1.JP IV A-0: predsériový model /vyrobené 3 kusy/,ktorý sa od sériových líšil zaoblenými bočnicami čelného panciera
nádstavby. Fotograficky zachytený stroj bol pôvodne vyrobený bez zimmeritu,ktorý bol naň neskôr nanesený,má
úsťovú brzdu dela s kruhovým zadným límcom a predný je zhora a zo spodu skosený;slúžil u školnej jednotky
niekde vo Francúzku. Tento stroj sa dochoval do dnešných dní a je vidieť v Panzermuseum Munster.
2.JP IV L/48 initial: prvé sériové stroje,majú 60mm čelný pancier nádstavby s dvoma strelištiami pre guľomet MG-42,ťažkú
masku dela,náhradné články pásu sú uchytené na hornej časti "nosa" vane podvozku /ktorá je bez
zimmeritu/,dve rezervné kolesá podvozku sú umiestnené v tylovej časti krytu motora,podľa fotiek sú použité dve prevedenia
schurtzen;prvé /nízke/ kde všetky bočné plechy /okr. zadného/ sú v jednej rovine,použité na A-0 a niekoľko strojov "initial" a nový model,kde sú prvé dva kusy zdvihnuté na úroveň posledného plechu. Podľa mne známych fotiek,je použitie úsťovej brzdy dela fotograficky doložené len na jednom stroji. Počet vyrobených kusov verzie initial je otázny,osobný odhad je,že to bolo do 50ks.
3.JP IV L/48 early sa dajú rozdeliť do viacerých skupín:
a. 60mm čelný pancier nádstavby,dve strelištia pre guľomety,ťažká maska dela,horná časť "nosa" vane podvozku bez
zimmu,rezervné kolesá sa presunuli na ľavý poklop motora,umiestnený na strope krytu motora a rezervné články pásu boli presunuté na tylo krytu motora.
Držiak článkov pásu sa vyrábal v dvoch dĺžkových rozmeroch (prečo sa dĺžka menila mi nie je jasné) a táto partia ostáva nezmenená do konca produkcie JP IV
L/48 aj L/70. Mám len jednu fotku stroja s úsťovou brzdou,ostatok má hlaveň na konci s nekrytým závitom. Tieto stroje sú raritné a na fotkách málo vídané.
b. všetko,ako pri a. ,ale horná časť "nosa" vane podvozku už dostáva zimmerit,hlaveň na konci s nekrytým závitom.
Naposledy upravil Hronec Filip dne 31 črc 2022, 23:48, celkově upraveno 1