Co se týče toho proudového motoru, tak Whittle podle Drnka odešel právě do Československa. Takže československé prouďáky určitě budou, ale jak řikáš, rozhodně ne z draku B 135.
Raptor píše:Narovinu, Drnkovo zdůvodnění Whittleho odchodu k nám kulhá na obě nohy a zlomené berle.Ono stačí se podívat na data vzletů prvních turbínových letounů - němci byli první a britové jim těsně dýchali na záda (američanům v počátcích poněkud ujel vlak, o sovětech nemluvě). Stejně tak informace o tom že "se turbínové bombardéry v německu nevyvíjeli" je slušně řečeno cucprst - stačí se podívat na datum zahájení prací na Ar-234...Navíc, i kdyby k nám Whittle nakrásně odešel, zkonsturovat od základu novou proudovou mašinu, odzkoušet ji a poslat do masové sériové výroby s produkcí jak je uváděno je naprostá utopie.A i kdyby, já bych si do takového letadla nesedl ani za zlaté prase protože technologické zvládnutí konstrukce a konstrukce samotná bude nebezpečnější spíš pilotovi než nepříteli...
pařan píše: i když podle Drnka se hlavní bombardovací silou Malé dohody stalo Maďarsko
Olda Homola píše:Raptor píše:Narovinu, Drnkovo zdůvodnění Whittleho odchodu k nám kulhá na obě nohy a zlomené berle.Ono stačí se podívat na data vzletů prvních turbínových letounů - němci byli první a britové jim těsně dýchali na záda (američanům v počátcích poněkud ujel vlak, o sovětech nemluvě). Stejně tak informace o tom že "se turbínové bombardéry v německu nevyvíjeli" je slušně řečeno cucprst - stačí se podívat na datum zahájení prací na Ar-234...Navíc, i kdyby k nám Whittle nakrásně odešel, zkonsturovat od základu novou proudovou mašinu, odzkoušet ji a poslat do masové sériové výroby s produkcí jak je uváděno je naprostá utopie.A i kdyby, já bych si do takového letadla nesedl ani za zlaté prase protože technologické zvládnutí konstrukce a konstrukce samotná bude nebezpečnější spíš pilotovi než nepříteli...
Tome,
ale ono se spíše jednalo o zvládnutí proudové jednotky jako takové, první "prouďáky" byly svou konstrukcí jednoduché stroje - squirt, a nebo zářný příklad Jak-15 (adaptace draku Jak-3). A mimochodem, první britský skutečný prouďák vyprodukoval Gloster - a ten moc zkušeností s konstrukcí moderních stíhacích strojů (a ani bombardérů)neměl (poslední úspěšná stíhačka byl dvouplošný Gladiator). A co DH Vampire? Jednoduchost sama... Naproti tomu, slavní kostruktéři Supermarinu měli s koncepcí proudového stroje potíže a nikdy jej nedotáhli do použitelné podoby...(mimochodem, opět využili již stávající konstrukce pístové stíhačky, Spitefulu...)
Čili, já bych Avii nebo Letov, Pragu nebo Aero v tomto případě nepodceňoval....klidně mohl nastat případ podobný Notrh American a jejich Mustangu...firma, která nikdy nekostruovala skuteční stíhací letoun, přinese světu vynikající stíhací stroj..
Raptor píše:
Stran zbytku:
RAF o Whittlův motor zájem neměla...minimálně sporné vzhledem k faktu kolik do jeho vývoje, vývoje Squirtu a jeho následovníků reálně nainvestovala a to v době kdy by v případě nezájmu zdroje logicky nasměrovala na běžné pístové letouny....
Ono to není tak jednoznačné ---whitlle se svěma společníky "táhl" celý vývoj sám až do r.1939, Air Ministry sice projevilo "vlažný" zájem už v 1937, ale skutečnou a tím i finanční podporu zahájilo až o dva roky později...
že by nějaká verze demostrátoru á la Jak-15...Jak-15 nebyl demonstrátor ale sériově vyráběný letoun (to jen pro úplnost), navíc to jaksi neřeší tu dvoumotorovou koncepci (jednomotorovou dejme tomu)
Jak-15 nebyl demonstrátor, já jen chtěl zdůraznit vznik typu na podobnosti Jak-3 - Jak-15 (čili B-135-B-40)..dvoumotorovou koncepci to neřeší, tohle jsem mínil pouze jako "český Gloster Pioneer"
asi jistě ne, ale to jsou zhruba tři roky - sám datuješ práce na Meteoru v letech 1940 - květen 1943 - také necelé tři roky ne?...přečti si to znovu.Na rok 1943 je datován vzlet prvního prototypu (zároveň je to rok vzniku dalších sedmi zkušebních prototypů, sériová výroba začala až začátkem roku 1944 a prvních dvacet sériových Meteorů převzala RAF v červnu 1944-19 šlo k 616.sq, jeden do USA na porovnání s Airacometem).Ne prvního sériového letounu (což je "mírný" rozdíl) - kde se mluví o sériových letounech? Drnek píše o "připravenosti k sériové výrobě", já mínil pouze vzlet prototypu..
A ohledně "hotovosti či nehotovosti" Meteoru Mk.I - v tomto bodě opět s tebou nemohu souhlasit. Byl,konstrukce byla definitivní, ale bohužel trpěl nízkým výkonem motorů - jiné prostě nebyly. A až byly, prostým namontováním a drobnými úpravami s tím souvisejícími, se z něj stal výrazně lepší stroj - ale to je jen motorová varianta konstrukce, podobně jako u Spitů I-V-IX atp...totéž co předchozí.První létající prototyp a sériové letouny se od sebe lišily a to nejen motory.Navíc pro nové motory se pomocí konverzních setů předělávala motorová ložě a částečně prý i gondoly takže "kus za kus" to rozhodně nebylo (to už je ale jen drobná niance). neříkám, že se nelišily, proto to přirování ke Spitům
S rokem 1945 bych pro vznik základní stíhačky s turbínovým motorem u nás souhlastil, to by bylo v našich schopnostech.Rok 1942 by pro nový letoun s turbínou byl snad také přijatelný ale maximálně jako kusový demonstrátor či hybridní konstrukce.Rozhodně ne nic v sériové výrobě...
.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník