Pochopitelně, toto je třeba velmi dobře zdokumentované u VVS (čili ruského letectva) kde na plátěné plochy se používla barva jiného složení, než na kov. Čili jsou tam použité jak nitrolaky tak olejové barvy u celokovových letadel dokonce barvy vypalovací (období 1937-1940). Bohužel tak detailní popis, jaký mám pro VVS, včetně technolgie se mi pro italské letectvo nepodařilo najít Z hlediska modelového ztvárnění je pak zřejmé, že plochy plátěné mají jiný odstín než plochy tvořené hliníkovými plechy, bez ohledu, zda-li ten hliník byl natíraný nebo zůstal ve své "přírodní barvě".
Jen drobný posun, nemám vůbec čas. KOmbinace pěkného počasí a nedodělků na baráku si vybírají krutou daň.
Ten interiér je zatím na počátku, bude se ještě malovat, zesvětlovat, doplňovat lepty a podobně. Upřímě, mít více času tak to udělám celé z evrgreen profilů, ale to by zas byl projekt v mém podání na několik let.
Vazeni, tiez zalezi na tom, ako sa chova farba nasvietena slnkom, resp. v tieni. Prirodny vzhlad nenastriekaneho duralu sa na slnku javi ako svetlejsi, nez platno natrete hlinikovym lakom! A inak, u "vrabcaka" boli lestene minimalne vrtul. listy, vrtul. kuzel a spicka spadovej nadrze na hornej nosnej ploche...
tak jsem to dneska trochu posunul. kokpit hotovo. Není to žádná sláva, umím lépe, ale i na těch resinech jde vidět, že ta forma má to nejlepší za sebou. Jak jsme už psal dříve, nebýt toho spěchu udělal bych to celé znova z evergren profilů. Ale fakt není čas. Tak že jen pro info. Ještě pár věcí budu dodělávat , jako například dýchací masku a ten budík k ní, nějaké konzolky ale to bude až ve fázi kdy ty tři části budou v sobě.
Laci děkuji za pochvalu, ale ve srovnání s Tvým kokpitem na Romeu jsem světelný rok pozadu. Ač je tam somozřejmě generační rozdíl v modelech, tak přeci jen máš evidentně i výrazně šikovnější ruky. Ale i tak děkuji za povzbuzení. Kokpit zkusmo vsazen (po náležitých úpravách) do trupu a asi se mu tam líbí. Jinak celý kokpit po doplnění přístrojovky a konzole na které ta přístrojovka je uchycena (tu se mi podařilo ztratit, tak že jsem ji musel na rychlo vyrobit z evgreen profilů).Jinak dobrá zpráva je že z celého kokpitu nebude téměř nic vidět. Všechno foceno z bleskem ať alespoň něco vyleze. Samozřejmě vylezou věci, které noirmálně vidět nejsou. Pořád je ten celý kokpit velikostně 1x3 cm, čili na těch fotkách je to několikanásobně zvětšené.
zavřen trup + přilepen resinový čumák. Ten resin je nabodován vteřiňákem a prolit dvousložkovým epoxydem od HPH. Trup standardně tamiya extra řídkým - svařovacím lapeidlem. Nechávám minmálně do zítřka vytuhnout a vyzrát. žádné komplikace, vše se jeví bez problémů. Na spodní křídla instalovány čepy, pro větší tuhost celé konstrukce.
Vypadá to že se nic neděje,ale věřte že děje. Doteď jsem si hrál z úpravou inkriminované partie trupu, aby to alespoň trochu vypadalo jako v originále. Částečně tím napravuji samozřejmě vlastní chybu, ale než bych vysvětlil správný postup při lepení té přední resinové části ke zbytku trupu, tak bych tím zabral hodně místa, navíc se jedná jen o moji teorii. Každopádně snad z těch fotek bude patrné o co jsme se teď poslední dny snažil.
šipka ukazuje na ono typické vyústění
vzorpodklad.jpg (67.84 KiB) Zobrazeno 4704 krát
snad je z toho patrné co a jak jsem dělal
postup1234.jpg (182.48 KiB) Zobrazeno 4707 krát
obráezk 1 je stav hned po přilepení , 2 po zabroušení horního schodu a částečnem odbroušení trupu, na 3 jsem s tamiya dvousložkového tmelu vytvořil nový přechod, 4 pak představuje stav po začištění a kontrolním surfu. Je tam ještě ranec věcí na dodělání ale na hrubu to asi už vypadá blíže k originálu.
Niekedy sa zda, ze sa nic nedeje. Ale je za tym vela casu venovanemu zhananiu podkladov a niekedy este viac znazorneniu toho, co vidime na fotkach. Za mna a sledujem dalej.
Jj, přesně jak píše Lucik, jsem s Fiatem v podobne fázi ohledně kamo. Hledám, porovnavam a zkouším...a přitom občas něco na modelu ulomim a pod. Takže na tom furt dělám, ale vidět to není. Tak pokracuj, mas to dobrý
KLuci děkuji za povzbuzení. V současné, době díky pěknému počasí, mi práce na modelu trochu stagnuje. Přeci nejen modelařinou je člověk živ, tak že na úkor "soutěžení " jsem dal přednost kolu, práci na baráku a dalším aktivitám. Sice nějaké drobné práce proběhly, ale nemá smysl fotiti každou díru co odvrtám. Teď jsem objevil další otvor, co ve stavebnici chybí, a tím je odvod plynů z kulometů. Tak že vyvrtáno a "vyvložkováno" injekční jehlou. Ještě jsem si pohrával s myšlenkou onýtování, ale po vzoru Laciho(Lucik) jej provedu nýty HGV. Už jsem jeden pokus klasickým nýtovacím kolečkem udělal, ale výsledek mě nijak nenadchl, tak že v reálu jsem si jen přidal práci s jeho nápravou.
Určitě to nenechám jen ležet, ale znovu jsme naskočil do procesu a musím dodělat věci co jsem rozdělal na baráku. Tak že problém je čas. Ale slibuji že pokud to jen trochu půjde, pokusím se s tím pohnout dál.