Stránka 1 z 2

Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 15 říj 2012, 23:00
od pavlin.o
Pustil jsem se do další stavebnice z depozitáře.Je to letitá stavebnice od Směru,která ovšem i dnes vypadá hezky detailně a čistě.Jen obtisky jsou už žluté.
Stavět budu jak jinak českou mašinu OK-QHL.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 16 říj 2012, 10:29
od mitte
Jen bych pro jistotu upozornil, že ty naše MS-230 se od podoby stavebnice lišily - měly jinou VOP a bylo tam i pár dalších věcí.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 17 říj 2012, 00:58
od pavlin.o
Vyhledal jsem snad veškeré dostupné fotky z netu,tak VOP mi neunikla a uprava proběhla.Vytvoření radiusu na koncích VOP a prilepení k pohyblivé časti ve vychýlené poloze.Napojení ještě přijde přetmelit.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 17 říj 2012, 09:27
od mitte
Chválím přípravu a snahu , ale obávám se, že až takhle jednoduché to s tou VOP není - podle toho mála co jsem sehnal (fotky a jedna muška s oběma variantami) byla VOP zjednodušeně řečeno tím obloukem prodloužena či nastavena - zkrátka měla větší rozpětí. Asi by to chtělo znalce francouzských letounů aby to nám všem vyjasnil. Což já nejsem, takže už raději mlčím :)

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 17 říj 2012, 21:50
od pavlin.o
Porovnal jsem nějaké nákresy obou verzí a i fotky skutečného letadla s foto upravené VOP modelu a neviděl bych to tak rozdílné.Myslím,že koncový oblouk byl o malinko delší,než vyšlo mě úpravou původní VOP.V tomto měřítku bych to tak nechal,lepe,než nastavovat a složitě na povrchu dotvářet žebra a prohnutí potahu.
K foto níže:VOP opravdového letadla a modelu.I porovnáním polohy ,kde by mělo na modelu být uchycena výztuha (šedá zatmelená tečka ) a kde je na letadle,bych řekl,že by rozpětí mělo být celkem v pořádku.Ale říkam snad .

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 17 říj 2012, 22:16
od pavlin.o
Podle fotek jsem nahradil původní díly táhel na hlavním křídle .Panty z plechu a táhlo z vytaženého rámečku.Dále jsem z plechu dodělal středové překrytí spoje polovin křídel a naznačil panty na pohyblivých plochách.Ještě dodělám plechy kolem děr na nosníky.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 18 říj 2012, 22:45
od pavlin.o
Před slepením trupu je třeba dotvořit interiér.Na žebra jsem použil plastové destičky různých tlouštěk,dal se hodilo pár drátků ,plechů atp. Podle fotek jsem se snažil o co nejvíce detailů,i když s touto částí se jistě spousta lidí takhle nepáře.Bohužel jsem zjistil,že sedačky nemají správný tvar ,tak zádovou část jsem úplně odstřihl a sedák se budu snažit vyhloubit do tvaru vany-protože už je přilepen,jinak to nejde.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 19 říj 2012, 13:48
od Pavel Klouček
Zatím to roste moc pěkně, zrovna o víkendu jsem si jednoho Moranka taky pořídil za stejným účelem, ale asi půjdu do olomoucké mašiny.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 20 říj 2012, 00:08
od Discus pilot
tejto?

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 20 říj 2012, 00:11
od Discus pilot
Keď mi Martin Němec dokončí výrobu dekálov,u mňa na poličke bude tento na foto. Zatiaľ sa nechám inšpirovať tvojou stavbou :)

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 27 říj 2012, 13:45
od pavlin.o
Zdravím všechny zajemce o tohle letadlo.Práce na interiéru pokročily ,dodělal jsem výztužná lana a začal barvit ,než dolepím detaily.Podklad pískovou barvou a fládrování anilinkama ,barvou oranžovo hnědou.Boky mezi žebry barvou růžovou .
Budíky na palubce nejsou nijak znázorněny,proto jsem z drátku udělal obroučky a nabarvil podklad bílou.poté černou a vyškrábat číselníky ,zakápnou lakem jako zasklení.
Opěradlo sedačky jsem vyrobil z plechu z plechovky od piva.
Zbývá dodělat detaily do interiéru-ovládání plynu ,kniply,ruční čerpadlo(či co to je),dobarvit sedačku, udělat popruhy a kokpit se může uzavřít.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 27 říj 2012, 14:03
od pavlin.o
Na ocase je třeba odstranit výstupek za ostruhou-na českých letadlech nic takového není.
Dodělané poutací pásy a vše nabarveno.Pak už se dal interiér uzavřít .Doryto ukončení kovové časti potahu za kabinou.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 10 lis 2012, 22:43
od pavlin.o
Stříkání stříbrná agama 08 Me.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 05 úno 2013, 00:59
od pavlin.o
Lepení obtisků: povrch nebylo třeba lakovat ,přilnavost na stříbrnou barvu nebyl problém.Všechny obtisky bylo třeba vyříznout ,aby okolo písmen nebyl žádný okraj.Mezi písmeny už byly obtisky zažloutlé a tak jsem lepil po písmenech.Nakonec to celkem šlo,trochu rozměřit,podle původních mezer a nákresů.Horší zjištění bylo,že vlajka na směrovce byla malá a hlavně krátká.Nezbylo,než ji vyhotovit nastříkáním.
Motor: sběrač výfuku jsem natřel stříbbnou,tu ztmavil hnědou místy světlejší hnědou anilinkou.Rezavá místa pigmentem agama cihlová.

Re: Morane-Saulnier MS.230 Směr 1/72

PříspěvekNapsal: 25 čer 2014, 19:01
od pavlin.o
Po dlouhatánské době mám zas trochu času na modelaření.Tak progres na Moranu.Zadní ostruha nahrazena kolečkem,původně se mi do toho nechtělo,ale takhle to podle fotek má být.Stačil tvrdý drát,plech a kolečko uříznuté příčně z profilu rámečku.Přilepení horního křídla-problémy s geometrií si vyžádaly prodlouzení a nebo i výměnu některých vzpěr,ale povedlo se a tak stavba pokračuje.
Nevím,jak udělat naviják pro tahání větroně.Z fotek toho moc vidět není.Nevíte někdo jak to mohlo vypadat?