Stránka 1 z 5

Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:08
od nedlloyd
Klucíííí, nedáme skupinovku? Jako...ne hned...ale třeba na začátku příštího roku nebo tak něco....? To je takovej ideální model, ne? Bude sranda :)

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:12
od zbynek.skopan
No do skupinovky se hlásím... pokud berete ponorkáře ale já s trabantem jezdil od r 75 (od r 84 jako řidič)
do roku 1991
Za sebe budu stavět Trabanta Combi ( měli jsme dva a všechny šedé)
jen jsem se díval na toho Revella a obsahuje DDR verzi De luxe která se do ČSSR nedovážela.

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:15
od nedlloyd
To chceš překopávat, jo? :shock:

Jakej je v tom rozdíl...v těch verzích?

No...já zatím nic nezakládám, jen mě to teď napadlo, že by se do toho mohlo dát víc lidí, tak jsem tohle téma nabídnul k diskusi....

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:19
od bazilisek
zbynek.skopan píše:No do skupinovky se hlásím... pokud berete ponorkáře ale já s trabantem jezdil od r 75 (od r 84 jako řidič)
do roku 1991
Za sebe budu stavět Trabanta Combi ( měli jsme dva a všechny šedé)
jen jsem se díval na toho Revella a obsahuje DDR verzi De luxe která se do ČSSR nedovážela.


Jasně že berem.
To budeš na kombajn překopávat? to ti držim palce....
Třeba budeš mou inspirací na další projekt. :-D

nedlloyd píše:Klucíííí, nedáme skupinovku? Jako...ne hned...ale třeba na začátku příštího roku nebo tak něco....? To je takovej ideální model, ne? Bude sranda :)


Taky mě to napadlo,ale je ještě dost brzo, tak jsem to ani nenahazoval.
já bych to udělal tak, jako že nám to odmávne Ježuch, co ty na to?

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:22
od nedlloyd
Ale tak já bych tomu ještě taky dal čas. Je brzo, ale chtěl jsem podchytit všechny, kteří by o stavbě hned uvažovali...aby třeba nazačali zbytečně brzo, kdyby se chtěli přidat. Určite sem ještě přihlási ti, kteří by o tom dál uvažovali...

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:41
od zbynek.skopan
Palubka ve stavebnici je poslední serie
Nejstarší provedeni vnitřku Náš traboš měl SPZ ABJ- (čísla musím zjistit)
18.jpg
18.jpg (32.8 KiB) Zobrazeno 5715 krát

1otočný spínač světel
2 spínač blinkrů a klaksonu na sloupku řízení
3 zařízení na oplachování skel
4 Trabant měl jen jeden budík rychloměr a počítač kilometrů byly v něm tři světelné indikátory modré (dálkové, oranžové blinkry a červené dobíjení)
5 clona pro zamontování rozhlasového přijímače, problém byl že palubní napětí bylo 6V a tak se radio dalo koupit jen v NDR které navíc nemělo všechny vlnové rozsahy (aby enderáci neposlouchaly západ)
6 zapalování
7 regulace vzduchového proudu - Trabant neměl nucený okruh takže jak rychle se jelo tak se topilo :-) když jsme jeli v zimě Do Hořic v Podkrkonošá tak tak jsme u Poděbrad sundávali teprve svetry :grin:
8 řadící páka Byla pod volantem - nebylo to zas taková hrůza dalo se řadit třeba současně s otáčením volantu ... trabant měl volnoběh jen na 4. stupni (warťas 2.3.4) kdo neví co to je rád vysvětlím :grin:
9 palivový kohoutek - Trabant neměl palivové čerpadlo proto se musel vypínat benzín Myslím že dolů bylo vypnuto a na jednu stranu se zapínal a na druhou byla rezerva
10 nožní vypínač tlumeného světla - bylo jen u prvních serii
11 spojkový pedál - Trabant měl jinou konstrukci spojky proto se při startování nemačkala spojka :-)
12 brzdový pedál - Trabant měl jen bubnové jednookruhové brzdy - auto bez brzd
13 akcelerátor - Díky tomu že Traboš neměl středový kanál naučil jsem se rozjíždět z pozice spolujezdce již ve 13- letech :grin:

Modernější palubka Trabošů z 80 let
18a.jpg
18a.jpg (19.58 KiB) Zobrazeno 5705 krát


1 ostřikovač
2 otočný vypínač světel
3 spínač výstražných světel - blikání všech blinkrů
4 zapalování
6 regulace přívodu čerstvého vzduchu - novější verze topily víc důležité je že stejné táhlo bylo na systič - kdo to něvěděl jel za 15 litrů/100km :grin:
Novější verze měly poličku pod palubkou


Pokud jsem na něco zapoměl tak sorry seděl jsem v tom naposledy asi vr.92

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:45
od nedlloyd
zbynek.skopan píše:P trabant měl volnoběh jen na 4. stupni (warťas 2.3.4) kdo neví co to je rád vysvětlím :grin:


To nevím, co si pod tím má představit, tak klidně vysvetluj :D

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:51
od Václav PRANTL

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 21:55
od nedlloyd
Ovšem ten modrej je parádní, tak nějak bych si ho představoval.

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 22:03
od zbynek.skopan
nedlloyd píše:
zbynek.skopan píše:P trabant měl volnoběh jen na 4. stupni (warťas 2.3.4) kdo neví co to je rád vysvětlím :grin:


To nevím, co si pod tím má představit, tak klidně vysvetluj :D


Prostě když jsi dal 4 a sundal nohu z plynu přešel motor na nízké otáčky- volnoběh ale auto nezpomalovalo , jelo dál setrvačností ... při přidání plynu motor zase táhnul...
Asi jako "cvrček" u kola :grin:

text z manuálu:

Volnoběžka je válečková a zapůsobí automaticky ve čtvrtém rychlostním stupni.

Počet otáček motoru se tím stává ve 4. rychlostním stupni nezávislým na rychlosti jízdy, jakmile se ubere plyn. Tím se sníží spotřeba paliva a šetří se motor.

Aretace volnoběžky není plánována, protože se na kluzkých nebo zledovatělých silnicích a na strmých spádech přeřazuje na nižší rychlostní stupeň
.

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 22:04
od nedlloyd
Jo, tomu uz rozumim. Nicmene, tedy problem je v te palubce, kterou bude potreba predelat na tu starsi verzi...?

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 22:06
od zbynek.skopan
S trabanty se skutečně závodilo odpovídala tomu nějaká nejnižší třída v Rally jediná konkurence byl Fiat 500 :grin:

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 22:13
od zbynek.skopan
Jedna perla z manuálu:


Hospodárnost, životnost a výkonnost Vašeho vozu si můžete sami značně ovlivnit. Dbejte proto na dodržování těchto pravidel jízdy:

Nejezděte déle nejvyšší rychlostí než 15 minut. Normální výkon o přibližně 3/4, sešlápnutí plynového pedálu šetří Váš motor při dobrém tažném výkonu a nízké spotřebě paliva.

Během delší jízdy po dálnici se doporučuje občas ubrat plyn. Změnou dávky plynu se zlepší mazací působnost.

Kritický stav Vašeho motoru byste způsobili, kdybyste během jízdy s kopce nebo při silném větru v zádech udržovali rychlost po delší dobu jenom nepatrným sešlapováním plynového pedálu. Motor by v tomto případě nedostával žádný čerstvý plyn podle počtu otáček a tím by se mu nedostávalo také žádného mazacího prostředku - a právě to je pro motor velmi nebezpečné. Zvykejte si proto zrychlit vůz při spádu silnice krátkou a silnou dávkou plynu na rychlost odpovídající dané situaci a stáhnout potom nohu s pedálu. Vůz pak běží ve volném běhu; tím se šetři na palivu a chrání se motor. Totéž platí pro jízdu s větrem v zádech. Vůz dostane krátkou a silnou dávkou plynu do rychlého pohybu a pokračuje pak v jízdě při plném využití volnoběžky. Obrázek 46 uvádí přehled o rozmezích jízdy a řazení. Z tohoto znázornění vyčtete, kterého rychlostního stupně je zapotřebí, aby se přizpůsobil výkon motoru danému provoznímu stavu. Škodilo by, kdyby se motor přetočil v příliš nízkém rychlostním stupni nebo kdyby se namáhal v příliš vysokém chodu. Při zrychleni prošlápněte plynový pedál pomalu. Stlačíte-li pedál hrubě, nezvýší se akcelerační síla vozidla, nýbrž spotřeba paliva.

Motor se má otáčet jen ve vyjímečných případech déle než minutu ve volném běhu, protože by to mohlo mít za následek zaolejování, zvýšenou spotřebu paliva a větší kouř ze spálených výfukových plynů.

Provozní teploty motoru se dosáhne rychleji a s větší šetrností, necháme-li ho ohřát řádným zajížděním.

Volnoběžka má být seřízena tak, aby se kontrolní světlo nabití trochu rozsvítilo.

Stabilita vozu a akcelerace Vašeho "Trabantu" jsou výborné. To Vás však nemá ponukat, jezdit lehkomyslně. Jezděte proto, tak, abyste mohli ihned zastavit, jakmile by se vyskytly nějaké překážky. Přitom berte ohled na silniční poměry (suchá, vlhká nebo zledovatělá vozovka).

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 22:16
od zbynek.skopan
nedlloyd píše:Jo, tomu uz rozumim. Nicmene, tedy problem je v te palubce, kterou bude potreba predelat na tu starsi verzi...?

No v té verzi od revella jsem jich moc neviděl . např palivoměr jsem skoro u kusů Prodávaných v ČSSR do roku 89 neviděl.
Oni si DDRoni dělali některé verze jen pro sebe, např vyšší výkon motoru a opěrky atd... DO ČSSR motokov nebo kdo vozil jen standardní verzi... u nás nebyl na Traboše pořadník :grin:

Re: Skupinovka - Trabant

PříspěvekNapsal: 06 lis 2009, 22:22
od Erich Súňai
nedlloyd píše:Ovšem ten modrej je parádní, tak nějak bych si ho představoval.


Tu je z neho ešte pár foto :P To cígo v popolníku je super.