Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ ARCHIV ‹ Československé letectvo 1918-2008
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

PRAGA E-39 RS models 1/72

Odeslat odpověď
Příspěvků: 28 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 27 čer 2012, 19:56

Jako oddych v pracích na všech možných čtvrtkách,jsem vytahnul tento starší model z depozitáře.Oproti dřívějším stavbám modelů od Kovozávodů ,vypadají výlisky poměrně zdařile,tak doufám že taková bude i stavba a něco konečně dotáhnu do konce.
Přílohy
P1060617.JPG
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 27 čer 2012, 20:35

Zapomněl jsem nafotit obsah krabičky,před prvním řezem,tak par fotek z netu,pro představu,jak stavebnice vypadá.
Přílohy
92001 Praga E-39 obtisk.jpg
praga-e-39-2-kits-in-a-box-8-decal-versions.jpg
stavebnice ještě obsahuje planžetku fotoleptů,zejména madel a táhel ventilů na motor
0165473.jpg
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 03 črc 2012, 23:20

P1060502-mf.JPG
spodní křidlo s úpravou křidélek
Stavba započata spodním křídlem,je naštěstí vcelku,tak to pomůže geometrii .Povrch se zdá docela krupička ,tak je třeba to komplet přebrousit.Snad to pomůže.Křidélka na spodním křídle jsem ze stran nařízl a prohloubil rytí, jednak se tím zreální vzhled a hladně odstraní ne moc čisté rytí této části.
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 03 črc 2012, 23:38

Rozhodl jsem se pro dodělání interiéru,protože se mi líbí i v tomto měřítku ,když je model detailní.Možná to ve výsledku nebude vše vidět,ale to neva,i stavbu si tak užiju.
Původní naznačená konstrukce vybroušená a dodělaná nová trubková.Dodělat bylo třeba i plynové páky,původním byly takové 2D.Podlaha byla třeba u zadní sedačky přeříznout a zkrátit tak,aby se sedačka posunula více kupředu,jinak vycházela někam až moc dovnitř zadní části trupu.
Přílohy
P1060505-mf.JPG
Interiér-odbrousil jsem naznačení vnitřní příhradové kontrukce a udělal ji z trubek (drátů).Je pak třeba trochu zúžit sedačky a podlahu.
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 06 črc 2012, 22:07

Mezi stavbou interiéru se mi podařilo dodělat motor. Lept trochu zlobil při pasování na plastový výlisek motoru.Hlavně uchycení je tak nějak někam neurčito natupo lepené .Na nabarvený motor nic ideálního a z návodu není jasné,jak a kam lept umístit.Tak snad je tam správně.Výfuky jsem udělal nové z plastové tyčinky.Obrábět ty titěrné dílky nevalné kvality ze stavebnice se jistě nevyplatí.
Přílohy
praga-e-39-s-49-slovak-air-force-sqf-off-airport (1)-mf.jpg
P1060513-mf.JPG
motor-původně hliníkově nabarvenou skříň motoru jsem přebarvil taky černošedou,tak to aspoň vypadá z fotek.
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 08 črc 2012, 22:09

Pilně pracuji na interiéru,k dispozici jsou jen dvě fotky,tak dodělávám podle nich.Vnitřní konstrukci z drátů,držák mapy z plechu (pokud to není něco jiného )Poutací pásy z papíru a přezky z měděného drátku .Pásy zatím netvaruji,aby se dalo vše dobře barvit,patinovat atd.Barvu jsem zvolil stříbrnou na stěny interiéru a šedou na konstrukci,sedadla a podlahu.Na stínování používám anilinové barvičky.Mě přijdou lepší,něž olejovky,jednak se s nimi lépe pracuje,jsou rychle suché,dají se vodou zase smýt .Povrch pod ně nemusím lakovat.Když se zředí,jsou transparentní,což je výborné na různé tónování .
Přílohy
e39-7.jpg
Dostupné fotky interiéru
e39-6.jpg
P1060517-mf.JPG
Přístrojovky-postup:nejprve obroučky budíků,pak bílou vnitřek a překrýt černou anilinkou.Do ní se dají dobře vyškrábat číselníky jehlou ,budíky ,,zasklít" lakem.V tomto měřítku dostačující.
P1060514-mf.JPG
barvení interiéru
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 10 črc 2012, 23:40

Další pokračování na interiéru kabin,barvení a konečný nástřik polomatným lakem.Pak už to půjde uzavřít.
Přílohy
P1060531-mf.JPG
nabarveno,nalakováno
P1060522-mf.JPG
zkusmo sestaveny poloviny trupu-nejde to vyfotit,ale interiér je jinak docela pěkně vidět-tedy při bližším zkoumání
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 10 črc 2012, 23:48

Jde se lepit trup.Po vytmelení propadlin v přední části ,trup bez závad.
Přílohy
P1060529-mf.JPG
poslední zkouška,před lepením trupu
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod Milan Holzapfel » 13 črc 2012, 08:37

Pěkná stavba. Pragova je fajn letadlo. Možná by tomuto tématu slušelo umístění v sekci skupinové stavby viewforum.php?f=115 nebo v Rozestavěno
Tady je to především míněno jako sekce s historickými informacemi a fotkami. Můžeš požádat moderátory nebo admina o přesunutí tématu, když budeš chtít. Jinak držím palce ať se dílo daří.
"Myslel jsem, že blbě vidím a .. doktor mi to potvrdil. Teď už v klidu stavím tak jak vidím!"
Rozestavěno (některý už dlóóuho): čs. Spitfire LF Mk.IXe 1/32 , Bloch MB 152C.1, 1/32, P-51D Mustang, 1/32 - Dragon
Uživatelský avatar
Milan Holzapfel
 
Příspěvky: 5413
Registrován: 28 zář 2006, 20:30
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 14 črc 2012, 14:14

Tak pokračování ve správné sekci-slepení trupu a vytmelení.Přilepení ocasních ploch.Ty jsem pilkou nařízl a vychýlil ,ať je to trochu realističtější.Kořen vodorovné ocasní plochy jsem zatmelil,ale později,jsem z fotografií zjistil,že spára tam patří,tedy tmel šel vyškrábnout.
Lepení spodního křídla by bylo celkem v pohodě,ovšem geometrie nějak neseděla,jakoby na jedné straně byl výřez pro křídlo hlubší.Bylo potřeba to dopilovat,aby křídlo bylo rovně vůči trupu.Kovové chodníčky na křídla naformovat předem .
Křídlo už jsem měl lehce stříknuté stříbrnou ,při stříkání interiéru,vylezly chyby na povrchu ,ty snad pomůže zmírnit pozdější stříknutí tmelem.
Přílohy
P1060589-mf.JPG
rozhýbané ocasní plochy naříznutím pilkou
P1060595-mf.JPG
vzpěry ocasních ploch se vyplatí udělat nové z drátu,než se opracovávát s delící rovinou na tenkém plastu
P1060593-mf.JPG
P1060590-mf.JPG
tmelení spodního křídla /do přední části trupu měla přijít součástka,jejiž správnou polohu jsem spíše odhadnul.Návod je spíše orientační.
P1060584-mf.JPG
spodní křídlo s chodníčky
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 14 črc 2012, 14:34

Horní křídlo je ze dnou polovin a lepí se natupo k sobě.Není bohužel rovné,ale má vzepětí.Tuto zapeklitost jsem vyřešil tak,že lepené křídlo jsem přiložil na křídlo spodní(ještě před zalepením do trupu).Křídla tak mají obě stejný úhel vzepětí ,což je pro geometrii podstatné.
Madla jsem nepoužil z leptu (placatá),ale udělal z drátu.
Středová dělící rovina křídla je na skutečném letadle překryta pásem plechu ,tu jsem vytvořil i já z pasku plechu (z plechovky od piva).Tím se překryje i slepovaná spára ,která by mohla být na stříbrném povrchu patrná i po tmelení.
Přílohy
P1060597-mf.JPG
lepení horního křídla s doplňky
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 15 črc 2012, 22:48

Další krok-stříkací tmel.Krom nutnosti přebroušení povrchu,odhalil i nutnost znovu zatmelit a přebrousit některé spáry.Nevím,jestli se tak tmel seschnul,nebo se propadl po nástřiku tmelem,tak znovu a lépe.
Po přebroušení,příprava na budoucí výplet.Vyplet je dvojitý,tedy oček je požehnaně ,celkem 64 .
Dělal jsem je z jemného drátku (rozpleteno ze svazku ze slabé dvoulinky) ,dírky vrtáčkem 0,2 ,časová náročnost snad celý den....
Přílohy
P1060612-mf.JPG
Surfacer-spáry a nerovnosti v povrchu si vyžádaly další tmelení a broušení
P1060603-mf.JPG
Očka na výplet v horním křídle, vrtákem je dobré si prohloubit i díry na vzpěry
P1060604.JPG
Broušení a očka na trupu,nejvíc je práce se spárou na hřbetě trupu,několikáté tmelení tmelem i sekunďákem
P1060609-mf.JPG
zkusil jsem ,jestli středová vzpěra budě nějak sedět,nějak se mi nezdá
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod Pavel Klouček » 16 črc 2012, 07:02

Nezlob se na mě, ale ty oka jsou dobrý tak na dvaatřicetinu. Ono v sedmině dělat nějaký sofistikovanější zakončení výpletů není nic snadného. Ale mysím že mnohem lepší by bylo naznačit kování jen hustší barvou.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7446
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 17 črc 2012, 23:09

Očka mám v plánu po zalepení výpletu zmáčknout ,takže by to mělo vypadat mnohem lépe a být jen o něco silnější,než výplet.Drátky jsou to titěrné.Očka jsem udělal větší,aby se dobře vyplétal dvojitý výplet-bude silonem ze silonek (punčoch).Je to takový můj první pokus a snad vyjde.
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 01 srp 2012, 17:04

Nástřik stříbrnou barvou [agama 08 me] .Váhal jsem,jestli to celé nestříknout až po sestavení,ale obavám se ,že někde by mohl být povch ještě na broušení a taky,jestli se všude dostanu,aniž bych to někde zaprášil.Stříbrnou dělám prvně a je na tom prý moc vše vidět.
Odstín stříbrné mi přišel až nevhodnější tento,hliníkové byly moc šedé a kovové nevím,byl to přecejen nástřik stříbřenkou.Z fotek vypadá,že pololesklý lak na zalakování by na finále byl ideální.

Po nástřiku jsem nalepil obtisky,přilnuly pěkně i bez lakování podkladu.
Přílohy
P1060613-mf.JPG
P1060615-mf.JPG
P1060616-mf.JPG
P1060623-mf.JPG
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 28 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Československé letectvo 1918-2008

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY