Stránka 1 z 10

Fokker D.VII (Eduard)

PříspěvekNapsal: 04 zář 2007, 07:28
od Sheya
Rozhodl jsem se postavit model Fokkeru D.VII, protože jej ještě nemám a navíc je mi dost sympatický Willi Gabriel. Po smrti velitele nastoupil na jeho místo Herman Göring a zakázal samostatné lety. W. Gabriel to ale ignoroval a po několika úspěšných sestřelech byl rozzuřeným Göringem odvelen do zázemí.

PříspěvekNapsal: 04 zář 2007, 13:22
od Turboduck
tak toto mám taky v kitníku, ale nechám si to na "Doběhni šneka XXV"...
:grin: :grin: :grin: :grin:
nebudeš dělat Stripa???
:lol: :lol: :lol:

Strip

PříspěvekNapsal: 04 zář 2007, 13:28
od Sheya
Turboduck píše:tak toto mám taky v kitníku, ale nechám si to na "Doběhni šneka XXV"...
:grin: :grin: :grin: :grin:
nebudeš dělat Stripa???
:lol: :lol: :lol:


No, upřímně řečeno mám v plánu něco malinko podobného. Zatím si to ještě nechám pro sebe (abych pak nevypadal jak trouba, kdyby se mi to nepovedlo). :shock:

PříspěvekNapsal: 04 zář 2007, 13:34
od Turboduck

Pokus

PříspěvekNapsal: 04 zář 2007, 13:38
od Sheya
Ten "pokus", jak tomu skromně říkáš už jsem viděl. Taky jsi měl ode mě pěkně poslintaný web :-D
Je to paráda, ale to nemyslím. Já tam chci udělat jen něco malinkého, rozhodně ne celého naháče. Ale našel jsem v tom tématu skvělý odkaz.

Re: Fokker D.VII (Eduard)

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 04:52
od Marek Mincbergr
Sheya píše:Rozhodl jsem se postavit model Fokkeru D.VII, protože jej ještě nemám a navíc je mi dost sympatický Willi Gabriel. Po smrti velitele nastoupil na jeho místo Herman Göring a zakázal samostatné lety. W. Gabriel to ale ignoroval a po několika úspěšných sestřelech byl rozzuřeným Göringem odvelen do zázemí.


No, von ale měl Goering vcelku pravdu. Létat sám byla v té době (1918) víceméně poukázka na smrt. Vezmi si Vosse. Vyjmečný pilot, ale proti sedmi neměl šanci. A angličani už v malých počtech zhruba rok nelítali. Většinou měli početní převahu i nad Jagdstaffel. A Goeringovi šlo o to, aby zbytečně nepřicházel nejvíce nenahraditelný zdroj - lidi. Gabrielovi to párkrát vyšlo, ale bylo jen otázkou času, kdy by skončil. I tak vyjmeční piloti jako Udet nebo LvR léto 1918 s vysokým bojovým nasazením u JGI (a při skupinových letech) přežili jen tak-tak a nejspíš proto, že se léčili ze zranění ne bojově létali jen krátké období. Kdepak, Goering měl pravdu, v té době byla éra samostatných lovců dávno pryč a létat tak byla spíš nezodpovědnost, než cokoliv jiného... 8-)

Göring

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 05:51
od Sheya
Myslím, že máš naprostou pravdu Marku, ale přesto je mi to sympatické (asi ale jen proto, že mám averzi vůči tlusťochovi). Z logického a strategického hlediska je to naprosto jednoznačné.
Jinak to, co jsem četl o Vossovi mě spíš přesvědčilo o tom, že měl už všeho dost a začal vyhledávat sebevražedné mise. Ale to je jen můj pocit.
Samostatné lety v tu dobu byly určitě sebevražedné. Styl bojů se naprosto měnil, vítězila většinou početní převaha.
S tím se ale bohužel ztrácela určitá rytířskost soubojů a to je asi škoda. Ve 2. světové už byla určitě úplně pryč. To je asi také jeden z důvodů, proč rád stavím chmelnice. :)

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 07:58
od Raptor
No,ono to asi bylo tak jak kdysi napsal Udet-rytířskost ze vzduchu zmizela v okamžiku kdy spolu bojovaly víc jak dvě letadla.

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 16:53
od Marek Mincbergr
Začnu odzadu. Kulomety na letadla začali montovat britové (a myslím, že i francouzi) ještě před válkou. JInak Goeringa osobně nesnáším, ale musí se nechat, že za WWI nebyl špatný velitel. I když JGI velel spíš po vzoru britských velitelů perutí - ze země.

S Vossem a sebevržednými misemi bych trochu brzdil. Krom toho, ten den, kdy zemřel, ráno sundal DH-4, odpoledne ho v Makckebeke navštívili bratři a otec a večer měl nastoupit na dovolenou. Své věci měl už sbaleny. Pochybuji, že "by chtěl být zabit".

On byl spíš individualista. Snad jen svým 28 sestřelům a PlM mohl vděčit za to že nebyl pro flagrantní porušení subordinace (žádost na Kofl 2 o výměnu svého velitele Walze u Jasta B (a nejspíše s úmyslem ho jako největší eso JB nahradit)) pouze převelen k Jasta 5 a ne degradován nebo postaven před polní soud.

nicméně je mi WV také sympatický. Už se těším na zakoupení knihy September Evening.

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 19:36
od Sheya
No vida. To co píšeš o WV mi úplně boří mou teorii. Tak to asi nechtěl skončit. Věřím i tomu, že tlusťoch byl dobrý velitel. Dokonce jsem to už někde zaslechl, ale stejně je mi nesympatický. Mám dokonce pocit, že Sláva říkal něco o tom, že nikdy nebude stavět jeho letadlo, ale možná si to špatně pamatuju. :)

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 20:48
od Marek Mincbergr
Nevím, jestli Sláva, ale já to říkal vždycky. Jinak jsme jednou na terasách pražského hradu s Vláďou Šulcem nad pivkem srovnávali Goeringa a Udeta. Každý měl jednoho "v obhajobě". Já Udeta - skvělý frontový velitel malé jednotky (Jasta), kde dokázal jít příkladem v boji. Létání nadevše miloval. Ale prostě ne každý fronťák je dobrý ve vyšších funkcích (a naopak). Na štábní, řídící a kooedinační činnost prostě neměl.

Udet

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 21:39
od Sheya
Poslyš, nevím jestli si to dobře vybavuju, ale mám pocit, že to byl Göring, kdo v průběhu WWII obvinil Udeta ze špatného velení a ten spáchal sebevraždu. Je to tak?

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 22:28
od Marek Mincbergr
No, ono to bylo trochu složitější. Docela dobře je to popsané v doslovu k českému vydání "Můj život letce" Není to na dvě věty.

PříspěvekNapsal: 09 zář 2007, 15:33
od Sheya
Tak už jsem konečně taky začal.

PříspěvekNapsal: 09 zář 2007, 20:36
od Kamil Malcharek
Nechápu s jakou rychlostí to zvládáš (i jiné příspěvky), spíš taky někdy? A co jiné tělesné potřeby? Jinač to máš fakt hezké a čisté, možná až moc. Jen mě tak napadlo jak asi musel vypadat celkově kokpit, když třeba frontový pilot nebo mechanik nastoupil a měl boty od bláta a mokré trávy. Šlápl na sedadlo? popruhy? kopl do něčeho? mohlo být tak krásně čisté i to potahové plátno, když byla z druhé strany nějaká kamufláž? Třeba stíraná, mohlo něco prosvítat? Možná jsou to blbosti, ale když se dělá na bojovkách bláto, odřeniny a podobně, tak se diskutuje i nad odstínem toho či toho bláta, bylo tam nebo nebylo tam?
Je to jen taková má úvaha, kterou jsem chtěl napsat i Petru Markovi, rozhodně to neber jako kritiku, děláš velmi precizně a přesně, můžu ti jen závidět a učit se. Držím ti palce.