Albion AM463

V 30.-tych rokoch 20. storočia boli na doplňovanie lietadiel na letiskách Britského Kráľovského Letectva - RAF používané tri základné typy cisternových nákladných automobilov. Dvojnápravový Albion AM 463 a trojnápravový Morris type Y1 používali veľmi praktický systém výdajných ramien typu Zwicky, ktorý umožnoval plnenie viacerých lietadiel súčasne. Tretím typom bol ťažký, 15 tonový Karrier type C.
Tieto typy zotrvali v službe aj počas 2. sv. vojny, ale od roku 1942 boli pomaly nahradzované typmi Bedford QL a Matador AEC.
Albion AM 463
Typová rada Albion AM 463 vznikla na priamu objednávku britského Ministerstva letectva (Air Ministry) v 30. rokoch. V podstate vychádzala z civilného vozidla Albion Bonett type 3 ton. Základ zostal zachovaný, zmenila sa len kabína, ktorá mala jednoduchšie - hranaté tvary, časť palivového systému, kde sa nádrž, pôvodne umiestnená pred kabínou vodiča presťahovala pod kabínu a bola prichytená o rám (v prípade cisternovej nádstavby sa presťahovala ešte viac dozadu - až za protipožiarnu stenu) a montáž pneumatík väčšieho rozmeru. Zaujímavým riešením bolo premiestnenie rezervného kolesa na bok kabíny z vodičovej strany, kde z tohto dôvodu neboli dvere a vodič musel vystupovať a nastupovať zo spolujazdcovej strany. Pri potrebe náhleho opustenia vozidla to bolo veľmi nepraktické, ale s vozidlom sa počítalo výhradne len v tylovom zabezpečení na letiskách RAF (len niekoľko kusov bolo používaných u Royal Navy, ale prakticky na tie isté účely), preto tento "handycap" nehral príliš veľkú rolu.
Spolu bolo vyrobených okolo 1.900 kusov vozidiel a vzniklo niekoľko nádstavbových variánt ako valník, cisterna (s obsahom nádrže 350 gal, tj. asi 1600 l), žeriav, ťahač návesov a sanitka, ktorá mala odlišnú karosériu dodávkového typu.
Vozidlo poháňal štvorvalcový motor, s objemom 4.427 ccm (vŕtanie 95,2 mm, zdvih 127 mm) a výkonom 48,5 kW (65 ks), ktorý poháňal zadné kolesá cez 4-stupňovú prevodovku.
Brzdy boli mechanické s podtlakovým posiľňovačom.
Elektrická sústava bola 12 voltová.
Hlavné rozmery (tieto sa však menily podľa nádstavby): 5.791 x 2.184 x 2.819 mm
Hmotnosť: 3.810 kg
Tieto typy zotrvali v službe aj počas 2. sv. vojny, ale od roku 1942 boli pomaly nahradzované typmi Bedford QL a Matador AEC.
Albion AM 463
Typová rada Albion AM 463 vznikla na priamu objednávku britského Ministerstva letectva (Air Ministry) v 30. rokoch. V podstate vychádzala z civilného vozidla Albion Bonett type 3 ton. Základ zostal zachovaný, zmenila sa len kabína, ktorá mala jednoduchšie - hranaté tvary, časť palivového systému, kde sa nádrž, pôvodne umiestnená pred kabínou vodiča presťahovala pod kabínu a bola prichytená o rám (v prípade cisternovej nádstavby sa presťahovala ešte viac dozadu - až za protipožiarnu stenu) a montáž pneumatík väčšieho rozmeru. Zaujímavým riešením bolo premiestnenie rezervného kolesa na bok kabíny z vodičovej strany, kde z tohto dôvodu neboli dvere a vodič musel vystupovať a nastupovať zo spolujazdcovej strany. Pri potrebe náhleho opustenia vozidla to bolo veľmi nepraktické, ale s vozidlom sa počítalo výhradne len v tylovom zabezpečení na letiskách RAF (len niekoľko kusov bolo používaných u Royal Navy, ale prakticky na tie isté účely), preto tento "handycap" nehral príliš veľkú rolu.
Spolu bolo vyrobených okolo 1.900 kusov vozidiel a vzniklo niekoľko nádstavbových variánt ako valník, cisterna (s obsahom nádrže 350 gal, tj. asi 1600 l), žeriav, ťahač návesov a sanitka, ktorá mala odlišnú karosériu dodávkového typu.
Vozidlo poháňal štvorvalcový motor, s objemom 4.427 ccm (vŕtanie 95,2 mm, zdvih 127 mm) a výkonom 48,5 kW (65 ks), ktorý poháňal zadné kolesá cez 4-stupňovú prevodovku.
Brzdy boli mechanické s podtlakovým posiľňovačom.
Elektrická sústava bola 12 voltová.
Hlavné rozmery (tieto sa však menily podľa nádstavby): 5.791 x 2.184 x 2.819 mm
Hmotnosť: 3.810 kg