Jestliže je celková délka 16500 a musí být splněna podmínka, aby část návěsu od čepu dozadu nebyla delší než 12000, tak nám vychází od předního nárazníku, k čepu 4500. Přední převis návěsu je 1650, půlka šířky 2600/2=1300 a z toho vychází poloměr zatáčení předního rohu přibližně 2100(do tohoto kruhu se musí vejít i případný chladící agregát). Do 4500 nám zbývá 2400, což je tak akorát na malou mezírku, aby se to nepotkalo a kabinu, která má kolem 2200. Rozvor u 2nápravových tahačů je většinou 3500(Magnum je vyjímka má 3700) a osa točny vychází přibližně s předním krajem zadních kol. U 3nápravových tahačů je to složitější, podle toho, co by měli tahat, ale vycházejme z toho, že když někdo tahá navíc další nápravu, která váží tunu, tak se mu to musí vyplatit a odvézt o to víc hmotnosti. U nějakých v delších podvalníků může být delší rám možná třeba, ale u sklápěček je zbytečné ještě tahat váhu rámu. Takže bych ho zkrátil tak na 3000 mezi 1. a 2. nápravou a mezi 2. a 3. má být dle vyhlášky 1300-1800, já bych se přikláněl k té kratší možnosti. Ideální je mít nějaký prospekt, z kterého to vyčtu, a nebo klasicky metr a na nějaké procházce si příležitostně měřit věci, co se mi můžou hodit, co mám v plánu.
Stavím pomalu,ale jistě