První let: 8.4.1936
Jednalo se o první Bf 109 se zastavěnými zbraněmi. Byl testován v Travemünde kde se na něm proletěl i Ernst Udet.
Posléze byl nasazen v Legii Condor s registraci 6-2, kde jej pilotoval Lt. Paul Rehahn a kde byl také 11.2.1937 zničen.
Tolik fakta.
K méně známým informacím patří fakt že v Travemünde se zkoušely také různé druhy boulí na křídlech. K typu které jsou znázorněny na modelu poznamenal dle svědků sám Udet: "Diese Beulen sind ganz schrecklich, donnerwetter himmel herr gott." a proto byly nahrazeny užšími. Taktéž zde došlo k drobné nehodě, kdy se Ernie při vystupování z letadla uhodil do hlavy o rám čelního štítku, ten byl proto přepracován a ve Španělsku byl používán štítek s vykrojením v horní části .
Pár informací ke stavbě - na to že to je short run to pasovalo solidně, kdyby se někde objevil ranný mezek od AMG koupil bych ho hned. Spáry jsou zatmeleny protože tmeleny byly, zblízka je naznačení spojů vidět, neb se propadl tmel
Označení jak už se stává milou tradicí je stříkáno pomocí masek od Ondry, barva je RLM63 namíchána z gunze C60 a gunze C308 (kterou doporučuje na stroje z legie condor Eduard )
PS: když píšu o prototypu se zástavbou zbraní uvědomil jsem si že mi leží na stole takže budou namontovány hned po novém roce (na silvestra to nebudu riskovat, jsou to přeci jenom zbraně)
"Ne každý, kdo je dnes na straně Ukrajiny, je rovnou demokrat a sám hrdina jak oni...
Ale kdo je v té válce na straně Ruska, je normální bezectná k***a bez výjimky"
Jan Hřebejk
Ale kdo je v té válce na straně Ruska, je normální bezectná k***a bez výjimky"
Jan Hřebejk