Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ ARCHIV ‹ Československé letectvo 1918-2008
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

PRAGA E-39 RS models 1/72

Odeslat odpověď
Příspěvků: 28 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 02 srp 2012, 22:38

Hotová vrtule.Zkoušel jsem olejovky,ale nějak se nedařilo,tak jsem použil oblíbené anilinky .To se s pár opravami podařilo.Na světlý podklad sytou barvou naznačit tmavší léta a po zaschnutí vlhkým štětcem stírat.Lakoval jsem sidoluxem.
Přílohy
P1060624-mf.JPG
hotová vrtule
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 14 srp 2012, 23:42

Nadešla doba na přilepení horního křídla.Tušil jsem,že to nebude legrace,ale předčilo to očekávání.
Úskalí je v tom,že hlavní vzpěry nejsou ke křídlu kolmo,ale šikmé,tak je těžké si je na dolní křídlo nalepit předem,nebo nasucho vyzkoušet.
Vzpěry na trupu jsem chtěl využít pro stabilizaci sestavy,ale nakonec bylo potřeba je utrhnout-přední je delší jak zadní (má níž uložení na trupu) a navíc by se neměly nahoře sbíhat v jednu,ale byt dvojaté (tak jsou i otvory v horním křídle).Tak první nezdar .
Další pokus byl bez trupových vzpěr –asi nadvakrát se nedaří vzpěry vyladit tak,aby některá někde nebyla některým koncem ve vzduchu.Konce vzpěr jsem nakonec zbavil usazovacích kolíků a vzpěry zabrousil všechny na stejnou délku.
Další pokus vypadal lépe,až do doby,kdy jsem začal dodělávat nové trupové vzpěry . Nešly osadit kolmo,ale na díry vycházely šikmo dopředu.Srovnání s výkresem bylo jasné horní křídlo je moc vpředu –další trhání a zabroušení hlavních vzpěr tak,aby vzpěry tvaru N byly více nastojato.
Po dlouhém zkoušení se povedlo.
Tak finální verze lepení proběhla jen se dvěma krajními z hlavních vzpěr. Lepil jsem jak sekunďákem,tak i lepidlem na plast ,aby sestava byla rychle tuhá a necestovala,ale jen sekunďákem by se lehce křídlo odlomilo.Po zatuhnutí jsem dodělal z drátu trupové vzpěry,čímž se sestava zpevnila a zbývalo dolepit zbylé dvě hlavní vzpěry . Takto to šlo už dobře a je to asi nejschůdnější cesta,jak postupovat.
Hůře už dopadl povrch letadla,stříbrná se značně osahala ,nemluvě o čistění od lepidla kolem vzpěr po tolika pokusech.Chtělo to už v podsestavách nalakovat…..
Přílohy
P1060638-MF.JPG
Vzhled po boji s osazením horního křídla,povrch dostal co proto,vzpěry trupové nové.
P1060639-MF.JPG
Osazení podvozku už bylo lepší,jen si pohlídat geometrii-z návodu není pouze patrné ,jak to výrobce hodlal sestavit ,tedy kam která vzpěra na kterou a kam přilepit,ale snad jsem to odhadl dobře.
P1060641-MF.JPG
Další paráda....při boji s horním křídlem praskl spoj na trupu-oprava nutná.
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 15 srp 2012, 00:02

Dodělané ovládání křidélek dle fotografií-stavebnice obsahuje lept,který ovšem ani zdaleka nepřipomíná předlohu.V návodu je i chybně vzdálenost osazení ovládání na křídle.
Přílohy
PragaE39G.jpg
P1060642-mf.JPG
Dle fotografií dodělané ovládání křidélek.
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 30 srp 2012, 12:09

Oprava rozlepeného spoje na hřbetu trupu si vyžádala několikeré přetmelení,zkoušel jsem tmel i sekundové lepidlo,ale základ bylo pořádně lepidlem prolít vnitřek trupu,aby se spoj už držel.
Přestříkání hřbetu a dalších opravovaných částí se zdařilo ,ale i přes osahání maskovací Taymia pásky ,obtisky v ...
Tak další potíž.čísla na trupu půjdou opravit barvou,ale znak na směrovku jsem stejné velikosti nikde nenašel.dalo by se to stříknout ,jen ten tenký modrý lem ne.Je to moc tenoučký.
Jediná možnost bylo dodělat to z několika jiných nálepek,což se jakž takž povedlo.Na fotkách to ve zvětšeném možná vypadá hrbatě,ale naživo dobrý.
Začal jsem zapouštět spáry-anilinka černá-přebytek se krásně smyje vlhkým ušátkem .
Přílohy
P1060651-mf.JPG
Oprava hřbetu trupu
P1060654-mf.JPG
Hřbet opraven,ale nálepky strhla maskovací páska-tak zas práce ...
P1060655-mf.JPG
Čísla na trupu opravena,započato zapouštění spár-anilinka černá
P1060730-mf.JPG
Zapuštěné spáry,do dobarvené chodníčky a jiné detaily před lakováním.
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 18 zář 2012, 20:27

Lakování-pololesklý lak Humbroll satinmatt.Povrch je tak akorát ,s matným nadechem.
Přílohy
P1060736-mf.JPG
Lakování -polomatem
P1060733-mf.JPG
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 18 zář 2012, 21:00

Po nalakování následuje výplet.Vypletám silonovým vláknem ze silonových punčoch. Vlákno je dostatečně pevné,pružné a tenké.
Postupně jsem přišel na způsob,jak tento dvojitý výplet zhotovit.
Potřeba jsou dvě ostré pinzety,vlákno provléct jedním očkem a udělat uzel,zalepit sekunďákem.Druhý konec provléct vedlejším očkem a pak v diagonále oběma očky na protilehlé straně.Pak zbývá vlákno tahem napnout a v posledním očku zalepit sekunďákem.Pro jistotu,aby lepidlo nepovolilo,ještě uzel a zalepit.
Očka zmáčknout a zbývá nabarvit.V tomto měřítku asi dobré řešení a vyplet vydrží i případné zavadění o něj.
Zabralo to asi dva dny .Barvit lze i anilinkama-pokud se někde přetáhne,lze lehce smýt vodou.
Přílohy
P1060749-mf.JPG
Práce na výpletu.Vlaknem ze silonek.
P1060751-mf.JPG
Polovina vypletu ještě nenabarvená.
P1060752-mf.JPG
Pár fotek z před barvením druhé poloviny.
P1060758-mf.JPG
P1060759-mf.JPG
P1060761-mf.JPG
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod Pavel Klouček » 18 zář 2012, 21:06

No musím přiznat že z kraje jsem byl díky pár méně tradičním postupům poněkud skeptický, ale teď to vypadá že se klube velmi zdařilý kousek nádherného stroje =D>
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7446
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod rsuchan » 19 zář 2012, 10:23

Na to aký je to "prcek" je to moc pekné. Myslím, že výsledok je =D> =D>
Rado Sucháň 50 rokov

«Never in the field of human conflict was so much owed, by so many, to so few»

Dokončené: SBD-3 Dauntless ; Mil Mi-1 ; F-16C Fighting Falcon ; Hawker Sea Hawk ; Supermarine Spitfire Mk.IX
Uživatelský avatar
rsuchan
 
Příspěvky: 2966
Registrován: 29 pro 2004, 13:56
Bydliště: Nitra
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 25 zář 2012, 23:10

Díky za kladné odezvy.Je to po dlouhé době model,který se mi asi podaří dokončit.
Další práce na modelu byly:-nové větrné štítky (puvodní ze stavebnice hnus nepoužitelný).Nové vyrobené z folie-trocha práce ,ale vyplatí se.
Rámeček štítků jsem nalepil z proužků obarveného obtisku .Tak odpadlo nějaké maskování,nebo kostrbaté barvení od ruky
-nová pitotova trubice-z vytažených nití z rámečku (z drátů lepených sekunďákem se lehce rozpadá)
-stupačky jsem nepoužil z leptu (jsou jak plácačky na mouchy),nové z vytaženého rámečku,konce zploštělé teplem .
-dolepený motor a vrtule -očazení na trupu-černý pastel
-dolepeny stupačky a madla na spodek trupu
-duté osy kol podvozku-vyrobené z nad teplem vytažené duté tyčky vatové tyčinky (ušátka)-nalepen jen malý konec na původní osku kol.
-poutací pásy natvarovány jako přehozené přes okraj kabiny (podle fotek) Zbarvení jsem nakonec udělal zelené,tak prý byly pásy nejčasteji v tomto období.
Tak už to vypadá celkem hotově ,vytvořím nějakou travnatou podložku a rád bych časem doplnil o postavy pilota a žáka odchazejících od letadla,jen nějaké sehnat.

Jeden díl mi ještě zbyl osadit,je to maličký díl někam na spodek motoru?Z návodu jsem přesné umístění nezjistil .Snad někdo poradí.
Přílohy
P1060764-mf.JPG
dodělané duté osy kol-vytažená tyčinka ušátka
P1060775-mf.JPG
nové větrné štítky z folie
P1060777-mf.JPG
dodělaná dáhla ovladání ocasních ploch
P1060776-mf.JPG
stupačky,poutací pásy a další drobné díly dolepeny
P1060779-mf.JPG
Až na jeden malý díl (u motoru)-hotovo
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 28 zář 2012, 22:26

Díky -vyplety vzhledu modelu davají hodně,tak jsem rád,že se podařily.
Ještě dořešit díl č.16.V návodu to vypadá někam za válce ,ale v reálu tam místa moc není.Nerad bych to tam jen tak naslepo přilepil,ale asi to tak dopadne.
Nějaké foto focení venku.
Přílohy
P1070429-mf.JPG
Poslední díl-kam asi patří?
P1070426-mf.JPG
V návodě je to nakresleno nějak divně-takové místo se mi mezi válci nevyskytuje
P1070432-mf.JPG
Někam sem by to mělo přijít
P1070444-mf.JPG
Na travnaté podložce
P1070450-mf.JPG
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod espana » 29 zář 2012, 20:19

Nebude to náhodou toto - to je súčasť motora medzi dvoma spodnými válcami?
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
espana
 
Příspěvky: 505
Registrován: 09 zář 2009, 07:46
Bydliště: Košice, Sofijská 27
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod pavlin.o » 06 říj 2012, 01:40

Jo to bude ono-díky za parádní fotku espano!
Uživatelský avatar
pavlin.o
 
Příspěvky: 90
Registrován: 25 led 2008, 13:51
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PRAGA E-39 RS models 1/72

Příspěvekod alesak » 15 úno 2015, 13:50

je to krása,každý kdo postaví české éro zasluhuje uznání pač výchozí material většinou žádná hitparáda jen bych měl poznámku,na éra stříkaná hliníkovým bronzem je ideélní Agama ať už lihovka nebo synt. hl.bronz dle mého názoru nejvěrněji odpovídá skutečnému vzhledu ale samozřejmě věc názoru jinak pragovka nádherná
alesak
 
Příspěvky: 343
Registrován: 28 pro 2012, 00:59
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 28 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Československé letectvo 1918-2008

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY