Dolin,
nechcel by si si urobit vlakno v sekcii Kreslene podklady/technika alebo lietadla, napr. nieco ako Zaciname? A Admini by tam tuto celu How-to diskusiu mohli presunut, tu sa to po case strati a pritom by to mohlo pomoct aj inym.
Padlo viacero programov, v ktorych sa da nakreslit pekny obrazok. Otazka je, ze ktory je na co vhodnejsi. Z mojich skusenosti a z toho, co mozes vidiet v sekcii Kreslene podklady/Lietadla/rozkresleno mas dva zakladne pristupy (ak si odmyslime stetec a farby):
1.) arthur1966 kresli v podstate vsetko od zaciatku v Coreli (vektory) a v PS (bitmapy) robi finalne uprvy (par leskov, tiene a hlavne nepravidelne spiny a pod.)
2.) ja si v Illustratore (vektory ako v Coreli) nakreslim iba zaklad a vsetky farby a dalsie upravy robim v PS (bitmapy).
Vyhody/nevyhody (podla mna, nie ako vseobecna pravda):
Podla 1.) to ide rychlejsie, prechody lesk/tien su (zvycajne) priamo sucastou kamuflaznej farby. Idealne, ked robis jeden konkretny obrazok, napr. jeden konkretny tank. Pri formate A3 si vystacis s velkostou suboru radovo stovky KB az par MB.
Postup podla 2.) je komplikovanejsi, zdlhavejsi a otravnejsi, hlavne ked to robis vo vrstvach (layeroch). Vrsty mozu ale aj nemusia mat vplyv na ine vrstvy pod nimi. Takze si musis kontrolovat, co mas v ktorej vrstve nakreslene a da sa v tom pomerne rychlo stratit. Ma to ale jednu obrovsku vyhodu, ked chces nakreslit napr. celu tankovu brigadu s rovnakym typom tanku. Vsetky tiene, lesky, spiny atd. mas v separatnych vrtvach (ktore navyse vies jednotlivo nastavovat/upravovat) mimo kamuflaze a markingu. Takze pri prvom tanku zabijes pomerne vela casu a usilia s rozplanovanim a vyuzivanim vrstiev. Ale pri kazdom dalsom tanku uz zmenis iba marking, pozmenis zakladnu kamuflaznu farbu, doplnis rozne napisy a vsetko ostatne vo vrstvach nad nimi (lesky, tiene, spina) sa automaticky uplatni. Ale tym, ze cele je to bitmapa, tak vysledne subory su ovela vacsie a mozu to byt az stovky MB, pripadne az GB.
Takze ak chces zacat "na zelenej luke", mozno si najskor rozmysli, ci chces robit vela roznych obrazkov roznych typov techniky (tj. skor bod 1.), alebo velke serie jedneho typu (skor bod 2.).
Opat chcem zdoraznt, ze toto su moje skusenosti, niekto iny to moze vidiet inac.