Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ P-47 Thunderbolt
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P-47D Thunderbolt-Soudeček

Odeslat odpověď
Příspěvků: 66 • Stránka 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Re: P-47D Thunderbolt-Soudeček

Příspěvekod Herzán Petr » 09 kvě 2008, 15:31

Dvě pracovní fotečky.Soudek nemá matný lak a pár drobností,jinak je skoro hotov. 8-[ 8-[ 8-[
Přílohy
DSCF2897.JPG
DSCF2902.JPG
Esli,si ten fotbal nevybojuješ,tak seš mrtvej Homolka!!
KPM Pardubice
Uživatelský avatar
Herzán Petr
 
Příspěvky: 771
Registrován: 07 lis 2006, 14:10
Bydliště: Chrudim
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-47D Thunderbolt-Soudeček

Příspěvekod Michael Skočil » 10 kvě 2008, 05:49

Petře je to pěkný, další (skoro) hotovej T-bolt. =D>
https://mewe.com/profile/5c379adecfccbe1510a2903e Najdete mě na MeWe
Michael Skočil
 
Příspěvky: 3969
Registrován: 26 pro 2004, 08:27
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-47D Thunderbolt-Soudeček

Příspěvekod Vici » 10 kvě 2008, 08:54

Lt. Knight byl nositelem CMH (in memoriam)

KNIGHT, RAYMOND L. (Air Mission)

Rank and organization: First Lieutenant, U.S. Army Air Corps. Place and date: In Northern Po Valley, Italy, 2425 April 1945. Entered service at: Houston, Tex. Birth: Texas. G.O. No.: 81, 24 September 1945. Citation: He piloted a fighter-bomber aircraft in a series of low-level strafing missions, destroying 14 grounded enemy aircraft and leading attacks which wrecked 10 others during a critical period of the Allied drive in northern Italy. On the morning of 24 April, he volunteered to lead 2 other aircraft against the strongly defended enemy airdrome at Ghedi. Ordering his fellow pilots to remain aloft, he skimmed the ground through a deadly curtain of antiaircraft fire to reconnoiter the field, locating 8 German aircraft hidden beneath heavy camouflage. He rejoined his flight, briefed them by radio, and then led them with consummate skill through the hail of enemy fire in a low-level attack, destroying 5 aircraft, while his flight accounted for 2 others. Returning to his base, he volunteered to lead 3 other aircraft in reconnaissance of Bergamo airfield, an enemy base near Ghedi and 1 known to be equally well defended. Again ordering his flight to remain out of range of antiaircraft fire, 1st Lt. Knight flew through an exceptionally intense barrage, which heavily damaged his Thunderbolt, to observe the field at minimum altitude. He discovered a squadron of enemy aircraft under heavy camouflage and led his flight to the assault. Returning alone after this strafing, he made 10 deliberate passes against the field despite being hit by antiaircraft fire twice more, destroying 6 fully loaded enemy twin-engine aircraft and 2 fighters. His skillfully led attack enabled his flight to destroy 4 other twin-engine aircraft and a fighter plane. He then returned to his base in his seriously damaged plane. Early the next morning, when he again attacked Bergamo, he sighted an enemy plane on the runway. Again he led 3 other American pilots in a blistering low-level sweep through vicious antiaircraft fire that damaged his plane so severely that it was virtually nonflyable. Three of the few remaining enemy twin-engine aircraft at that base were destroyed. Realizing the critical need for aircraft in his unit, he declined to parachute to safety over friendly territory and unhesitatingly attempted to return his shattered plane to his home field. With great skill and strength, he flew homeward until caught by treacherous air conditions in the Appennines Mountains, where he crashed and was killed. The gallant action of 1st Lt. Knight eliminated the German aircraft which were poised to wreak havoc on Allied forces pressing to establish the first firm bridgehead across the Po River; his fearless daring and voluntary self-sacrifice averted possible heavy casualties among ground forces and the resultant slowing on the German drive culminated in the collapse of enemy resistance in Italy.
Leave No Man Behind
BFC č. 3861
Vici
 
Příspěvky: 1013
Registrován: 09 dub 2006, 16:14
Bydliště: Shangri-La
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-47D Thunderbolt-Soudeček

Příspěvekod Jarda Kadlec » 10 kvě 2008, 10:22

Líbí ;-I
Už se zase snažím modelařit
Uživatelský avatar
Jarda Kadlec
 
Příspěvky: 2550
Registrován: 13 bře 2006, 19:55
Bydliště: Plana u Mar.Lázní
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-47D Thunderbolt-Soudeček HOTOVO

Příspěvekod Herzán Petr » 12 kvě 2008, 20:39

Chlapci děkuju za komentáře. :-D Dneska jsem dokončil svoje další éro.Stavba byla v poho takže jsem to ani moc nafotil a nekomentoval.Dávám jenom jednu fotečku a zbytek samozřejmně poputuje do galerie. 8-[ 8-[ 8-[
Tak to tam jdu hodit :wink:
Přílohy
DSCF2904.JPG
Esli,si ten fotbal nevybojuješ,tak seš mrtvej Homolka!!
KPM Pardubice
Uživatelský avatar
Herzán Petr
 
Příspěvky: 771
Registrován: 07 lis 2006, 14:10
Bydliště: Chrudim
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-47D Thunderbolt-Soudeček

Příspěvekod jaja00 » 18 kvě 2008, 16:01

Petře k tomuto není co dodat zbývá jen =D> =D> =D>
Uživatelský avatar
jaja00
 
Příspěvky: 540
Registrován: 04 bře 2006, 23:05
Bydliště: Nová Paka
  • ICQ
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 66 • Stránka 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na P-47 Thunderbolt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY