Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ What if...
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Zahada letu KAL007 ...

Odeslat odpověď
Příspěvků: 178 • Stránka 9 z 12 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Anton » 17 zář 2008, 14:18

Ano, to prosím beru. Leč detonující vysokorychlostní trhavině odolá jen máloco.., včetně železobetonu..

Anton.
Obrázek
Uživatelský avatar
Anton
 
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 úno 2007, 10:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Štěpán Stránský » 18 zář 2008, 18:46

No co se týká toho KAL 007 tak knížka od M.Bruna je velice tobře sepsaná navíc odborníkem jak na létání tak na oceánografii a to hlavně mořského proudění kolem Japonska, tuším že na to Brun napsal i odbornou publikaci co je velice pozitivně kvitována, pro případ KAL 007 velice důležitý fakt neboť objevení trosek jednoznačně naznačuje že sestřel nebyl u sov.pobřeží ale u japonského a to mimo dosah stihaček sovětského PVO.
Dalším faktem jsou zcela neuvěřitelné rozpory ve zprávě ICAO a oficiálním americkým tvrzením o sestřelu, takové špeky jako sestřel v 33.000 stopách podle amerického trvzení podepřený očitým, rozhodujícím, svědectvím japonské rybářské posádky tuším že +++ Maru ??, nebo jak se jmenovala, je zcela k smíchu neboť svědectví hovoří že posádka viděla v noci průlet letadla " dvě světla" ( nespíše dvě zapnuté forsáže na dvoumotorovém letadle) které začalo prudce stoupat a za ním letělo další světlo ( raketa) které se následně s ním spojilo a vybuchlo a hořící trosky začaly padat do moře a následně nad lodí proletělo další letadlo " další dvě světla" ( další letadlo s přídavným spalováním), jak Brun později zjistil na základě radarových záznamů z japonské radarové stanice na Wakanai ( hlavní základna na monitorování ruského pobřeží z Japonska) v porovnání s pozicí té lodě, tak skutečně japonský radar tam zanamenal sestřel letadla ale ve výšce tuším něco kolem 3.000 stop a při rychlosti asi 1.100 km/h , jinak řečeno mašinu co se zapnutou forsáží zdrahala před stihačkou PVO.
Jinak Osipovič jasně Brunovi řekl že sundal vojenskou RC-135 a ne B-747, popsal že letadlo bylo zcela zatemněné pouze svítila poziční světla a po vypálení výstražné dávky prudce zpomalilo a šlo do klesavé zatáčky, jak řekl Osipovič byl to charakteristický manevr pilotů z RC-135 kteří se tak snažili setřást stihačky PVO, Osipovič se jako zástupce velitele pluku s nima častokrát setkával při patrolách nad mořem, důvod toho manevru byl v tom že starší stihačky jako MiG-21 nebo Su-15 se neudržely za RC-135 při tomto manévru a musely znovu nalétnout a mezitím měla RC-135 možnost zdrhnout nad mezinárodní vody, tento manévr použil i ten norský Orion co se střetl s Su-27 tam snižil prudce rychlost v domnění že to sůčko setřese na "minimálce", bohužel to sůčko jí mělo nižší než ten Orion a ten mu pak sednul na ocas :lol:
Další věci jsou že pilot KAL 007 natankoval zcela nepřiměřené množství paliva navíc než vůbec za všech alternativ potřebovat do Japonska a je jasné že od samého začátku věděl že "zakufruje" nad SSSR.

Zcela nedávno se objevily nové informace z ruské strany a ty se týkají nasazení MiGů 31 v případu KAL 007, píše se tam například i o americké provokaci s narušením vzdušného prostoru SSSR v tomto teritoriu, zmiňuje se o něm v knize i Brun, šlo o nálet z 4. dubna 1983 kdy sedm A-7 z USS Midway a USS Enterprise vlétlo do vzdušného prostoru SSSR do hloubky od 2 do 30 km a cvičně zautočilo na ostrov Zelený na Kurilách , Američanům to prošlo neboť nejbližší letiště Burevestnik na ostrově Iturup bylo mimo provoz z důvodu opravy VPD a 308 IAP s MiG-21 byl přebázovaný na letiště Sokol na Sachalinu a zasáhnout tak rychle proti A-7 nemohl.
Jak píše Brun bylo součástí amerického naťukávání PVO na Sachalinu a její možnosti rychlé reakce na narušení teritoria. Jinak 7. záři , šest dní po sestřelu byly přelétnuty čtyři MiGy-31 od 786 IAP z letiště Pravdinsk dnešní Nižegorodská oblast, přelet trval přes celý SSSR 20 hodin a 45 minut a hned po přistání šly posádky MiGů na ostrou hlídkovou službu spolu s Su-15 ( 777 IAP ) a MiGama 23 ML ( 41 IAP).
Velice pěkně je tam popsáno jak spadly Američanům čelisti když viděly možnosti MiGů 31 v reálu a to včetně zachytávání SR-71 které byly do případu KAL 007 nasazeny a jejich piloti poprvé poznaly že již nejsou v bezpečí díky výšce a rychlosti letu neboť ty "31" je byly schopny bez problémů zachytávat , velice oblíbené bylý prudké " svíčky" na plný výkon s forsáži kdy jak píší MiGy " ušly do modravých výšin". V každém případě je až spodivem jak leželo Američanům na srdci sestřelení jihokorejského dopravního letadla a to tak že do akcí nasazovaly i SR-71 a to ještě i po více jak 6. dnech po sestřelu, co tam asi ty "eserka" hledala. :celeb:
V každém případě Brunovu knihu doporučeji je to velice kvalitně zpracovaná analýza sestřelu KAL 007 ať to už zbouchnul kdo chtěl !
Štěpán Stránský
 
Příspěvky: 1862
Registrován: 13 led 2005, 11:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Raptor » 18 zář 2008, 19:24

to Štěpán Stránský:Váš popis je velmi zajímavý ale pár věcí mi tam nesedí (a je to rozpor i s Brunem vzhledem k porovnání záznamů komunikace, které jsou na webu):

1)Viditelnost dvou letounů-pochybuji že v takové výšce by byly vidět oddělené forsáže motorů.U B-1 nebo Tu-160, které mají motory daleko od sebe by to asi šlo ovšem jak Su-15 tak i MiGy-31 mají motory u sebe a ve větší výšce by se forsáže pro pozorovatele zcela jistě slily do jednoho plamene.Osobně bych věřil tomu že tam skutečně dvě letadla byly

2)Identifikace cíle-poměrně samostatná kapitola.Podle první Osipovičových výpovědí a zároveň vyšetřovacích zpráv ze SSSR letěl poblíž KAL007 téměř třicet minut přičemž se po většinu času snažili s řídícím letoun identifikovat (což jak přiznal i na první tiskovce se mu s jistotou nepovedlo).Navíc z palubního kanonu vystřílel téměř polovinu palebného průměru při výstražné střelbě kdy letoun oblétával takže je poněkud podivné že by zmiňovaný úhybný manévr RC-135 neprovedl už při první výstražné střelbě nebo ještě přesněji při prvním spatření protivníka tak jak se to obvykle provádělo (pilot s pevnými nervy?no nevim nevim...).Sám Osipovič svou výpověď o identifikaci několikrát změnil (v posledním rozhovoru který se objevil udává že střílel na 747) takže bych na toto s jistotou nesázel (zaměnit v noci zatemněný RC-135 za zatemněný 747 zas takový problém není).

3)Únikový obrat-toto je asi největší slabina vašeho textu protože jak ze zápisů komunikace tak i černých skříněk vyplývá že letoun šel po zásahu ne do odvalu ale nahoru protože druhá střela zasáhla ovládání VOP, která se přestavila do polohy "těžký na ocas".Zvládnutí situace a návrat na stejnou letovou hladinu posádce zabralo téměř deset minut.Byly by nějaké další podrobnosti?

Byly by kdyžtak nějaké další podrobnosti o nasazení SR-71 u případu KAL007?Tohle by mě docela zajímalo protože by de facto šlo o porušení platného rozkazu prezidenta USA.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Raptor » 18 zář 2008, 19:57

To poškození letounu, abych to nemusel vypisovat, je velmi dobře popsáno zde (kopíroval jsem z wikipedie ale objevuje se to i na jiných stránkách).Doporučuji zejména část Tail section kde je popsáno poškození VOP a následný výstup letounu (tedy přesně opačně než při úhybném manévru):

The Hydraulics: KAL 007 had four redundant hydraulic systems of which systems 1, 2, and 3 were damaged or out. There was no evidence of damage to system 4. The hydraulics provided actuation for all the primary flight controls; all secondary flight controls (except leading edge flaps); and landing gear retraction, extension, gear steering, and wheel braking. Systems 1 and 4 could be used for all purposes, while systems 2 and 3 were normally used for flight control only... System 4 also had a third electrical power source. Each primary flight control axis received power from all four hydraulic systems.[53] Upon missile detonation the jumbo jet begins to experience oscillations (yawing) as the dual channel yaw damper is damaged. Yawing would not have occurred if either No. 1 or No. 2 hydraulic systems were fully operational. What does not happen that should have happened is that the control column does not thrust forward upon impact (it should have done so, as the plane was on autopilot) to bring down the plane to its former altitude of 35,000 feet. This failure of the autopilot to correct the rise in altitude indicates that hydraulic system No. 3, which operates the autopilot actuator, a system controlling the plane's elevators, was damaged or out. KAL 007's airspeed and acceleration rate both begin to decrease as the plane begins to climb. At twenty seconds after missile detonation a click is heard in the cabin – which is identified as the "automatic pilot disconnect warning" sound. Pilot or co-pilot has disconnected the autopilot and is now manually thrusting the control column forward in order to bring down the plane. But though the autopilot has been turned "off", manual mode will not kick in for another twenty seconds. This failure of manual to engage upon being commanded indicates again, failure in hydraulic systems No. 1 and No. 2.

With wing flaps up "control was reduced to the right inboard aileron and the innermost of spoiler section of each side."

The Left Wing: Contrary to Maj. Osipovich's statement that he had taken off half of KAL 007's left wing, ICAO analysis found that the wing was intact: From ICAO '93

"The interceptor pilot stated that the first missile hit near the tail, while the second missile took off half the left wing of the aircraft.".[54]

"The interceptor's pilot's statement that the second missile took off half of the left wing was probably incorrect. The missiles were fired with a two-second interval and would have detonated at an equal interval. The first detonated at 18:26:02 hours. The last radio transmissions from KE007 to Tokyo Radio were between 18:26:57 and 18:27:15 hours using HF1 [High Frequency]. The HF 1 radio aerial of the aircraft was positioned in the left wing tip suggesting that the left wing tip was intact at this time. Also, the aircraft's manoeuvres after the attack did not indicate extensive damage to the left wing.[55] .

Engines: The co-pilot reported to Capt. Chun twice during the flight after the heat seeker missile's detonation, "Engines normal, sir."

The Tail Section: The first missile was radar-controlled and proximity-fused, designed to detonate 50 meters from an aircraft. Sending fragments forward, this missile either severed or unraveled the crossover cable from the left inboard elevator to the right elevator. This with damage to one of the four Hydraulic systems, caused KAL 007 to ascend from 35,000 ft. to 38,250 ft. at which point Capt. Chun, disengaging the auto-pilot and taking manual control, was able to bring it down.

Decompression of Passenger cabin: The fragments also caused punctures to the pressurized passenger cabin. All the punctures together amounted to a total of 1 3/4 sq. feet. This was determined by the 11 seconds it took for the air rushing out of the cabin to set off the alarm picked up by the Cockpit Voice Recorder.[56] .
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Tango » 19 zář 2008, 07:52

Raptor píše:1)Viditelnost dvou letounů-pochybuji že v takové výšce by byly vidět oddělené forsáže motorů.U B-1 nebo Tu-160, které mají motory daleko od sebe by to asi šlo ovšem jak Su-15 tak i MiGy-31 mají motory u sebe a ve větší výšce by se forsáže pro pozorovatele zcela jistě slily do jednoho plamene.Osobně bych věřil tomu že tam skutečně dvě letadla byly.

Tomáši, Štěpán uvádí výšku 3000 stop, čili cca 900 metrů. To se vidět odděleně dá.

Ohledně černých skříněk - které máš namysli? To co tehdy Jelcin předal jihokorejskému prezidentovi byla jedna prázdná rezavá krabice a a jedna poškozená černá skříňka s nečitelným záznamem. Jihokorejci z toho tehdy byli dost rozčarovaný.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5188
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Raptor » 19 zář 2008, 07:56

Nemá tam 3000 stop ale 33000 stop:

33 000 ft. (stopa) = 10 058,4 m (metr)

a to teda rozdělené forsáže uvidíš dost těžko.

Co se týče černých skříněk, tak mimo toho zbytku předaného Jelcinem měl být v roce 1996 předán vyšetřovatelům ještě nahrávač v němž byl záznam dění z kabiny.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Tango » 19 zář 2008, 08:03

Štěpán Stránský píše:Dalším faktem jsou zcela neuvěřitelné rozpory ve zprávě ICAO a oficiálním americkým tvrzením o sestřelu, takové špeky jako sestřel v 33.000 stopách podle amerického trvzení
...
skutečně japonský radar tam zanamenal sestřel letadla ale ve výšce tuším něco kolem 3.000 stop

Mluvíme každý o jiné části textu :wink:
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5188
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Raptor » 19 zář 2008, 08:04

Tak to se omlouvám.V takové výšce by to pochopitelně vidět bylo.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Štěpán Stránský » 19 zář 2008, 08:55

Jsem zdeptán !!!! :evil: :evil: Teď jsem psal Raptorovi kompletní přepis Osipovičovi výpovědi k sestřelu a i přepis z pásek mezi ním a řídícím střediskem a něja mě to spadlo a je to v prde..... nemá již sil to znovu vypisovat.
Jak píše Tango, ten sestřel nízko nad mořem co popsali námořníci z japonského rybářského trawleru jmenoval se Čidori Maru a jenž je vehementně všude popisován jako očité svědectví zničení KAL 007 byl proveden v nízké letové hladině a letadlo dopadlo asi 1.500m od lodi v noci, námořníci slyšeli jak zvukovou kulisu souboje včetně odpálení rakety, tak i světelnou včetně hořícího raketového motoru střely, jinak řečeno po složení svědectví námořního, pozice jejich lodi a radarový záznam z japonského radaru, který tohoto narušitele sledoval to KAL 007 nebyl ani náhodou, ten byl v 33.000 stopach a podle knihy v tuto dobu dokonce začal stoupat na 35.000 stop.
Dále Osipovič jasně popsal sestřel, došlo při něm k takovým věcem jako že narušitel kterého sledoval dokonce použil nejspíše prostředky REB jako zarušení radaru řídícího střediska neboť to ztratilo na nějakou dobu oba letouny z radaru a dotazovalo se Osipoviče co se to tam děje, jak Osipovič vypověděl v té oblasti létal často a nikdy se to nestalo, dále se někdo pokusil napíchnout do komunikace mezi ním a pozemním střediskem a fingoval v ruštině pokus o dezorientaci Osipovič a nejspíše i dalších pilotů co byli ve vzduchu spolu s Osipovičem a ve finále bezprostředně těsně před ztečí narušitele došlo i k výpadkům v radiospojení u Osipoviče jinak řečeno, někdo se jej pokusil opět zarušit. Ve finále ještě Osipovič zachyti v radiokorespondeci výkřiky dalšího pilota letícího za ním na MiG-23 jak křičí do vysílačky " Vidím děsnou melu !Vidím děsnou melu!" a to křičel v době kdy Osipovič ještě nestřílel a šlo evidentně o jiný souboj, mimo jiné to povídal i neznámý hlas v radiokomunikaci s kapitánem KAL 007 a to když už měl být dávno na dně moře, neboť je dokázáno že asi 40 minut po údajném jeho sestřelu byl ještě ve vzduchu a byl jíž z sovětského vzdušného prostoru dávno pryč :

KE 007: Tokio radio,Korejský letoun 007
Tokio: Korejský letoun nula nula sedm,Tokio
neznámý: To bylo....
KE 007:Korejský letoun nula nula sedm ( pro tokijskou kontrolu)
neznámý: ... opakuje
KE 007: Opakujte podmínky (není známo koho oslovuje)
neznámý: To byla krvavá lázeň....hotová hrůza...

To je přepis toho co bylo zachyceno z KAL 007 kdy byly v kokpitu zapnuty dvě frekvence na kterých posádka komunikovala na jedné frekvenci měl spojení s Tokiem kapitán a druhý se snaži komunikovat s tím neznámým na druhé frekvenci kterou nemohli slyšet v Tokiu, navíc byla evidentně puštěná nahlas v kabině tj. ne do sluchátek a spojení na hlavní frekveci s kapitánem to odposlechlo přes mikrofón kapitána.
Štěpán Stránský
 
Příspěvky: 1862
Registrován: 13 led 2005, 11:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod sir Alron » 19 zář 2008, 17:54

Není možné že by se Osipovičů Flagon jednodušše zatoulal až k Japonsku a tam KAL 007 sundal. Vlastně, teď mi to tak trochu došlo, prosím vás neroztrhejte mě... Označení KAL 007 bylo oficiální volací znak ? Kvůli tomu 007... což by možná svědčilo o tom že to letadlo opravdu mělo čenichat okolo sovětských základen... Nebo prostě zase jen měla historie smysl pro černý humor...
sir Alron
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Anton » 19 zář 2008, 21:08

No pochybuji, že by disciplinovaný straník Osipovič jen tak mirnyx dirnyx odlétl nad Japonsko.., to nebyl svině zrádná Bělenko. A číslo letu bylo normálně vygenerované v pořadníku letů, žádný jinotaj v tom není třeba hledat. Já si myslím, že soukromě, že KAL 007 spláchli amis sami a pak to hodili na "zlé" Sověty.

Konečně amíci civilních potvor spláchli taky dost, a pokud se někomu sovětský přístup nelíbí, nechť se mrkne, jak například s civilním! narušitelem naložili kluci židovský. Je to v Hellebrandovi..

Anton.
Obrázek
Uživatelský avatar
Anton
 
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 úno 2007, 10:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Raptor » 19 zář 2008, 21:18

No, ono nejde o to že by Osipovič byl poctivý straník jako spíš to že východní piloti byli za přelet hranic tvrdě trestáni (co kdyby se rozhodli zůstat) takže by se mu v případě že by na to sověti přišli taky mohlo stát že z pilota by povýšil na pěšáka a to si žádný pilot jen tak zbůhdarma neriskne.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod KOPAPAKA » 20 zář 2008, 22:54

Ještě pár obrázků k U-2...
Přílohy
SA-2 Guideline_01.jpg
SA-2 Guideline_02.jpg
SA-2 Guideline_03.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
"25 států umožňuje člověku koupit zbraň, připnout si ji a vyjít na ulici bez jakéhokoli povolení: něktří tvrdí, že je to šílené.
Ovšem 4 z 5 vražd v USA se stanou v té druhé polovičce států, tak kdo je tu šílený?" -Andrew Ford
Uživatelský avatar
KOPAPAKA
 
Příspěvky: 121
Registrován: 11 čer 2008, 21:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod 172flogger » 24 zář 2008, 11:50

tohle jste četli ?
http://www.aerospaceweb.org/question/co ... 0265.shtml
1/72. Nic větčejší, nic meňčejší
"Ani to, Horste, nic není. Řeknu ti, že už se těším na krájení hřebíků. Připravil jsem si tady hřebíky, protože jeden, dva, to umí uříznout každý. Ale já uříznu tři! Dámy a pánové, krájím hřebíky, protože mám chuť a náladu. Řeknu vám, krájet hřebíky, to mě pokaždé baví!" - Pepi Rezler
.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
172flogger
 
Příspěvky: 5330
Registrován: 28 led 2008, 01:29
Bydliště: JČxHC
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zahada letu KAL007 ...

Příspěvekod Peter DeSnek » 24 zář 2008, 12:47

DISMEMBER Dissection píše:tohle jste četli ?
http://www.aerospaceweb.org/question/co ... 0265.shtml


Uz jo ...

Konecne nejaky dukaz o tom, ze tam spadlo neco velkeho ...
Ale uprimne, tohle nikdo nikdy nevytahl na svetlo bozi ..
Proc asi ...

Stejne je me zahadou, kde jsou zavazadla ...
A tak ...

:wink: :wink: :wink:
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 178 • Stránka 9 z 12 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Zpět na What if...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY