Není to asi dokonalé, možná jsem "objevil Ameriku", ale nikde na fóru jsem návod na tuto činnost nenašel, tak to třeba někomu pomůže.
Byl bych rád, kdyby přispěli svými zkušenstmi i ostatní, jak to dělají oni, nebo třeba jen tipy odjinud, a proto jsem na to založil vlastní vlákno.
Nejprve, co budu dělat. Pokusím se napodobit tento svazek kabelů, ale sám jsem ještě ve fázi pokusů, udělám ho malinko mohutnější

Drátky jsem použil cínový 0,25mm a měděný z rozpleteného autokablíku 0,28mm. Dále je v interiéru už hotový olověný 0,3mm na plus pól baterie ke startéru (červený).
Drátky barvím barvami Vallejo na štětec. Na lepení kvalitní vteřinové lepidlo (dále CA), aktivátor CA na rychlé vytvrdnutí a Tamia Panel Liner na zamaskování dírek.
Drátky si barvím v tomto jednuduchém přípravku, na vrtání dírek do plastu používám zubařskou frézu 0,6mm, lépe se s ní začíná vrtání, když není povrch kolmo k vrtáku.
V trase vedení kabelu si vyvrtám otvory v místě pomyslných příchytek, elektrikářských pásek ... Aby nesvítily na tmavé barvě, zakápnu je Panel Linerem a hned pokračuji dál.
Na přichycení kabeláže ke karoserii používám oblíbené fousy ze smetáku. Jsou tenké a neskutečně pevné. Nitě vytažené z rámečku mi nefungovaly.
Všechny fousy prostrčím otvory a z rubu je zalepím CA.
Vyzkouším si, aby nepřekážely při spojení s podvozkovou částí a jinak na rubu neřeším žádný vzhled.
Svazek kabelů si nejprve zalepím na začátku, nejlépe na místo, kde mohu opět projít skrz plast, abych mohl lepit z rubu kvůli pevnosti a čistotě.
Vedu ho přes natažené fousy, spíše na volno, abych se druhým koncem fousu dostal zpět do dírky a ... smyčka se uzavírá

Postupuji od zalepeného konce dál, vše jen navolno tak, abych se mohl z rubu dostat k prostrčeným fousům prsty bez pinzety.
Vše je připraveno na závěrečné dotahování, opět budu postupovat od pevně zalepeného konce drátků směrem dopředu. Uvnitř si srovnám kablíky, silně dotáhnu fous z rubu, zakápnu CA a urychlím aktivátorem.
Kompletně dotaženo a zafixováno. Bohužel jsem se tady dopustil chyby a smyčku na vrchu tunelu omylem nedotáhl jako poslední, tudíž už jsem si nemohl upravit rádius drátků vycházejících ze svazku.
Ani fous z koštěte, když je dotažený natvrdo, nemá takovou pružnost, aby šel zase dobře povolit. Raději jsem to nechal, pod palubkou stejně nebude vidět.