http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35003
AR-2 (43105)
Hose fire truck
Speciální hasičský hadicový automobil AR-2 (43105) je určeno pro dopravu hasičské čety, velkého množství tlakových hadic a hasičské techniky na místo vzniku požáru, pro pokládku hadicových vedení od vodního zdroje k místu požáru, jakož i pro mechanizovaný sběr hadic. Výroba vozidla byla zahájena v roce 1989. Vozidlo vychází z terénního KAMAZ-43105, který se osvědčil. Speciálně připravený podvozek je osazen celokovovou karoserií s bočními a zadními dveřmi. Uvnitř je nástavba rozdělena na dva oddíly, v předním je umístěna hasičská technika a v zadním jsou požární hadice. Korba má také speciální regály, které mohou tvořit sekce různých velikostí. Posádku vozidla tvoří řidič a dva operátoři; první operátor je zodpovědný za ovládání mechanismu montáže požárních hadic, zatímco druhý operátor sleduje pokládání hadic a kontroluje jejich umístění v těle po použití. Délka takového hadicového vedení může být přes 2,5 kilometru. Některá z těchto vozidel se v hasičských stanicích používají dodnes.
Novinka od ukrajinského výrobce představuje speciální hasičský automobil AR-2. Stavebnice je zabalena do standardní krabičku s výklopným víčkem a samostatně řešením vrchním obalem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla stojícího u požáru domu. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme celkem sedm rámečků ze světle-šedé hmoty, tři rámečky s transparentními díly, sedm pneumatik tvořených z černého vinylu, manuál a v něm vložený obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je jemná. Stopy po vyhazovačích nalezneme většinou na vnitřních částech několika dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je výrobcem zpracován detailně i přes menší počet dílů sloužící k jeho sestavení. Udržet správnou geometrii pomohou vodící prvky na vnitřní straně obou hlavních částí rámu. Na sestavený rám doplníme následně motor s převodovkou, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Kola na přední nápravě můžeme natočit na libovolnou stranu (stavební krok v manuálu č.49). Kabina je složena z několika málo částí, její interiér je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Přístrojovou desku můžeme vylepšit pomocí budíků, které nalezneme mezi obtisky. Dveře řidiče a spolujezdce jsou od kabiny odděleny, mohou tak zůstat otevřené nebo po menší úpravě závěsných pantů i zavřené (stavební krok č.132). Modelář, který by chtěl odkrýt motorový prostor může kabinu vyklopit směrem dopředu. Určitě pěkný detail pro vytvoření případného dioramatu. Sestavení skříňové nástavby nebude složité, složena je jen z několika málo dílů. Vnitřní vybavení budeme ve stavebnici bohužel hledat marně. Kola jsou ve stavebnici vyrobena z černého vinylu. Náročnější modelář může sáhnout po odlévaných z resinu od některého z výrobce doplňkových sad. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Všechny tři rámečky jsou zabaleny samostatně do PE sáčků, díky tomu jsou dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný a provede modeláře celou stavbou bez větších problémů. Vytištěn je na 32 stranách ve formátu A4. Jeho součástí je i barevný rozcestník pro barvy ICM, Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i již zmiňované budíky pro přístrojovou desku. Na výběr má modelář ze tří automobilů:
- AR-2 (43105)-215, Mykolaiv, early 1990
- AR-2 (43105)-215, Odesa, 2012
- AR-2 (43105)-215, Kharkiv, 2015
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: