Jedná se o vůz belgičana Gilberta Staepelaera z jeho poslední závodní sezony v roce 1978, kdy se stal mistrem Belgie, Beneluxu a v ME obsadil celkové 3.místo. Konkrétně to bude startovní číslo 3 z Ypres 24 Hours Rally, kde skončil celkově druhý za Tony Pondem s vozem Triumph TR7. Této soutěže se zúčastnily i dvě posádky továrních Š130RS. Kvaizar s Kotkem skončili absolutně na 17. místě a Blahna s Hlávkou nedokončili. O tom, jak tato dvoudenní soutěž o 48 RZ s 516-ti ostrými kilometry byla náročná, svědčí 59 dojetých vozů oproti 95-ti odstoupeným. Hluboce smekám před tehdejšími jezdci.
Stavebnice od Italeri (ex ESCI) je notoricky známá, pokusím se jí vylepšit lepty od REJI MODEL a samozřejmě použiji dekály od stejné firmy. Žlutou barvu se budu snažit v co největší míře nastříkat a z obtisků odřezat. Zahájil jsem zatím sběrem podkladů, moc pěkné velké fotky z Ypres'78 jsou na stránkách http://www.gilbert-staepelaere.com
Bohužel jsem nikde nenašel fotky interiéru. Pouze tuto jednu, kde se dá identifikovat barva pásů (tmavě modrá), vnitřní plechové boky bílé, zadní část a rám černé.
Navíc se se nejedná o auto z Ypres (STW 200R), protože v této sezóně ve stejném zbarvení mnohem více závodů odjel s vozem JJN 974N a ten je na této fotografii. Pokud by někdo měl cokoliv k interiéru tohoto vozu, budu mu velice vděčný za podělení se. Zatím mi nezbývá nic jiného, než věřit, že oba vozy byly uvnitř stejné
Budu sledovat... Co se týká SPZ, tak se na to nedá moc spoléhat. Např. JJN 974N bylo na více vozech s různými karoseriemi. Je to vidět na fotkách, které jsou na eWRC. Vždy to chce co nejvíc foto toho kterého auta.
Podle fotek z Ypres by měl být interier černý, pásy modré. Je vidět, že tam jsou sedačky s opěrkami a volant by měl být tříramenný.
Díky za informace, přesně takhle se k tomu snažím přistupovat. Výhoda je, že STW 200R jelo pouze ten Ypres. Sedaček jsem si všiml a budu je předělávat. Další úprava budou zadní blatníky, které celkově dole zúžím a bude třeba předělat i ta gumová ochrana, která je ve stavebnici o dost vyšší. Nemáte fotky zadního blatníku z čistého auta? Asi blatníky zbrousím "na plech" a pak tam tu ochranu nalepím z 0,3mm destičky. Stejně tak budu zužovat PP blatník vpředu a nahoře a naopak rozšiřovat kapotu motoru. Další úprava budou přední světla, paraboly dodám z jiné stavebnice, tady chybí. Jinak klasika: šišaté gumy, spousta otřepů ... Tamiya to prostě není, ale je to výzva, obzvlášť potom, co tu předvedla Rozárka
V tom aby se čert vyznal STW 200R bylo asi původně auto Rogera Clarka a potom ho buď přestavěli nebo spíš hodili SPZ na něco úplně jiného Vycházím odsud: https://www.facebook.com/WestWalesRally ... 660410168/ Jsou tam ale super fotky interiéru.
Naposledy upravil jari-matti dne 19 dub 2019, 11:12, celkově upraveno 1
Hodně zajímavé. Děkuji. Zřejmě přestavba z RHD na LHD a zpět nebyl v té době žádný problém. Tudíž z toho plyne, že použiji na interiér podklady z Clarkova vozu, jen to zrcadlově otočím
Aby mi neusnulo vlákno, dám sem drobný postup: brousím, reju, tmelím, brousím, řežu, tmelím, brousím atd. Tohle bude běh na dlouhou trať, budu stejně čekat, až Jindra vydá nová kola. Vzhledem k tomu, že jsem si u modelů Michala a Rozárky všiml, že leptanou mřížkou je hodně vidět dovnitř i přes přídavná světla, budu se snažit prostor pod ní co nejvíce (dle svých možností) přiblížit originálu. Na fotce hned na začátku vlákna je vidět, že oplechování čela není symetrické. Budu se to snažit přiblížit podle karoserie na zdviži. Čekám na materiál, plastové destičky přijdou příští týden. Uvítám jakékoliv připomínky, s tímto modelem si chci vyhrát - cíl Zdice 2020
Jen do něj Jardo, bude to pěknej model. Mřížku si předem vyzkoušej do masky, aby ti správně seděla, nikde nedrhla. Počítej s menší rezervou, přeci jen barva a lak taky něco přidají. Níže pár fotek Escorta v nedbalkách na dílně...
Přílohy
Afbeelding 003.jpg (89.79 KiB) Zobrazeno 1486 krát
A ještě si dopasuj kapotu, ta moc nesedí. Další věc jsou zadní světla, jsou menší než otvory. Další věc, co nesedí je rám vůči sklům a palubce. Já to řešil tak, že jsem ubrousil ve spodní části přední okno. Pak by to nešlo zaklapnout dohromady. Ze spodní části palubky jsem ubral cca 1 mm. Rám je navíc v přední části o dost užší, já ho nasatoval cca 2mm kulatiny. Kola jsou hodně utopená, bude je potřeba vypodložit. Já jsem si navíc odrousil kliky, aby se to lépe lakovalo a vyrobil jsem si nové z 1mm profilu.