Stránka 1 z 2

PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 27 čer 2012, 19:56
od pavlin.o
Jako oddych v pracích na všech možných čtvrtkách,jsem vytahnul tento starší model z depozitáře.Oproti dřívějším stavbám modelů od Kovozávodů ,vypadají výlisky poměrně zdařile,tak doufám že taková bude i stavba a něco konečně dotáhnu do konce.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 27 čer 2012, 20:35
od pavlin.o
Zapomněl jsem nafotit obsah krabičky,před prvním řezem,tak par fotek z netu,pro představu,jak stavebnice vypadá.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 03 črc 2012, 23:20
od pavlin.o
P1060502-mf.JPG
spodní křidlo s úpravou křidélek
Stavba započata spodním křídlem,je naštěstí vcelku,tak to pomůže geometrii .Povrch se zdá docela krupička ,tak je třeba to komplet přebrousit.Snad to pomůže.Křidélka na spodním křídle jsem ze stran nařízl a prohloubil rytí, jednak se tím zreální vzhled a hladně odstraní ne moc čisté rytí této části.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 03 črc 2012, 23:38
od pavlin.o
Rozhodl jsem se pro dodělání interiéru,protože se mi líbí i v tomto měřítku ,když je model detailní.Možná to ve výsledku nebude vše vidět,ale to neva,i stavbu si tak užiju.
Původní naznačená konstrukce vybroušená a dodělaná nová trubková.Dodělat bylo třeba i plynové páky,původním byly takové 2D.Podlaha byla třeba u zadní sedačky přeříznout a zkrátit tak,aby se sedačka posunula více kupředu,jinak vycházela někam až moc dovnitř zadní části trupu.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 06 črc 2012, 22:07
od pavlin.o
Mezi stavbou interiéru se mi podařilo dodělat motor. Lept trochu zlobil při pasování na plastový výlisek motoru.Hlavně uchycení je tak nějak někam neurčito natupo lepené .Na nabarvený motor nic ideálního a z návodu není jasné,jak a kam lept umístit.Tak snad je tam správně.Výfuky jsem udělal nové z plastové tyčinky.Obrábět ty titěrné dílky nevalné kvality ze stavebnice se jistě nevyplatí.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 08 črc 2012, 22:09
od pavlin.o
Pilně pracuji na interiéru,k dispozici jsou jen dvě fotky,tak dodělávám podle nich.Vnitřní konstrukci z drátů,držák mapy z plechu (pokud to není něco jiného )Poutací pásy z papíru a přezky z měděného drátku .Pásy zatím netvaruji,aby se dalo vše dobře barvit,patinovat atd.Barvu jsem zvolil stříbrnou na stěny interiéru a šedou na konstrukci,sedadla a podlahu.Na stínování používám anilinové barvičky.Mě přijdou lepší,něž olejovky,jednak se s nimi lépe pracuje,jsou rychle suché,dají se vodou zase smýt .Povrch pod ně nemusím lakovat.Když se zředí,jsou transparentní,což je výborné na různé tónování .

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 10 črc 2012, 23:40
od pavlin.o
Další pokračování na interiéru kabin,barvení a konečný nástřik polomatným lakem.Pak už to půjde uzavřít.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 10 črc 2012, 23:48
od pavlin.o
Jde se lepit trup.Po vytmelení propadlin v přední části ,trup bez závad.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 13 črc 2012, 08:37
od Milan Holzapfel
Pěkná stavba. Pragova je fajn letadlo. Možná by tomuto tématu slušelo umístění v sekci skupinové stavby viewforum.php?f=115 nebo v Rozestavěno
Tady je to především míněno jako sekce s historickými informacemi a fotkami. Můžeš požádat moderátory nebo admina o přesunutí tématu, když budeš chtít. Jinak držím palce ať se dílo daří.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 14 črc 2012, 14:14
od pavlin.o
Tak pokračování ve správné sekci-slepení trupu a vytmelení.Přilepení ocasních ploch.Ty jsem pilkou nařízl a vychýlil ,ať je to trochu realističtější.Kořen vodorovné ocasní plochy jsem zatmelil,ale později,jsem z fotografií zjistil,že spára tam patří,tedy tmel šel vyškrábnout.
Lepení spodního křídla by bylo celkem v pohodě,ovšem geometrie nějak neseděla,jakoby na jedné straně byl výřez pro křídlo hlubší.Bylo potřeba to dopilovat,aby křídlo bylo rovně vůči trupu.Kovové chodníčky na křídla naformovat předem .
Křídlo už jsem měl lehce stříknuté stříbrnou ,při stříkání interiéru,vylezly chyby na povrchu ,ty snad pomůže zmírnit pozdější stříknutí tmelem.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 14 črc 2012, 14:34
od pavlin.o
Horní křídlo je ze dnou polovin a lepí se natupo k sobě.Není bohužel rovné,ale má vzepětí.Tuto zapeklitost jsem vyřešil tak,že lepené křídlo jsem přiložil na křídlo spodní(ještě před zalepením do trupu).Křídla tak mají obě stejný úhel vzepětí ,což je pro geometrii podstatné.
Madla jsem nepoužil z leptu (placatá),ale udělal z drátu.
Středová dělící rovina křídla je na skutečném letadle překryta pásem plechu ,tu jsem vytvořil i já z pasku plechu (z plechovky od piva).Tím se překryje i slepovaná spára ,která by mohla být na stříbrném povrchu patrná i po tmelení.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 15 črc 2012, 22:48
od pavlin.o
Další krok-stříkací tmel.Krom nutnosti přebroušení povrchu,odhalil i nutnost znovu zatmelit a přebrousit některé spáry.Nevím,jestli se tak tmel seschnul,nebo se propadl po nástřiku tmelem,tak znovu a lépe.
Po přebroušení,příprava na budoucí výplet.Vyplet je dvojitý,tedy oček je požehnaně ,celkem 64 .
Dělal jsem je z jemného drátku (rozpleteno ze svazku ze slabé dvoulinky) ,dírky vrtáčkem 0,2 ,časová náročnost snad celý den....

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 16 črc 2012, 07:02
od Pavel Klouček
Nezlob se na mě, ale ty oka jsou dobrý tak na dvaatřicetinu. Ono v sedmině dělat nějaký sofistikovanější zakončení výpletů není nic snadného. Ale mysím že mnohem lepší by bylo naznačit kování jen hustší barvou.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 17 črc 2012, 23:09
od pavlin.o
Očka mám v plánu po zalepení výpletu zmáčknout ,takže by to mělo vypadat mnohem lépe a být jen o něco silnější,než výplet.Drátky jsou to titěrné.Očka jsem udělal větší,aby se dobře vyplétal dvojitý výplet-bude silonem ze silonek (punčoch).Je to takový můj první pokus a snad vyjde.

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 17:04
od pavlin.o
Nástřik stříbrnou barvou [agama 08 me] .Váhal jsem,jestli to celé nestříknout až po sestavení,ale obavám se ,že někde by mohl být povch ještě na broušení a taky,jestli se všude dostanu,aniž bych to někde zaprášil.Stříbrnou dělám prvně a je na tom prý moc vše vidět.
Odstín stříbrné mi přišel až nevhodnější tento,hliníkové byly moc šedé a kovové nevím,byl to přecejen nástřik stříbřenkou.Z fotek vypadá,že pololesklý lak na zalakování by na finále byl ideální.

Po nástřiku jsem nalepil obtisky,přilnuly pěkně i bez lakování podkladu.