Stránka 1 z 10
Fokker D.VII (Eduard)

Napsal:
04 zář 2007, 07:28
od Sheya
Rozhodl jsem se postavit model Fokkeru D.VII, protože jej ještě nemám a navíc je mi dost sympatický Willi Gabriel. Po smrti velitele nastoupil na jeho místo Herman Göring a zakázal samostatné lety. W. Gabriel to ale ignoroval a po několika úspěšných sestřelech byl rozzuřeným Göringem odvelen do zázemí.

Napsal:
04 zář 2007, 13:22
od Turboduck
Strip

Napsal:
04 zář 2007, 13:28
od Sheya
No, upřímně řečeno mám v plánu něco malinko podobného. Zatím si to ještě nechám pro sebe (abych pak nevypadal jak trouba, kdyby se mi to nepovedlo).


Napsal:
04 zář 2007, 13:34
od Turboduck
Pokus

Napsal:
04 zář 2007, 13:38
od Sheya
Ten "pokus", jak tomu skromně říkáš už jsem viděl. Taky jsi měl ode mě pěkně poslintaný web
Je to paráda, ale to nemyslím. Já tam chci udělat jen něco malinkého, rozhodně ne celého naháče. Ale našel jsem v tom tématu skvělý odkaz.
Re: Fokker D.VII (Eduard)

Napsal:
05 zář 2007, 04:52
od Marek Mincbergr
Sheya píše:Rozhodl jsem se postavit model Fokkeru D.VII, protože jej ještě nemám a navíc je mi dost sympatický Willi Gabriel. Po smrti velitele nastoupil na jeho místo Herman Göring a zakázal samostatné lety. W. Gabriel to ale ignoroval a po několika úspěšných sestřelech byl rozzuřeným Göringem odvelen do zázemí.
No, von ale měl Goering vcelku pravdu. Létat sám byla v té době (1918) víceméně poukázka na smrt. Vezmi si Vosse. Vyjmečný pilot, ale proti sedmi neměl šanci. A angličani už v malých počtech zhruba rok nelítali. Většinou měli početní převahu i nad Jagdstaffel. A Goeringovi šlo o to, aby zbytečně nepřicházel nejvíce nenahraditelný zdroj - lidi. Gabrielovi to párkrát vyšlo, ale bylo jen otázkou času, kdy by skončil. I tak vyjmeční piloti jako Udet nebo LvR léto 1918 s vysokým bojovým nasazením u JGI (a při skupinových letech) přežili jen tak-tak a nejspíš proto, že se léčili ze zranění ne bojově létali jen krátké období. Kdepak, Goering měl pravdu, v té době byla éra samostatných lovců dávno pryč a létat tak byla spíš nezodpovědnost, než cokoliv jiného...

Göring

Napsal:
05 zář 2007, 05:51
od Sheya
Myslím, že máš naprostou pravdu Marku, ale přesto je mi to sympatické (asi ale jen proto, že mám averzi vůči tlusťochovi). Z logického a strategického hlediska je to naprosto jednoznačné.
Jinak to, co jsem četl o Vossovi mě spíš přesvědčilo o tom, že měl už všeho dost a začal vyhledávat sebevražedné mise. Ale to je jen můj pocit.
Samostatné lety v tu dobu byly určitě sebevražedné. Styl bojů se naprosto měnil, vítězila většinou početní převaha.
S tím se ale bohužel ztrácela určitá rytířskost soubojů a to je asi škoda. Ve 2. světové už byla určitě úplně pryč. To je asi také jeden z důvodů, proč rád stavím chmelnice.


Napsal:
05 zář 2007, 07:58
od Raptor
No,ono to asi bylo tak jak kdysi napsal Udet-rytířskost ze vzduchu zmizela v okamžiku kdy spolu bojovaly víc jak dvě letadla.

Napsal:
05 zář 2007, 16:53
od Marek Mincbergr
Začnu odzadu. Kulomety na letadla začali montovat britové (a myslím, že i francouzi) ještě před válkou. JInak Goeringa osobně nesnáším, ale musí se nechat, že za WWI nebyl špatný velitel. I když JGI velel spíš po vzoru britských velitelů perutí - ze země.
S Vossem a sebevržednými misemi bych trochu brzdil. Krom toho, ten den, kdy zemřel, ráno sundal DH-4, odpoledne ho v Makckebeke navštívili bratři a otec a večer měl nastoupit na dovolenou. Své věci měl už sbaleny. Pochybuji, že "by chtěl být zabit".
On byl spíš individualista. Snad jen svým 28 sestřelům a PlM mohl vděčit za to že nebyl pro flagrantní porušení subordinace (žádost na Kofl 2 o výměnu svého velitele Walze u Jasta B (a nejspíše s úmyslem ho jako největší eso JB nahradit)) pouze převelen k Jasta 5 a ne degradován nebo postaven před polní soud.
nicméně je mi WV také sympatický. Už se těším na zakoupení knihy September Evening.

Napsal:
05 zář 2007, 19:36
od Sheya
No vida. To co píšeš o WV mi úplně boří mou teorii. Tak to asi nechtěl skončit. Věřím i tomu, že tlusťoch byl dobrý velitel. Dokonce jsem to už někde zaslechl, ale stejně je mi nesympatický. Mám dokonce pocit, že Sláva říkal něco o tom, že nikdy nebude stavět jeho letadlo, ale možná si to špatně pamatuju.


Napsal:
05 zář 2007, 20:48
od Marek Mincbergr
Nevím, jestli Sláva, ale já to říkal vždycky. Jinak jsme jednou na terasách pražského hradu s Vláďou Šulcem nad pivkem srovnávali Goeringa a Udeta. Každý měl jednoho "v obhajobě". Já Udeta - skvělý frontový velitel malé jednotky (Jasta), kde dokázal jít příkladem v boji. Létání nadevše miloval. Ale prostě ne každý fronťák je dobrý ve vyšších funkcích (a naopak). Na štábní, řídící a kooedinační činnost prostě neměl.
Udet

Napsal:
05 zář 2007, 21:39
od Sheya
Poslyš, nevím jestli si to dobře vybavuju, ale mám pocit, že to byl Göring, kdo v průběhu WWII obvinil Udeta ze špatného velení a ten spáchal sebevraždu. Je to tak?

Napsal:
05 zář 2007, 22:28
od Marek Mincbergr
No, ono to bylo trochu složitější. Docela dobře je to popsané v doslovu k českému vydání "Můj život letce" Není to na dvě věty.

Napsal:
09 zář 2007, 15:33
od Sheya
Tak už jsem konečně taky začal.

Napsal:
09 zář 2007, 20:36
od Kamil Malcharek
Nechápu s jakou rychlostí to zvládáš (i jiné příspěvky), spíš taky někdy? A co jiné tělesné potřeby? Jinač to máš fakt hezké a čisté, možná až moc. Jen mě tak napadlo jak asi musel vypadat celkově kokpit, když třeba frontový pilot nebo mechanik nastoupil a měl boty od bláta a mokré trávy. Šlápl na sedadlo? popruhy? kopl do něčeho? mohlo být tak krásně čisté i to potahové plátno, když byla z druhé strany nějaká kamufláž? Třeba stíraná, mohlo něco prosvítat? Možná jsou to blbosti, ale když se dělá na bojovkách bláto, odřeniny a podobně, tak se diskutuje i nad odstínem toho či toho bláta, bylo tam nebo nebylo tam?
Je to jen taková má úvaha, kterou jsem chtěl napsat i Petru Markovi, rozhodně to neber jako kritiku, děláš velmi precizně a přesně, můžu ti jen závidět a učit se. Držím ti palce.