ICM 1:35
Kat.č. 35542
Typ 320 (W142) Soft Top
WWII German staff car
Mercedes-Benz 320 (W142), vyvinutý společností Daimler-Benz AG, byl uveden na trh v roce 1937. Byl vybaven šestiválcovým motorem o objemu 3,2 litru (v pozdějších verzích 3,4 litru), který měl výkon 78 koní. Byl k dispozici s krátkým (2880 mm) nebo dlouhým (3300 mm) rozvorem. Mercedes-Benz 320 (W142) byl nejprestižnějším ze tří šestiválcových modelů střední třídy. Jednou z karosářských variant pro vozy s dlouhým rozvorem byl kabriolet. Na druhé straně existovalo také několik verzí této verze Mercedes-Benz 320, které se liší počtem sedadel, dveří a bočních oken. Čtyřmístná verze Cabriolet B měla dvoje dveře a čtyři boční okna. Tento vůz sloužil Wehrmachtu jako štábní a sloužil i jako vozidlo pro přepravu vyšších velitelů.
Novinka představuje přebal nedávno vydané stavebnice německého automobilu Mercedes-Benz 320 (W142) v měřítku 1:35 s nataženou střechou. Výrobce stavebnici zabalil do standardní krabičky se samostatně řešeným obalem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla stojícího na letišti před hangárem. Po otevření samotné krabičky uvnitř nalezneme tři rámečky ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, šest pneumatiky z vinylu, manuál a menší obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Jednotlivé díly se vyznačují vysokou úrovní detailů. Rám podvozku je tvořen z několika částí, jeho složení nebude složité díky vodícím prvkům pro umístění příčných nosníků podvozku. Zbývající díly následně dolepíme podle manuálu. Motor s převodovkou je ve stavebnici samozřejmostí, postačí k němu jen doplnit potřebné rozvody z drátků patřičných průměrů. Bohužel stavebnice přímo neumožňuje motorový prostor otevřít bez potřebných úprav. Přístrojovou desku v interiéru vozidla můžeme vylepšit pomocí budíků, které nalezneme na obtiskovém aršíku. Automobil lze postavit pouze s nataženou střechou, jejíž díl je umístěn samostatně v jednom z rámečků. Pneumatiky jsou ve stavebnici vyrobeny z černého vinylu. Náročnější modelář může vybírat z resinových kol od některého z mnoha výrobců doplňků. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček je samostatně zabalen do PE sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je vytištěn na 16 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr dal výrobce modeláři ze čtyř různě zbarvených vozidel:
- Typ 320 (W142) Cabriolet, France, 1940
- Typ 320 (W142) Cabriolet, unknown Luftwaffe unit, 1940
- Typ 320 (W142) Cabriolet, Eastern Front, 1943
- Typ 320 (W142) Cabriolet, NJG1 (Nachtjagdgeschwader 1), probably 1943
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál:
Naposledy upravil KING TIGER dne 12 lis 2023, 08:55, celkově upraveno 2