Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby ‹ Doběhni šneka II
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod zdesko » 03 úno 2008, 23:52

..a co to bude za verzi..? ..víš Peťo..takový sqělý kitařský práce..a...skoro se to bojím říct... :wink: .on totiž D.VII z války nikdy neměl žádnou přístrojovku..! Místo ní by měla být jen trubka spojující horní "podélníky"..na ní navařené patky k uchycení zadní části MG..A taky neměl podlahu... :x těch pár kontrolních prvků viselo na kovové konstrukci a přes trubičky na podlaze byla položena jen dvě prkýnka.. Ty fotky s přístrojovkama jsou všechno z poválečných strojů,nebo z replik... Dokonce palivoznak trčel přímo z nádrže a byl tedy umístěný až někde přibližně mezi laufama MG..a vedle sedačky vpravo byl v kardanovém kloubu kompas.. No,a sedačka byla plechová a bez polstru..(to byla specialita rakouských letadel..) Poutací pásy vypadají taky moc moderně..ale to taková vada není..taky se tady probírá barva interieru..no,to je právě taky malér...správně by měl pilot uvnitř vidět lozeng..akorát s bledejma barvama..(koukni doma or u sousedky na "kytičkovaný" závěsy na oknech..ale z druhý strany.. :-D ...no a aby toho lozengu nebylo málo,tak za pilotem je nataženo v té přepážce plátno..je přšňůrkovaný kolemdokola k těm trubkám tvořící tuto přepážku..a nezřídka bývalo také lozengové..ale třeba už to máš hotový a tak to byla jen taková "faktická".. :-D ..a taky výřez kolem "královského převodu" u motoru byl těsnější..hřbet trupu před pilotem byl z tenkých plechů..hřbet trupu za pilotem byl stejně dělaný jako boky u Dr-1 a bla,bla,bla...sakra to jsem zase protivnej..! #-o
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod petr marek » 04 úno 2008, 21:48

tyhle veci uz dlouho neresim, tohle mozna, nekdy, casem bude model jen tak z krabicky. Az nekdy budu chtit investovat trochu vice casu a prace do opravdu verneho modelu, tak se v tech podkladech prohrabu, ale Fokker to urcite nebude, na to je to az moc jednoduche ero. Lozengy to nema zevnitr proto, protoze to bude ve stirane kamuflazi a ta se delala na platno bez potisku, ale diky za pripominky urcite se nad nima zamyslim az budu chtit delat nejakeho opravdu namakaneho Fokkrika :-D
posledni dokoncene: P-39 Aircobra, Eduard, 1/48
Avia BH-11 Směr1/48
Fairey Swordfish Tamiya 1/48
na stole: Hansa - Brandenburg W.29 WNW 1/32
Instagram Marek Models
Uživatelský avatar
petr marek
 
Příspěvky: 1046
Registrován: 19 črc 2004, 18:52
Bydliště: Frýdek-Místek
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod Marek Mincbergr » 04 úno 2008, 22:45

zdesko píše:..a co to bude za verzi..? ..víš Peťo..takový sqělý kitařský práce..a...skoro se to bojím říct... :wink: .on totiž D.VII z války nikdy neměl žádnou přístrojovku..! Místo ní by měla být jen trubka spojující horní "podélníky"..na ní navařené patky k uchycení zadní části MG..A taky neměl podlahu... :x těch pár kontrolních prvků viselo na kovové konstrukci a přes trubičky na podlaze byla položena jen dvě prkýnka.. Ty fotky s přístrojovkama jsou všechno z poválečných strojů,nebo z replik... Dokonce palivoznak trčel přímo z nádrže a byl tedy umístěný až někde přibližně mezi laufama MG..a vedle sedačky vpravo byl v kardanovém kloubu kompas.. No,a sedačka byla plechová a bez polstru..(to byla specialita rakouských letadel..) Poutací pásy vypadají taky moc moderně..ale to taková vada není..taky se tady probírá barva interieru..no,to je právě taky malér...správně by měl pilot uvnitř vidět lozeng..akorát s bledejma barvama..(koukni doma or u sousedky na "kytičkovaný" závěsy na oknech..ale z druhý strany.. :-D ...no a aby toho lozengu nebylo málo,tak za pilotem je nataženo v té přepážce plátno..je přšňůrkovaný kolemdokola k těm trubkám tvořící tuto přepážku..a nezřídka bývalo také lozengové..ale třeba už to máš hotový a tak to byla jen taková "faktická".. :-D ..a taky výřez kolem "královského převodu" u motoru byl těsnější..hřbet trupu před pilotem byl z tenkých plechů..hřbet trupu za pilotem byl stejně dělaný jako boky u Dr-1 a bla,bla,bla...sakra to jsem zase protivnej..! #-o


No, budu li citovat report na stroj 2009/18, který padl na začátku června 1918 francouzům do ruky a který psali krátce poté, tak se mimo jiné dočtu (v jeho překladu do angličtiny:

The seat is fixed, covered with coarse varnished cloh and stuffed with vegetable fibre
The rudder bar has metal stirrups. Two arcs of metal sheet, one under either stirrup, prevet the pilot's heels from slipping on the wooden floor.
The Bosch staring magneto is on the left side of the instrument panel...

Z toho mi tak nějak vyplývá, že válečný Fokker D.VII (minimálně z produkce OAW) měl palubní desku, podlahu a čalouněné sedadlo....
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod zdesko » 05 úno 2008, 00:52

..no a takhle vznikaj fámy.. :-D ..docela zavádějící překlad,neníliž pravda..?? a to už je z "druhé ruky"..původně byl asi francouzsky,nebo né...?? Kdepak..tohle není důkaz-pouze snad vyjímka potvrzující pravidlo.. :wink: a já bych taky asi neseděl na čistém plechu být tehdejší "flígr".. Zebe to jak sviňa..! :o Kromě toho..každá "zbytečnoct" v éru byla kila navíc...a to Fokker věděl..nikdy piloty nerozmazloval... Co dělali Fokkerovi "natruc" u OAW,nebo u Albatrose to nevím ale při Mercedesu motoru to taky nemohli s "frajeřinkama" moc přehánět.. Takže výraz "instrument panel" může klidně znamenat tu příčnou trubku na které právě visely ty základní budíky a buzení magnet bylo samozřejmě naboku,ale taky na trubkách konstrukce trupu... s tou podlahou však můžu souhlasit..mohla být vcelku..ale překážela by..hlavně pozemnímu personálu při údržbě..
..sice to víme až teď..že bude ještě v šmouhatý kamufláži..takže tam přístrojovka natuty nepatří.. On totiž Fokker věšel budíky kam ho napadlo i na pozdějších letadlech..! =D> ..zde typ F-III..:
Přílohy
Fokker F-III_budíky01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod zdesko » 05 úno 2008, 00:56

..totéž na fotce...:
Přílohy
Fokker F-III_budíky02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod zdesko » 05 úno 2008, 00:58

..rád bych též upozornil na "čalounění" u sedačky... :grin: ..a taky podlaha pod pilotem.. :arrow: ..jooo,to cestující..! Ti si seděli lépe..! :shock:
Přílohy
Fokker F-III_int01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod Marek Mincbergr » 05 úno 2008, 05:49

Vzhledem k tomu, že je tam výslovně napsáno "instrument panel" , což znamená doslova přístrojová deska a docela podrobně popisují čalouněnou sedačku a dřevěnou podlahu (přičemž se to shoduje s "dnešními poznatky") a je to jinak docela podrobný report na danou mašinu (vybavenou motorem Mercedes) spíš věřím jejím autorům, kteří popisovali válečný originál než ojedinělým tvrzením nedoloženým fotkami...
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod Marek Mincbergr » 05 úno 2008, 06:13

Ještě přidávám pár fotek. Vzhledem k tomu, že tři z nich vznikly za války přímo u Fokkera (ta nejčitelnější je prototyp sedmičky V11, zbylé dvě ukazují normální produkci) a čtvrtá je kraksna, kde je vše dobře vidět a vše se schoduje s francouzským reportem - já už pochyby nemám...
Přílohy
palubka1.jpg
Fok-D7-factory3.jpg
Fok-D7-factory2.jpg
1064_V11.POO.jpg
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII Fok. - Eduard 1/48

Příspěvekod zdesko » 05 úno 2008, 10:50

..Aááá.Ha..! Tak tady je zakopanej pudl..! Ona visí až na tý druhý příčný bzpěře..! Proto nikdy není vidět... No to jsem ale Tydýt..! #-o ..a já pořád vycházím z "učení" starých struktur.. :shock: ..tak to se omlouvám..tohle důkaz je a jednoznačnej..! Díky moc.. [-o<
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Doběhni šneka II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY