1. Převaha luftwaffe je příliš velká, než aby bylo možno kompenzovat výkonové rozdíly početní převahou.., situace z let 1942 opakovat nelze.
2. Při studiu podkladů pro nový projekt jsem zjistil zajímavou věc.., 86% veškeré ropné produkce použité při Velké vlastenecké válce pocházelo z Baku a přilehlých ropných polí.
Bez něho by se sovětský válečný stroj zastavil, sice po určité době, ale přece jen zastavil. Pouze umanutost německého diktátora zachránila SSSR od poměrně těžkých problémů, když nařídil zničit Stalingrad, namísto aby obsadil Baku, Astrachaň ( ke které mimochodem chybělo Němcům pouhých 16 km..) a celou kaspickou oblast.
Takže pokud nebude možno v uvažované kontrafaktuální historii postavit obrovité mechanizované a letecké síly, neb nebude čím je pohánět, musí přijít ke slovu nejprve operace na získání ropy a ropných produktů, po níž bude možno zahájit další boj s bezpečně v nukleárním patu se západními spojenci uchycené Říši.
Toho jsou si západní spojenci a především pragmatik Churchill vědom a tak dělá, to co by mu nikdy nepřišlo na mysl, posílá letadla i jednotky o vybojování tohoto Schwerpunkt v celém tažení.
Středomoři a Il Duce nemusíte řešit, žádná operace Torch neproběhne, Angličané naopak mají co dělat, aby udrželi dotírající Němce a Italy na linii od El Alamejn k jihu do Sůdánu..
Stran letadel, vhodných použití v novém projektu..
La -7 na moskevské frontě a na severosibiřské frontě, v oblastech s minimální účastí stíhacích jednotek Luftwaffe a v boji se stíhacími Bf-109F a E tzv. "Freistaat Ukraine" mají pochopitelně šanci.., na jihu proti brusům jako je Ta-152C či Bf-109K-4 /K-6 bych je stavěl (být v roli velitele VVS RKKA) jen nerad.
Stran urychlení vývoje La-9 a pak i La-11.., v situaci, v jaké by hypoteticky VVS RKKA v roce 1946 bylo, by jedinou nadějí, jak nebýt závislý na na dodávkách Jaků 9 a stíhacích letadel ze zahraničí, bylo urychlení vývoje právě La-9.., navíc kdy sice coby poražená strana, leč při příměří, se urychlení vývoje o cca 5-6 měsíců na sériovou výrobu nezdá nereálným.
Spitfiry a jiné létavice.., v této historii je mají africké, sůdánské ( míněno tam dislokované útvary RAF a YuRAF) a íránské útvary. Nezapomínejme, že Írán je nyní jedinou zemí s volnými kapacitami pro zpracování ropy ,jíž moho Spojenci v dané oblasti používat. Takže je jim třeba ochrany, neb turecké Ju-88 a He-111 to nemají daleko..
A teď bombery spojenců v roce 1946
SSSR
A-20, B-25, Tu-2, Pe-2 FT, Pe-8, B-17, B-24
RAF
Avro Lancaster, Avro Lincoln, Mosquito, B-25, A-26
USAAF
B-29, B-36, A-26
YuRAF
B-17, B-24, B-25, Wellington, Halifax
Čs. bombardovací divize v SSSR
B-17, B-24..
Anton.