Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ ARCHIV ‹ Průzkumná letadla
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Spitfire Mk.XIX - HOTOVO

Odeslat odpověď
Příspěvků: 15 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Spitfire Mk.XIX - HOTOVO

Příspěvekod HALOGEN » 17 zář 2007, 06:44

To je zajímavé téma a také bych se rád přidal. A sice s průzkumným letadlem-plnokrevníkem.
Z kitníku jsem vytáhl Fujimku, měl to být můj první výlet do moderních materiálů a technologií (resin+plech), jenže ouha-Airesí kokpit je určen pro Academy a sem naprosto nepasuje. Navíc přetlakový kokpit se od "normálního" Mk.XIV dosti liší. Bylo tedy nutné sáhnout ke klasickým jogurtovým kelímkům a kokpit vysochat :uff:.
Díly stavebnice nasucho sestavené moc nepasují, takže se tmelu nevyhnu. Žádná Tamigáwa to prostě nebude...
Přílohy
cockpit3.jpg
Naposledy upravil HALOGEN dne 09 led 2008, 07:45, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Olda Homola » 17 zář 2007, 07:54

čau, vím, že je to asi předčasné, ale v jakém zbarvení, resp. označení ho plánuješ? Osobně mám nedůvěru k nabízeným schématů, kromě poválečného, protože se domnívám, že mašiny z ´44 a ´45 neměli přetlakové kabiny..
Uživatelský avatar
Olda Homola
 
Příspěvky: 7748
Registrován: 15 čer 2006, 09:38
Bydliště: Krasová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod HALOGEN » 18 zář 2007, 06:01

Pavel Š: Ahoj Pavle, Spity taky můžu =;
Olda Homola: Problematiku nepřetlakových (model 389) a přetlakových (model 390) verzí stavební návod vůbec neřeší.
Z nabízených kamuflážních schémat je přetlaková pouze jedna - PM655 s kódem W6C :-D
Ty ostatní - RM635,RM643,RM645 - patří do jedné série a jsou nepřetlakové.

Přitom rozdílů mezi oběma verzemi bylo dost:
1.) vybavení kokpitu, dvířka u přetlakových byla zaplechovaná, vzadu a vpředu byly přetlakové přepážky.
2.) u přetlakových vstup vzduchu na motoru a výstup přetlakového vzduchu za kabinou
3.) přetlakové měly navíc malou nádrž v křídle a zespodu křídla byly navíc výstupky (pozor nemluvím o velké nádrži v náběžných hranách křídel)
4.) snad jsem na nic nezapomněl...?

Stavebnice si zaslouží zdrcující kritiku, za ty peníze mám jakýsi hybrid verzí který se nejvíc blíží PR.Mk.XIV, navíc moc nepasuje a postavit z toho Mk.XIX se rovná mírné konverzi. Budu dělat přetlakovou, foto je ve Spitfire in Action str.43 (ještě před nanesením kódů W6C), další foto již s kódy je v PKR 1992/č.10 str.49.
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

mírný pokrok v mezích zákova

Příspěvekod HALOGEN » 26 zář 2007, 07:53

Kokpit jsem dosochal a slepil trup. Čumák a hřbet trupu naprosto nepasují, navíc podle výkresů a fotek vůbec neodpovídají krytky na pravé straně trupu, takže tmelu jako na Kovozávodech :agrh: a bude se rejt...
Na fotce je namalovaný kokpit ještě před slepením trupu, za zmínku stojí zadní tlaková přepážka s kyslíkovými lahvemi, původní palubní deska vylepšená o "nohy", sedačka původní ze stavebnice a ta druhá ze setu Aires (to bude zřejmě jediný resinový díl v celém modýlku), podlaha trupu je ze stavebnice Academy (nebijte mě, já vím že Spitfiry neměly podlahu, ono je ale jednodušší tam dát hotový díl než to sochat :P )
Jakous-takous patinu jsem dělal Tensocromkama - jsou docela dobrý :-) a potom suchým štětcem.
Přílohy
cocpit_namalovany.jpg
Naposledy upravil HALOGEN dne 27 zář 2007, 05:25, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Honza Šimůnek » 26 zář 2007, 18:02

Pavle bacha, mám pocit že spit PR 19 měl zatahovací ostruhový kolo, pokud vím tak tohle má Fujimka špatně (já jsem to na XIV předělával). Aspoň sem teda nikde nenašel foto, kde by byl opak...
http://kpmmb.valka.cz/
Honza Šimůnek
 
Příspěvky: 237
Registrován: 03 led 2006, 20:58
Bydliště: Mladá Boleslav
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Ostruha

Příspěvekod DeKa » 29 zář 2007, 19:26

Ono se nedá říct, že to má Fujimka špatně, jako spíš to, že to brutálně odflákli. Dveře totiž mají naznačené, ale ten zbytek je nedotažený.
DeKa
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod HALOGEN » 01 říj 2007, 10:56

Už jsem to vybrousil - ten bílý klín v místě šachty viditelný na fotce mi udělal dno šachty. Fujimka je odfláknutá celá - takovýho tmelu po slepení trupu no fuj :?
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod HALOGEN » 23 říj 2007, 06:37

Určitý pokrok - slepil jsem trup a křídlo dohromady. Červené šipky ukazují nepřesnosti na místě přechodu křídlo-trup, které jsem "vytmelil" plastikovým klínem, červený ovál na čumáku dokumentuje zdrcující nepřesnost v této oblasti, pro nápravu tam bylo nutné vlepit destičku, aby kryt motoru vypadal k světu. Povšimněte si kyslíkových tlakových lahví a uchycení upínacích pásů v kokpitu.
Přílohy
spitfire.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Moriak » 23 říj 2007, 09:54

Zatial ti to ide. Len tak dalej... Aka bude kamo?
Sky is the limit.
Uživatelský avatar
Moriak
 
Příspěvky: 388
Registrován: 03 črc 2006, 19:12
Bydliště: Žilina, Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Olda Homola » 26 říj 2007, 09:26

to je zvláštní, mě se zmíněná partie přechodu křídlo trup povedla slepit bez nutnosti tmelení...nejdříve jsem slepil spodní díl křídla a posléze dopasoval a dolepil horní poloviny...
Uživatelský avatar
Olda Homola
 
Příspěvky: 7748
Registrován: 15 čer 2006, 09:38
Bydliště: Krasová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

fertig

Příspěvekod HALOGEN » 30 lis 2007, 08:52

Oldo, myslím, že mě to nesedlo díky jiné technologii stavby - nejdřív jsem slepil křídlo a pak jsem ho spasoval s trupem. U příštího to zkusím jako ty, třeba to bude lepší :-D
Dodělal jsem to, čímž odpovídám i na zvědavé otázky o camo :wink:
Při fotografování jsem si pohrál s vyvážením bílé a výsledky jsou dosti zajímavé. Ani jedna neodpovídá skutečnému odstínu. Fotky holt klamou a to jsem ještě nefotil s bleskem. :lol:
Budu si muset nacvičit focení při umělém osvětlení, zatím mi to jde nejlépe na přímém slunci, ale zase tam mám ostré stíny...
Přílohy
spit2.jpg
PR. XIX model 390 s přetlakovou kabinou
spit1.jpg
PR. XIX model 390 s přetlakovou kabinou
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Olda Homola » 30 pro 2007, 16:25

mooc pěkný..čím je to barveno? Gunze? Odstín?
Uživatelský avatar
Olda Homola
 
Příspěvky: 7748
Registrován: 15 čer 2006, 09:38
Bydliště: Krasová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk.XIX

Příspěvekod HALOGEN » 04 led 2008, 10:30

Oldo, je to syntetická ModelMaster PRU Blue, moc dobře se s ní dělalo :-D
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk.XIX

Příspěvekod jirka.klatovy » 06 led 2008, 22:45

Moc se ti to Pavle povedlo, vypadá mnohem líp než ta moje od MPM. S tou barvou s tebou naprosto souhlasím, od té doby co ji přestal vyrábět Humbrol, je nejlepší Model Master.
Uživatelský avatar
jirka.klatovy
 
Příspěvky: 115
Registrován: 22 zář 2007, 12:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk.XIX - HOTOVO

Příspěvekod HALOGEN » 25 led 2008, 13:45

Průzkumné Spity se mi natolik zalíbily, že jsem postavil ještě jeden, růžovej....
Bohužel se mi nepodařilo nalézt věrohodnou autentickou růžovou kamufláž na Mk.XI, tak jsem ji udělal podle fotografií z leteckých dnů konce 20.stol. :-D
Přílohy
spity_pruzkum.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 15 • Stránka 1 z 1

Zpět na Průzkumná letadla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY