Boky kokpitu jsem zbrousil a udělal znovu, tak se mi tam vešlo o jednu podélnou výztuhu více než bylo ve stavebnici.Navíc se to lépe malovalo.
V sobotu jsem se konečně dostal k modelaření. Stavebnice je celkem pěkná, tmavě šedé rámečky jsou lisované ostře a bez otřepů, ten světlý je tragáický, ale z něj se použije pouze křídlo. Interiér se mi zdál příliš mělký, tak jsem ho prohloubil alespoň o cca 1,5mm - sice to není moc, ale na sedačkách to bude dost znát, to šlo celkem bez velkých zásahů. Mám hotové z větší části boky kokpitu a palubní desky
Přílohy
Tady je můj pokus o náhradu. Zatím jen polotovar vytažený přes kopytu z obalu od nugety a slepený. V horní části tu není úplně ono, ale asi mi to takto bude stačit.
Interiér je téměř hotový, před slepením se ho pokusím nafotit zrcadlovkou. Toto je mobilem. Zatímco interirér schnul, pustil jsem se do křídla. Maličko nechápu tak propastný rozdíl v kvalitě lisování. Křídlo mám slepené, zatmelené.
Slepil jsem křídlo, na levé straně, doplnil pár detailů. Na levé straně jsem si musel vypomoci destičkou - buď nebylo křídlo dobře dolito, nebo jsem to přehnal s broušením. Potom jsem dostal hloupý nápad přepočítat žebra a teď nevím, jak s tím naložím. Žeber je méně minimálně o 6. Do opravy se mi tedy vůbec nechce, kloním se k tomu, ignorovat. Každopádně jsem křídlo zatím odložil a věnuji se trupu.
Já jsem původně OK-QHL stavět chtěl a čekal jsem docela pohodovou stavbu. A popravdě podklady krom Googlu a Novinek MPM na tento typ nemám. Typ jsem si vybral spíš tak z nostalgie, kdysi ještě na škole jsem ho stavěl od Směru. A v podstatě nic moc o tomto typu nevím.
Výběr kamufláží je docela nic moc - OK-QHL, potom muzejní stroj z Kbel a jako poslední bílomodrý z letecké školy Etampes (ten má ale zakrytý přední kokpit a to mi docela vadí - našel jsem i kresbu se dvěma kokpity, takže hledám fotku). Takže hledám kamufláž i na internetu a ne a ne vybrat.
A v čem se měl OK-QHL lišit od standartních strojů? Já jsem zaregistroval, že měl ostruhové kolečko. Také se mi zdá, že neměl křídelní přístrojový panel. Nic víc jsem z fotek nevykoukal.
Tiez mam Ms.230 pripravenu na zacatie stavby, ale pockam ako s tym zabojujes ty. Ja som si celkom prirodzene vybral tuto podobu. Kedze je to "capturak" tak pocitam ze nebude treba velke upravy.
OK-QHL měl ostruhové kolo, naprosto jiný výfukový system, je tam jiný sběrač plynů před motorem a pak na pravé straně trupu je dlouhý tlumič výfuku. To jde vykoukat z Novinek. To je asi nejnáročnější úprava. Nic nezvládnutelného, jen opruz. Pak to má kola s brzdami, to si nejsem jist jestli je ve stavebnici postihnuto. K nim samozřejmě patří do kokpitu ovládání. Překvapivě se brzdy ovládaly pákou po pravé straně kokpitu. To muselo být dost zajímavé. V jedné ruce knipl, v druhé přípusť plynu a v třetí ovládání brzd. A nemá to ten panel s přístroji na centroplánu, ale to je to nejmenší. A samozřejmě, pod trupem je vlečné zařízení. Ale to je pár drátků nebo profilů.