Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ What if...
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Československé letectvo 1940

Odeslat odpověď
Příspěvků: 4293 • Stránka 135 z 287 • 1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 287
  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Anton » 09 zář 2008, 10:28

Tak, tak, tam byl z Tchaj-wanu jen pilot a znaky..

Anton.
Obrázek
Uživatelský avatar
Anton
 
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 úno 2007, 10:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Kubouš » 09 zář 2008, 10:47

Anton píše:Tak, tak, tam byl z Tchaj-wanu jen pilot a znaky..

Anton.


Seš si jistej? Jak zaznělo v jednom filmu "americké nebo ruské, všechno se vyrábí na Taiwanu!" :grin:
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10997
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Anton » 09 zář 2008, 10:51

Ne prosím, tenhle "most stupid film ever.." raději ne! Ruský kosmonaut v anti-g obleku a s ušankou je prostě něco perverzního.. :evil:

Amíci už fackt nevědí, kde maj díru do pihele!!

Anton.
Obrázek
Uživatelský avatar
Anton
 
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 úno 2007, 10:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod karlik » 09 zář 2008, 11:18

tady je lemra z taiwanu uložena v číně :grin:
Přílohy
Img_0586.jpg
Uživatelský avatar
karlik
 
Příspěvky: 3450
Registrován: 07 črc 2006, 11:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Kubouš » 09 zář 2008, 11:18

:lol:
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10997
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Peter DeSnek » 09 zář 2008, 11:19

Tango píše:Taky mám pocit, že to byl MiG-19.
Jinak druhý U-2 Rusové sestřelili v roce 1961 (nebo 1962?) nad Kubou.


Asi to byl Mig, taky ted nevim ale druhe U-2 lehlo za Kubanske krize ne ???
Takze nejak 1961.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Raptor » 09 zář 2008, 12:01

U-2 nad Kubou bylo sestřeleno 27.října 1962 střelou S-75 přičemž v jeho troskách zahynul maj.Rudolf Anderson jr.Paradoxně byl sestřelen stejným stylem jako G.Powers nad Sverdlovskem protože pro sestřelení U-2 nebyl nutný přímý zásah ale smrtelná zóna byla téměř 150 metrů!Achillovou patou U-2 totiž byla křídla, která při letu ve výšce umožňovala diferenci od předepsané rychlosti pouhých 50km.Při větší rychlosti nebo zatížení (při manévrování) měla tendenci se kroutit a lámat, při nižší rychlosti nebyla schopná U-2 udržet ve vzduchu (což následně vedlo k problému no.1).Právě tato nectnost se stala příčinou první katastrofy U-2 kdy během testů na Watertown Field zahynul v letounu číslo 6674 zkušební pilot firmy Lockheed Robert Seiker.

Co se setřelení G.Powerse týče tak na něj byly navedeny dva stíhací letouny MiG-19 (vedoucí kpt.Boris Ajbazjan, vedený npor.Sergej Safronov) a letoun Su-9.V něm seděl kpt.Igor Mentjuk, který do Sverdlovska zavítal při přeletu letounu z továrny k jednotce.Protože MiGy-19 nebyly schopny reálně U-2 čelit, byl vyslán kpt.Mentjuk (bez výzbroje a výškové výstroje) s úkolem na rozkaz gen.Jevgenije Savického U-2 zničit taranem.Než se však dostal s letounem do blízkosti U-2, byl tento spláchnut střelou S-75 (celkem bylo odpáleno 14 střel, sestřel zanamenala jednotka pod velením maj.Michaila Voronova) přičemž jedna ze střel zasáhla i jeden z letounů MiG-19 ve kterém zahynul npor.Safronov.Samotný Powers měl po sestřelení štěstí v neštěstí protože se z letounu nekatapultoval.Aby bylo zajištěno že letouny létající nad SSSR nepadnou s posádkou do rukou sovětů, byly vybaveny autodestrukčním zařízením, které se podle informace podané pilotům mělo aktivovat cca 5 sekund po katapultáži nebo manuálně na příkaz pilota.Problém byl ale v tom že v reálu bylo autodestrukční zařízení nastaveno na explozi ve chvíli kdy pilot zatáhnul za katapultážní madla takže utajení zůstalo zachováno.V případě Powerse však vše probíhalo poněkud jinak.Powers odhodil překryt kabiny (u prvních U-2 se musel odhodit ručně) a zjistil že odstředivá síla rotujícího trupu mu tlačí nohy na spodní část palubní desky takže by o ně při katapultáži přišel.Povolil si proto poutací popruhy aby si mohl nohy rukama vyprostit a bezděky tak umožnil odstředivé síle aby ho vytáhla i s padákem z kabiny.Tak se mu podařilo nejen přežít ale i "doručit" sovětům prakticky nepoškozené fotokamery i se zásobníky filmů.

Letoun maj.Andersona již nebyl vybaven tímto pekelným strojem avšak pilota mimo křídel zradila i nepancéřovaná kabina jejímiž stěnami při přeletu nad námořní základnou Banes prolétly střepiny střely S-75 a jedna z nich roztrhla přetlakový oblek pilota.Pro to co se dělo dál existují dvě verze přičemž první tvrdí že pilot ihned ztratil vědomí a zřítil se v troskách letounu a druhá vychází z domněnky že se pilot, který nevěděl o poškození skafandru, katapultoval a zemřel zavěšen na padáku takže na zem dopadl už mrtvý.Ať tak či tak maj.Anderson zahynul a po vylovení z moře (bez poutacích či padákových popruhů a postrojů) se stal in memoriam historicky prvním držitelem vyznamenání Air Force Cross.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Peter DeSnek » 09 zář 2008, 12:06

Raptore diky ... za super osvetleni.

A propo, co takhle koristni U-2 ???

:grin: :grin: :grin:
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Raptor » 09 zář 2008, 12:07

Jinak pokud by sestřelení U-2 nad Kubou někoho zajímalo i obrazem, doporučuji film Třináct dní (hraje tam například K.Costner) kde jsou jak průzkumné lety tak i samotné sestřelení maj.Andersona velmi pěkně ukázány.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod ujík » 09 zář 2008, 12:16

Peter DeSnek píše:Raptore diky ... za super osvetleni.

A propo, co takhle koristni U-2 ???

:grin: :grin: :grin:

No, U-2 nemám, ale takové TR-1 :twisted: :grin: :grin: :grin:
2020 hotovo: Bf 109G-6/R6 (Tamiya 1/72) - Ital , Bf 109G-10/U4 (Finemolds 1/72) - MKHL
2019 hotovo: Bf 109G-6 (Tamiya 1/72) - MKHL
Uživatelský avatar
ujík
 
Příspěvky: 15306
Registrován: 02 úno 2007, 18:25
Bydliště: Hlinsko v Čechách
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod karlik » 09 zář 2008, 13:21

ujík píše:
Peter DeSnek píše:Raptore diky ... za super osvetleni.

A propo, co takhle koristni U-2 ???

:grin: :grin: :grin:

No, U-2 nemám, ale takové TR-1 :twisted: :grin: :grin: :grin:

tak to nevim, na to se snad ani nic vymyslet nedá....... :o :o :o :-k
Uživatelský avatar
karlik
 
Příspěvky: 3450
Registrován: 07 črc 2006, 11:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Raptor » 09 zář 2008, 13:21

U-2 se dá z TR-1 udělat.

Jinak ještě jednu věc bych tu rád doplnil.Ono startování SR-71 s poloprázdnými nádržemi není způsobeno tím že letoun by se jinak na normální dráze nevznesl ale jednoduše proto že je stavěn s ohledem na silný aerodynamický ohřev při kterém se mění jeho rozměry (třeba u MiGů-25 a 31 se toto řeší použitím titanu ale zase se jim natavují čelní štítky kabin) takže letoun se zatěsní až po ohřátí.Do té doby jeho ne zcela zatěsněné nádrže tečou takže aby nebylo nutné riskovat palivo na dráze a značné nebezpečí požáru, letoun je natankován jen na nezbytné množství a plné nádrže se tankují až ve vzduchu po zatěsnění nádrží.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Peter DeSnek » 09 zář 2008, 13:29

Raptor píše:... Do té doby jeho ne zcela zatěsněné nádrže tečou takže aby nebylo nutné riskovat palivo na dráze a značné nebezpečí požáru, letoun je natankován jen na nezbytné množství a plné nádrže se tankují až ve vzduchu po zatěsnění nádrží.


Znama vec u paliva pro SR-71 je to, ze slusny taborak se tim palivem uhasi ...
A jak poznamenal jeden technik od SR-71 ...
"Bezpecaka po nafsteve hangaru odvezli protoze s cigarem se tu brodime kaluzema paliva ..."

:grin: :grin: :grin:
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Anton » 09 zář 2008, 13:43

Bórové palivo zase tak úplně netečné není.., chytá prostě při jiných tlacích a teplotách. Spíš je zajímavé, že pro doplňování za letu je spešl verze Stratotankeru KC-135Q, která nic jiného než ten bórový sajrajt nevozila..


Anton.
Obrázek
Uživatelský avatar
Anton
 
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 úno 2007, 10:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Raptor » 09 zář 2008, 13:44

Problém není v hangárech ale na dráze.To palivo hoří dobře až při vyšších teplotách takže rolující Kos ho nezapálí ovšem ve chvíli kdy na dráze přiloží pod kotel už se na ty zápalné teploty dostává.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 4293 • Stránka 135 z 287 • 1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 287

Zpět na What if...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY