Člověče Michale, koukám na to pořád dokola a smekám před tvým umem. Doufám, že přiští rok bude možnost tě vidět na trati a že se nám podaří se utrhnout a někam za tebou vyrazit, jako předloni (fakt už je to tak dlouho ) v Humpolci...máme totiž koupenou parcelu a snad na jaře začneme stavět náš domeček
Na autě makám skoro denně a pokusím se auto dostavět zavčasu, abych si ho před sezónou ještě stačil osahat. Jestli to stihnu nevim, jsem na to sám a za 3 hodiny odpoledne, se toho moc neudělá. Navíc teď je to taková piplačka, která není vidět, ale udělat se musí. Vše si musim vymyslet, udělat prototyp (šablonu), ozkoušet jestli ta věc funguje..případně upravit a vyrobit. Navíc jsem se nedávno stěhoval do jiné garáže, takže se teď víceméně zabydluju. O domečku jsi mi říkal v Lysé..to asi moc času mít už nebudeš ale samozřejmě budu velice rád, když se přijedete na nějaký závody podívat. Byl jsem si pro zavařenou nádrž, takže zase něco málo pokročilo...a trochu opravuju před technickou vlek
Já sem fakt hlava děravá No dovedu si to představit, ač buggy tak je tam tak spousta věcí, co si nezasvěcený člověk nedove představit, zvláště když je to prototyp a vše děláš od nuly...tedy až na díly, které koupíš. Ale i tak si je musíš přizbůsobit. Docela by mě zajímalo, jak je to s homologací? Musí to být nějak atestováno? Nádrž vypadá dobře, hlavně aby správně těsnila...kolik se do ní vejde paliva? A jaké vlastně palivo se používá? Normální 95 nebo už závodní? Snad se to povede a někam vyjedeme, sem tam oddech a změna prostředí být musí...a taky bychom rádi někam na rally, rádi bychom zase alespon na Eifel a rád bych se podíval taky konečně na MS...hrozně rád bych chtěl vidět Britskou rally, to je takovej můj sen
Homologace na rám není. Ty rámy si většina lidí někde koupí starší, někdo si ho postaví sám a někdo si rám nechá udělat od někoho, kdo to umí...to je můj případ. Jsou předepsané materiály a jejich rozměry, ze kterého to musí být postavené. Technické předpisy jsou docela dost vostré, některé dokonce přísnější než v republice. Jen blázen by si sedl do auta, které by se po první boudě rozpadlo, ale i podobní střelci se najdou. Každé auto prochází před sezónou technickou kontrolou, kde se kontrolují průměry trubek a kvalita svárů a spousta dalších věcí. Homologace se vztahuje na bezpečnostní prvky. Upřesnim. Helma je jasná. Pasy nemusí mít platnou homologaci, ale musí být značkový třeba s prošlou. Kombinéza a nehořlavé spodní prádlo taky, ale nic nesmí být poškozené, takže krom neplatící homologace je vše plně funkční. Do mojí nádrže, se vejde cca 8,5 litru paliva. Někdo jezdí Racing palivo (drahé), někdo 100 oktanové a někdo normální 95. Vše se odvozuje od toho, kolik je ochotný do toho dotyčný narvat peněz. Není to jen o benzínu. Vše stojí peníze.. cesta, startovné, něco se rozbije, takže potřebuješ mít některé věci několikrát sebou. Potřebuješ to něčím tahat a mít kde spát(dodávka) a na/v něčem převážet (vlek), pod něčím to mít na závodech schované a mít si kde sednout (velký stan 6x3m). Není to jen o té buggyně. Jseš v tom za půl míče ani nevíš a to to jsou jen hobby závody
Děkuji za vyčerpávající odpověd Je mi jasný, že to stojí ranec i když jsi "jen" hobík. Ale děláš to pro sebe, takže se samozřejmě chceš ochránit co nejvíce a zázemí je taky potřeba, i když jsou to takové polní podmínky, i to má svá pravidla (třeba plachta na zem v servisním zázemí). To číslo 99 na vozejku má pro tebe nějaký význam? Když jezdil táta s bráchou ještě po závodech motokrosu, tak stačilo udělat svačinu, pití, motorka šla na vozejk nebo dodávky (když se jelo ve více lidech), do auta hodit nějakou sedačku a věci na motorku a hurá a jelo se.
kámo držím palce, moc dobře si pamatuju, když jsme se švagrem jezdili na rallycross... nejdřív Š120, pak Favorit... postupně to bylo neúnosný, kdyby jsi chtěl další progres...
Pravě ten rozpočet by mě strašil. Postavit tu buggynu je nakonec asi tak polovični položka z celého rozpočtu na jednu sezonu. A to ze jsi do toho sel na vlastni triko a bez sponzoru, tak to musim smeknout.