Velké podskupiny měly plout lodí a motory a jiné vybrané letadlem.
Otázka vhodného letounu se řešila použitím v Aeru kompletovaném M.B-200.Narychlo byla upravena příď , na kterou byl namontován třetí motor.Dále odstraněny střeliště a nepotřebná výstroj.Naopak přibyli věci potřebné pro dálkový let a na bok dvojivá vrata pro naložení techniky. Stroj byl dokončen v únoru 1937 a po krátkých zkouškách rozhodnuto o provedení akce v květnu 1937.
Výpravu vedl duchovní otec škpt. Čížek. Cesta proběhla přez Rumunsko Jugoslávii a sever Afrického kontinentu.Bohužel se vše zkomplikovalo sestřelením J.Feráka,čímž se celá mise protáhla a muselo být použito všech zpravodajských pák k jejímu zdárnému konci. Také díky místnímu personálu a našim ostatním pilotů byl vybraný meteriál naložen.Velké podskupiny a tým techniků spolu s raněnýmy piloty se dopravil do vlasti lodí a ekcelentní materiál letadlem.
Strastiplná Španělská anabáze byla korunována úzpěchem a tak mohly získané motory po opravě být namontovány místo nedostačujících do Avií B-35 na kterých se zkoušely i podvozky.Křídla a ostatní bylo zkoumáno a spolu s motorem z DC-3 a novým trupem sloužily ke konstrukci nového letounu, ale to je už úplně jiná kapitola.
Zbarvení M.B.-200 celý písková doplněno hnědými a zelenými hádky na trupu a křídlech červený pruh a na africkém kontinentu a ve Španělsku byli zatřeny naše znaky.Na přídi nápis "Svatý Václav"

P.S. pramen L+K přiloha 1987 a prosím nekamenovat.Dík