Stránka 1 z 7

trojplošník s kvízem-Hoople

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 11:20
od zdesko
Dlouho jsem se rozmejšlel,jestli se mám taky připojit s nějakým trojplošníkem do tohoto klání.. :-k Nakonec jsem si řekl..:"Ostatně proč ne..?" Nicméně to nebude plastikový modýlek..(ale to snad není poviný.. :wink: ) Prozatím neřeknu,co je to za éro,ale kdo chce může zkusit hádat... :-D Několik nápověd..: Rok výroby-1910,Stát vzniku-Německé císařství. Motor-Harriman 4 cyl o výkonu 50-60k. Předem upozorňuju,že nejsem žádný Saudek a podle toho budou vypadat případné fotky..fotit prostě neumím,umět nebudu a ještě jsem zapoměl,že jsem ani neuměl.. :grin: Letadýlko bude v měřítku 1:32,takže snad i na těch fotkách ne-nepodobných roku 1910 bude i něco vidět.. :x No a znalci můžou pomalu,ale rychle začít hádat,co-že je to vlastně za aparát... :wink:

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 11:28
od zdesko
..začal jsem motůrkem,protože nimravý práce mám rád brzo za sebou.. :? Na origo fotce si prosím všimněte,konstrukčních detailů onoho motůrku..: Rozvod chladícího média..potrubí uchycené průtokovýmy šrouby..! #-o Tehdejší aviatici museli imrvére běhat se šroubovákem,protože si umím představit,jak se u klepajícího-se motoru pořád ty šrouby povolovaly..voda rosila,možná i tekla..a v některých případech snad i chca--a..! :grin: Další roztomilý prvek je tvar ventilových koníků..a vůbec celá jejich konstrukce... :) ostatní je už na motoru takříkajíc "normální".. :-D

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 11:44
od zdesko
..no,a endžínek v mém modelářském podání pak vypadá takhle.. [-o< Na dalších fotkách je už vidět i vznikající chladič,nádrž a trup. S trupem je ovšem potíž...na to éro existuje jen jedna fotka a klidně by trup dozadu být ve formě trubkového nosníku... :-k Pro jeho tenkost a tím pádem možnost vrtulového kroucení OP jsem to však vyloučil a rozhodl se pro tuto konstrukci.. :-k Původně jsem počítal s drátěným vykřížením polí,ale pak jsem si řekl,že toto diagonální vyztužení bude asi lepší,protože lépe zamezí tomu vrtulovému kroucení trupového "žebříku"..(ještě na spoje přijdou přilepit tesařské nákližky..)..dále je vidět šást vzpěr,které budou držet křídla a jsou vlastně i součástí toho místa,kde seděl aviatik...(kokpit se to neodvažuju nazvat..zvláště,když seděl na něčem,co připomíná "Tonetovu 14-ctku.. :grin: )

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 11:48
od zdesko
..od doby posledního focení už je hotový chladič..je už i natřený,spolu s nádrží a mám za sebou i další část,které jsem se dost bál..základní nosná konstrukce křídel..ale to se na fotkách objeví asi až nakonec..byla by to moooc velká nápověda.. :grin: :grin:

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 12:00
od StanoZH
Motor vyzerá veľmi vkusne, hlavne na posledných fotkách s konštrukciou trupu. Už len uhádnuť, čo to ťahal. :-k

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 12:10
od Sheya
A je to určitě TROJplošník?

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 12:18
od zdesko
..si piš,že je to trojplošník..!! :-D A jakej..!! :D

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 24 říj 2008, 23:52
od zdesko
..ještě dodám,že jsem si dlouho myslel-podle zavedeného názvu letadla-že je to nějaká "amerika"..po usilovném gůglení jsem ale zjistil,že je to z německa..jméno konstruktéra-což klidně řeknu.. :-D ..je August Klein..gůglení jména tohoto pána však přineslo jen haldy odkazů na zubařské ordinace... :grin: :grin: ..tudy prostě k letadlu cesta nevedla... #-o

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 28 říj 2008, 22:28
od zdesko
..protože fotka na tohle éro je jediná a ke všemu pěkně hnusná.. :? ..sebral jsem mamušce mobil a nafotil..pěkně hnusně..pokračování stavby.. :wink: Je to prostřední křídlo a částečně jsem narafičil i jeho umístění nad "trup"..na toto křídlo přijde umístit nádrž..a eště nevím co... :-k Tak a teď ho jdu potahovat.

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 28 říj 2008, 23:01
od Monika M.
Na tohle zírám v němém úžasu a už se hrozně těším na výsledek :P :P :P
Co to bude, až to bude, to ale nemám tušení. :(

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 29 říj 2008, 22:40
od Radim Švéda
No úplně na začátku bych tipoval vzhledem k údajně německému původu na trojplošník Grade, ale teď to již viditelně spěje k tomu, co jsi tady již jednou prezentoval :

Hoople
1909: William Pierce Gary, 75 Lincoln Ave, Totowa NJ. 1910: Non-Capsizable Aeroplane Co, Paterson NJ.


1910-13 = 1p ribless, circular-wing experimental; 50hp Harriman; ff: 4/9/11. 40' hooplike wingform with the tail on a boom. POP: 1, damaged beyond repair when the landing gear broke on take-off and, on alighting after a 100-yd flight, the craft dug its nose into the ground. Judging from photos, there were at least three versions or modifications of this curiosity that actually flew (how long or how far was unstated), one of them with triplane wings within a hoop. Some reports mention a 20' circular wing, which could be any of the variations. The name was unofficially supplied by neighbors for its shape, as was also "Gary-plane." Gary built several other one-of-a-kind, more conventional planes after WW1, most of them from Curtiss JN-4
components.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]




Nicméně nejde mi pak do hlavy ten německý původ, když text se o ničem takovém nezmiňuje a navíc v této verzi by to byl vlastně čtyřplošník (3+1) ???

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 30 říj 2008, 06:42
od Sheya
Spíš 3 + O :grin: :grin: :grin: =3

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 30 říj 2008, 16:04
od zdesko
Radim Švéda píše:No úplně na začátku bych tipoval vzhledem k údajně německému původu na trojplošník Grade, ale teď to již viditelně spěje k tomu, co jsi tady již jednou prezentoval :

Hoople
1909: William Pierce Gary, 75 Lincoln Ave, Totowa NJ. 1910: Non-Capsizable Aeroplane Co, Paterson NJ.


1910-13 = 1p ribless, circular-wing experimental; 50hp Harriman; ff: 4/9/11. 40' hooplike wingform with the tail on a boom. POP: 1, damaged beyond repair when the landing gear broke on take-off and, on alighting after a 100-yd flight, the craft dug its nose into the ground. Judging from photos, there were at least three versions or modifications of this curiosity that actually flew (how long or how far was unstated), one of them with triplane wings within a hoop. Some reports mention a 20' circular wing, which could be any of the variations. The name was unofficially supplied by neighbors for its shape, as was also "Gary-plane." Gary built several other one-of-a-kind, more conventional planes after WW1, most of them from Curtiss JN-4
components.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]




Nicméně nejde mi pak do hlavy ten německý původ, když text se o ničem takovém nezmiňuje a navíc v této verzi by to byl vlastně čtyřplošník (3+1) ???



..no,na základě tohoto jsem si právě myslel,že je to z ameriky..ale pak jsem se dočetl v jedněch "dobových novinách" ,že prý to celé vzniklo v německu..a že byl konstruktér August Klein a tisk to tehdy prezentoval,jako wing-ring :-k Ty noviny byly někde na nějakém foru.. Opravdu jsem ho hledal pod všema možnýma a nemožnýma výrazama.. Od Hoople..a já nevím ještě přes co..až po wing ring..a víc-bohužel-NIC..! :cry:

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 30 říj 2008, 16:18
od zdesko
..nicméně gratuluju k uhádnutí typu..! =D> =D> I když to zase tak těžký nebylo díky tomu motoru..těch letadel s Harrimanem opravdu není mnoho.. :-k No,a tady jsou všechny fotky z netu,které se dají na Hoople sehnat... [-o< V podstatě je to pořád jedna a ta samá fotka z onoho dobového tisku... :wink:

Re: trojplošník s kvízem

PříspěvekNapsal: 30 říj 2008, 16:30
od zdesko
..P.S. nemáte někdo zbytečnýho panáčka a zbytečnou panenku v měřítku 1:32..? Chtěl bych tam dodat i "manžele Kleinovy".. :grin: ..viz foto... Jo,a už mám potažený,ale ještě nenalakovaný to prostřední křídlo..a taky slepený rámeček toto kroužku kolem křídel..(foto snad večer.. :-k )