Tak jsem se při procházení fora zasekl tady u Willíka abych se podíval jak pokračuješ a okamžitě jsem objednal plato Brufenu Přiznám se,že ho mám taky načatýho,ale zatím přilepena jen olejová vana na blok motoru.Pak jsem se pustil do Lotuse ve škatulích.To co tady předvádíš mě bere chuť s tím pokračovat a přiznám se ,že zatím ani nemám ani posháněné aspoń trochu solidní fota(zatím) No zatím mi dává docela zabrat ten Lotus 88 a plán začít stavět hned druhý asi vezme (prozatím)za své Jinak musím říct,že tvou stavbu sleduju a bojuješ statečně,máš to suprový.O McLarenu Hanze77 mluvit nebudu to je prostě nad mé možnosti a úplně jiná liga.to není pro nás(mluvím jen za sebe) amatéry
Postup fakt parádní. Opravdu jen tiše nevěřícně zírám a slintám. A tiše doufám, že to někde někdy uvidím naživo. K tomuhle se moje modely ani nepřibližujou.
když už se tu v jiné souvislosti zmínila tahle dvanáctina od Tamky, nedá mi to "pochlubit" se dalším, zoufale pomalým postupem. To pochlubení je v uvozovkách schválně....množství zde na MF prezentovaných projektů totiž dosáhlo takové úrovně, že si nejsem úplně jistý, jestli to zde nadále zveřejňovat a necítit se méněcenně, neboť někteří tu jednou už na úplně jiném levelu, který se tu pomalu stává standartem ...no nicméně..jsou zde jistě i takoví domácí patlalové, jako já, kteří budou ochotni přihmouřit oko
Takže - dal jsem dohromady palivovou soustavu s airboxem, kde bylo nutné dodělat vstřikovače, šoupátka, ovládání plynu, snímače, palivové lišty a celé to okarbonovat. Asi největším neštěstím je poloha sacích trubic, které bohužel v airboxu úplně nesedí, a vznikla tam dost velká škvíra. Vzhledem k poloze to nejde ani vytmelit . Tady se musím ospravedlnit, celé je to bohužel nesestavitelné na sucho, takže až po přilepení jde ty díly vzájemně polohovat a zkrátka zbavit se té mezery bylo pro mě neřešitelné...no, už jsem se s tím smířil. Výsledek je takový:
Samozřejmě fotky vytáhnou další nedostatky, nicméně ty díly jsou velikostně cca desetinové oproti foto, a proto jsem až na výše zmíněné celkem spokojen
Dál jsem rozvrtal jednotky zadního odpružení - ve stavebnici je to jeden díl, poměrně dost zjednodušený - po částečném rozřezání a odstranění nepoužitelného držáku to vypadalo takto:
Po úpravě a doplnění toho, co chybělo:
Jedno nepovedené barvení těchto dílů mám už za sebou, večer snad proběhne úspěšnější repete
vědom si všech chyb, které vylezou po zvětšení na fotkách (a okem naštěstí většinou nejsou vidět) zase menší postup. Netušil jsem ,jaká pakárna bude udělat jednotky zadního odpružení a tlumičů. Původní díl z jednoho kusu jsem celý rozřezal, upravil a držáky nahradil výstřižky z plechovky s odpovídajícím tvarem i velikostí. Problém ovšem nastal při spojování dohromady a nasazování na model, protože to neustále někde povolovalo a praskalo. Nakonec to ale vyšlo celkem uspokojivě.
Naopak za odměnu byly klouby poloos, které mají ve stavebnici naprosto nesmyslný trojúhelníkový tvar, jaký se na tomto autě nikdy nepoužíval. Měl jsem hrůzu, z čeho to vyrobit, nakonec naštěstí pomohla náhoda. Ve stavebnici jsou dvě plastové podložky mezi model a podstavec, ze kterých to nakonec po vyvrtání a vybroušení šlo celkem snadno.
Pak ještě doplnění žluté trubky, která se dává do krabic s pizzou, pár šroubků a nátěr
No a jako celek to po nasazení a připojení hadic vypadá následovně:
No a hurá na brzdy...Top studio zrovna vydalo jejich detailset, tak mám aspoň z čeho opisovat
Děkuji moc za ohlasy já jsem ale asi jeden z těch nejrekreačnějších modelářů tady - protože postavený mám za cca 10 let jen dva kousky a s tímhle se pinožím tuším už pátým rokem (loni jsem si tedy dal úplnou pauzu). To co k modelu přidělávám nejsou nějak zvlášť složitý věci, jen jde o to, zda se s tím chcete patlat, nebo ne...třeba jsem tuhle nechápal, jak mohl Hanz moc pěkný model udělat komplet za devět dní...já za tu dobu nemám hotovou ani jednu brzdu
Protože je to 1/20, ještě k tomu zavřená a doplněná jen o pásy. Neboj se, já mam svou MP4/6 taky rozdělanou 4 roky. Občas se k tomu vracím a jen něco dodělám.
ještě zatepla se musím pochlubit dnešní velkou radostí. Taťka si k mému velkému potěšení na důchod pořídil minisoustruh, tak jsem zavzpomínal na brigádnická léta a trošku mu na něm dneska fušoval. Zkoušel jsem vyrobit čep a "náběh" kola, které jsou připojené ke kotouči. Stejně jako u skutečného auta je to z kombinace hliník - ocel a kupodivu to vyšlo na první dobrou - skoro mi to přišlo výrazně jednodušší než práce z plastem Pouze závit pro matku kola je trošku hrubší, ale bohužel jsem to dělal jen ručně klasickým očkem. Nicméně i tak jsem s výsledkem velmi spokojen, TopStudio to má sice ještě kapku jemnější, ale za nesmyslnou cenu - a tohle mě popravdě těší víc
Ahoj, máš to pěkně vymazlené. (aby ne za tu dobu ) Z tohoto vlákna se dá lecos okoukat. Díky za sdílení. Zajímala by mě tvoje zkušenost s minisoustruhem. Po očku po něm pošilhávám, ale vůbec nemám představu, co od toho čekat. Myslím hlavně jak velké resp. jak malé dílky s tím jde obrábět. Na trhu je toho spousta v řádu od 5000 - 6000 Kč. Solidnější za 15.000 a více.