálady. I když na chvíli, kdy bude Trabant hotový, jsem se těšil dva roky.
Trochu ti ty obry zavidim, ale ja bych je ani nemel kde dat. Bude mozne ty tvoje modely videt na nejake modelarske akci? Moc rad bych je shlednul nazivo.
Dorazila čísla 108 -115. Na Trabanta dorazila už jen zahrádka a dva kufry. Jeden kufr = 1 číslo, zahrádka zabrala dvě čísla, 4 čísla byla s díly na obytňák. Stavební postup na zahrádku mi nepřijde dobrý - sešroubovat příčníky a bočnice a následně do toho nasazovat příčné tyče si koleduje o malér - mě se roztrhl jeden příčník, zalepil jsem ho vteřiňákem. Také se bočnice při nasazování tyčí ohnuly více, než by bylo zdávo. Naštěstí po přišroubování na střechu získala zahrádka dostatečnou pevnost a bočnice bylo možné hrubou silou srovnat. Lepší postup bude sešroubovat to jen na jedné straně a na druhé až s nasazenými tyčemi. Zbývá posledních deset čísel už jen s díly na obytňák.
A je hotovo. Poslední čísla přinášela díly obytného přívěsu. Konstrukce není právě ideální a dost jsem se s tím pral. Velké plastové plochy vykazují byť minimální a na první pohled neviditelné, leč přeci jen určité známky pokroucení, takže tak úplně nepasují a je třeba si s nimi pohrát. Návod nabízí možnost volby mezi rozloženou a složenou postelí. U té složené jsou dvě matrace přes kolíky připnuté ke skřínce. U rozložené jsou volně položené na svém místě. Jenže v dalších stavebních krocích je nutné otočit přívěs koly nahoru a moje velká ruka už by matrace uvnitř nesrovnala. Tak jsou přilepené. Při kompletaci interiéru do karoserie podle návodu jsem neustále bojoval s pocitem, že to, co tam teď dávám, už tam dávno mělo být a v téhle fázi už není možné to tam dostat. Občas bylo třeba citlivého násilí, aby vše zapadlo, kam má. Ale 716 dílů a 958 šroubů je na svém místě.