http://www.roden.eu
Roden 1:35
Kat.č. 817
Personenkraftwagen
V8-G81A Special (1938)
Personenkraftwagen Ford V8 G81A byl německý osobní automobil vyrobený v dceřiné společnosti amerického koncernu Ford v Německu ve druhé polovině 30. let 20. století na základě vozu Ford V8. Výroba trvala od roku 1938 do roku 1941, za tu dobu se podařilo vyrobit více než 8 000 kusů tohoto modelu. Vůz byl vybaven osmiválcovým motorem V8 americké výroby o výkonu 60-90 HP, což byl na tehdejší dobu ohromující výkon. Charakteristickým znakem modelu S bylo, že zadní kolo bylo zakryto krytem. S vypuknutím druhé světové války bylo mnoho Fordů V8 G81A zrekvírováno od soukromých vlastníků a převedeno k vojenským jednotkám. Vozy tohoto typu byly hojně využívány během prvních válečných let na evropském kontinentě, protože evropské země měly rozsáhlou síť kvalitních silnic. Během východní kampaně se často ukázaly jako nevhodné kvůli hrozným terénním podmínkám a naprostému nedostatku odpovídajících silnic, převážně na podzim a na jaře. V Německu se Ford V8 G81A používal do roku 1944 především jako policejní vůz. Ze základního Fordu V8 G81A byla také vyvinuta řada speciálních modelů.
Novinka představuje německý licenčně vyráběný automobil Ford V8 G81A v měřítku 1:35. Výrobce stavebnici zabalil do jedné ze své standardní krabičky. Na povrchu vrchního dílu krabičky můžeme obdivovat nádherně namalovanou kresbu samotného vozidla stojícího na letištní ploše před Ju 52. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme šest rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, manuál a menší obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý se slušně vylisovanými povrchovími detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Na některých dílech se nevyhneme menším otřepům. Jedno propadlé místo jsem nalezl na notku. Rám je velice detailní složíme ho z několika základních dílů. Udržet geometrii během jeho sestavování nebude složité díky vodícím prvkům na které výrobce nezapomněl. Součástí rámu jsou i palivová nádrž, převodovka a motor, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Karoserie vozidla je tvořena ze dvou polovin, které při stavbě přiložíme k sobě. Interiér vozu je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů, např. kliky dveří a páček pro otevření oken. Kabina je složena z několika částí, její interiér je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů, např. kliky dveří a páček pro otevření oken. Dveře řidiče a spolujezdce lze po menší úpravě snadno otevřít, díky tomu může pěkně vyniknout interiér kabiny. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození, rámeček je zabalen mezi ostatními rámečky. Manuál je vytištěn na 8 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Součástí je i barevný rozcestník pro barvy Vallejo. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak. Na výběr dal výrobce modeláři ze čtyř zajímavě zbarvených vozidel z toho tři jsou ve zbarvení Panzer-Grey a jedno policejní v černém kabátu:
- Ford V8-G81A Special (1938) unknown unit, France, 1940
- Ford V8-G81A Special (1938) assigned to the uknown Luftwaffe unit, France Autumn 1940
- Ford V8-G81A Special (1938) unknown unit, Eastarn Front, Russia, Winter 1941
- Ford V8-G81A Special (1938) assigned to the unknown Luftwaffe unit, Eastern Front, Russian, Autumn 1941
- Ford V8-G81A Special (1938) from the unknown police unit, Germany, ca 1941-1942
Náhledd na krabičku a manuál:
Manuál:
Rámečky: