Stránka 1 z 1

Spitfire Mk.XIX - HOTOVO

PříspěvekNapsal: 17 zář 2007, 06:44
od HALOGEN
To je zajímavé téma a také bych se rád přidal. A sice s průzkumným letadlem-plnokrevníkem.
Z kitníku jsem vytáhl Fujimku, měl to být můj první výlet do moderních materiálů a technologií (resin+plech), jenže ouha-Airesí kokpit je určen pro Academy a sem naprosto nepasuje. Navíc přetlakový kokpit se od "normálního" Mk.XIV dosti liší. Bylo tedy nutné sáhnout ke klasickým jogurtovým kelímkům a kokpit vysochat :uff:.
Díly stavebnice nasucho sestavené moc nepasují, takže se tmelu nevyhnu. Žádná Tamigáwa to prostě nebude...

PříspěvekNapsal: 17 zář 2007, 07:54
od Olda Homola
čau, vím, že je to asi předčasné, ale v jakém zbarvení, resp. označení ho plánuješ? Osobně mám nedůvěru k nabízeným schématů, kromě poválečného, protože se domnívám, že mašiny z ´44 a ´45 neměli přetlakové kabiny..

PříspěvekNapsal: 18 zář 2007, 06:01
od HALOGEN
Pavel Š: Ahoj Pavle, Spity taky můžu =;
Olda Homola: Problematiku nepřetlakových (model 389) a přetlakových (model 390) verzí stavební návod vůbec neřeší.
Z nabízených kamuflážních schémat je přetlaková pouze jedna - PM655 s kódem W6C :-D
Ty ostatní - RM635,RM643,RM645 - patří do jedné série a jsou nepřetlakové.

Přitom rozdílů mezi oběma verzemi bylo dost:
1.) vybavení kokpitu, dvířka u přetlakových byla zaplechovaná, vzadu a vpředu byly přetlakové přepážky.
2.) u přetlakových vstup vzduchu na motoru a výstup přetlakového vzduchu za kabinou
3.) přetlakové měly navíc malou nádrž v křídle a zespodu křídla byly navíc výstupky (pozor nemluvím o velké nádrži v náběžných hranách křídel)
4.) snad jsem na nic nezapomněl...?

Stavebnice si zaslouží zdrcující kritiku, za ty peníze mám jakýsi hybrid verzí který se nejvíc blíží PR.Mk.XIV, navíc moc nepasuje a postavit z toho Mk.XIX se rovná mírné konverzi. Budu dělat přetlakovou, foto je ve Spitfire in Action str.43 (ještě před nanesením kódů W6C), další foto již s kódy je v PKR 1992/č.10 str.49.

mírný pokrok v mezích zákova

PříspěvekNapsal: 26 zář 2007, 07:53
od HALOGEN
Kokpit jsem dosochal a slepil trup. Čumák a hřbet trupu naprosto nepasují, navíc podle výkresů a fotek vůbec neodpovídají krytky na pravé straně trupu, takže tmelu jako na Kovozávodech :agrh: a bude se rejt...
Na fotce je namalovaný kokpit ještě před slepením trupu, za zmínku stojí zadní tlaková přepážka s kyslíkovými lahvemi, původní palubní deska vylepšená o "nohy", sedačka původní ze stavebnice a ta druhá ze setu Aires (to bude zřejmě jediný resinový díl v celém modýlku), podlaha trupu je ze stavebnice Academy (nebijte mě, já vím že Spitfiry neměly podlahu, ono je ale jednodušší tam dát hotový díl než to sochat :P )
Jakous-takous patinu jsem dělal Tensocromkama - jsou docela dobrý :-) a potom suchým štětcem.

PříspěvekNapsal: 26 zář 2007, 18:02
od Honza Šimůnek
Pavle bacha, mám pocit že spit PR 19 měl zatahovací ostruhový kolo, pokud vím tak tohle má Fujimka špatně (já jsem to na XIV předělával). Aspoň sem teda nikde nenašel foto, kde by byl opak...

Ostruha

PříspěvekNapsal: 29 zář 2007, 19:26
od DeKa
Ono se nedá říct, že to má Fujimka špatně, jako spíš to, že to brutálně odflákli. Dveře totiž mají naznačené, ale ten zbytek je nedotažený.

PříspěvekNapsal: 01 říj 2007, 10:56
od HALOGEN
Už jsem to vybrousil - ten bílý klín v místě šachty viditelný na fotce mi udělal dno šachty. Fujimka je odfláknutá celá - takovýho tmelu po slepení trupu no fuj :?

PříspěvekNapsal: 23 říj 2007, 06:37
od HALOGEN
Určitý pokrok - slepil jsem trup a křídlo dohromady. Červené šipky ukazují nepřesnosti na místě přechodu křídlo-trup, které jsem "vytmelil" plastikovým klínem, červený ovál na čumáku dokumentuje zdrcující nepřesnost v této oblasti, pro nápravu tam bylo nutné vlepit destičku, aby kryt motoru vypadal k světu. Povšimněte si kyslíkových tlakových lahví a uchycení upínacích pásů v kokpitu.

PříspěvekNapsal: 23 říj 2007, 09:54
od Moriak
Zatial ti to ide. Len tak dalej... Aka bude kamo?

PříspěvekNapsal: 26 říj 2007, 09:26
od Olda Homola
to je zvláštní, mě se zmíněná partie přechodu křídlo trup povedla slepit bez nutnosti tmelení...nejdříve jsem slepil spodní díl křídla a posléze dopasoval a dolepil horní poloviny...

fertig

PříspěvekNapsal: 30 lis 2007, 08:52
od HALOGEN
Oldo, myslím, že mě to nesedlo díky jiné technologii stavby - nejdřív jsem slepil křídlo a pak jsem ho spasoval s trupem. U příštího to zkusím jako ty, třeba to bude lepší :-D
Dodělal jsem to, čímž odpovídám i na zvědavé otázky o camo :wink:
Při fotografování jsem si pohrál s vyvážením bílé a výsledky jsou dosti zajímavé. Ani jedna neodpovídá skutečnému odstínu. Fotky holt klamou a to jsem ještě nefotil s bleskem. :lol:
Budu si muset nacvičit focení při umělém osvětlení, zatím mi to jde nejlépe na přímém slunci, ale zase tam mám ostré stíny...

PříspěvekNapsal: 30 pro 2007, 16:25
od Olda Homola
mooc pěkný..čím je to barveno? Gunze? Odstín?

Re: Spitfire Mk.XIX

PříspěvekNapsal: 04 led 2008, 10:30
od HALOGEN
Oldo, je to syntetická ModelMaster PRU Blue, moc dobře se s ní dělalo :-D

Re: Spitfire Mk.XIX

PříspěvekNapsal: 06 led 2008, 22:45
od jirka.klatovy
Moc se ti to Pavle povedlo, vypadá mnohem líp než ta moje od MPM. S tou barvou s tebou naprosto souhlasím, od té doby co ji přestal vyrábět Humbrol, je nejlepší Model Master.

Re: Spitfire Mk.XIX - HOTOVO

PříspěvekNapsal: 25 led 2008, 13:45
od HALOGEN
Průzkumné Spity se mi natolik zalíbily, že jsem postavil ještě jeden, růžovej....
Bohužel se mi nepodařilo nalézt věrohodnou autentickou růžovou kamufláž na Mk.XI, tak jsem ji udělal podle fotografií z leteckých dnů konce 20.stol. :-D