Liberatory Mk.V 311 Sq. RAF Coastal Command

Napsal:
19 led 2007, 08:15
od Martin Nademlejnský
Pánové nenašly by se u někoho fotky těchto fešáků a nepodělil by se o ně? Chtěl bych si ho postavit v barvách 311. perutě, ale zatím nejsem pořádně rozhodnutej, kterého...Díky všem za cokoliv

Napsal:
19 led 2007, 08:32
od Laco Nagy 'Bocán'
Čo tak Pajerova kniha o 311. peruti?
Tretí diel sa zaoberá obdobím, keď mali vo výzbroji Liberatory. Teraz si nespomeniem (a som v práci, tak sa nemôžem pozrieť) ako sa volá.

Napsal:
19 led 2007, 08:41
od Pavel Klouček
Volá sa Nad moři a oceánem, pak je taky dost mašin v knize Křídla pro vítězství a poválečnou obnovu, ale to už jsou transportní Mk.VI většinou. Taky bylo pojednání o ČS Liberátorech v REVI a v Novinkách (snad č.23).

Napsal:
19 led 2007, 10:46
od Pavel Vacek
Já se k Martinovy přidávám ... K B-24 od 311. mne dovedl on, takže ho v pátrání a shánění podpořím ... bereme fotky, data ke konkrétním mašinám ...
Pajerovi knížky jsem projížděl, na Revi jsem nevzpoměl ... Předem díky ..

Napsal:
19 led 2007, 13:54
od Rostislav Axmann
Rajlich: albion 1944-45 tam je fotek na čs liberatory to by snad mohlo stacit

Napsal:
19 led 2007, 16:02
od Michal Konečný
dotaz.asi vam prijde docela blbej,ale az tak nejak extra se nevyznam v tech prevodech z americkyho znaceni.nasi pouzivali jakej typ liberatoru podle americkyho znaceni?Diky

Napsal:
19 led 2007, 17:02
od Rostislav Axmann
Mk. I-V sou myslim RAF modifikace B-24D, MK.VI-dál sou uz B-24J/L/M
ale píšu to z hlavy,podklady na presny rozdíly ted po ruce nemám

Napsal:
19 led 2007, 18:06
od Michal Konečný
ja sem prave na netu cetl ze liberator II je B-24C a liberator III je decko. a V je taky decko.ted sem to konecne nasel.ale diky za info.

Napsal:
19 led 2007, 18:36
od Martin Jursa
Ahoj Michal, viem ze si sa ma na to pytal, no ja mam v tychto anglanskych oznaceniach taky hokej, ze sa ani nesnazim k nim nieco napisat. Takze je mi luto.
Pre mna su dolezite US oznacenia.

Napsal:
19 led 2007, 19:50
od Pavel Vacek
Tak jsem prošel Revi a Novinky a našel "jen" krátký článek o zbarvení a typech používaných střeleckých věží v Novinkách č. 25 s názvem "Consolidated GR.Mk.VI Liberator aneb první z mnoha oblíbených omylů" ... Ještě zkusím dát dohromady nějaký přehled jednotlivých letadel, označení, seriových čísel a fotek podle Rajlicha a Pajera ......

Napsal:
19 led 2007, 22:06
od Pavel Vacek
Tak jsem prošel "Rajlicha", roky 1943, 44 a 45-46 a "Pajera", Nad mořem a oceány ... Vybíral jsem jen fotky, ze kterých se dalo alespoň něco určit (myšleno, zda měl letoun klasickou příd, el. věž, apod.) a fotky z období před nívratem peruti zpět do vlasti ...
cvičné stroje
LV 342 (12), GR.Mk.IIIA, plně vyzbrojený (foto Rajlich, 43, str. 233)
FK 220 (3), GR.Mk.III (foto+bokorys Rajlich, 43, str. 689, Pajer, str. 97)
FL 944 (B), GR.Mk.V, Dumbo,bez horní věže (Rajlich, 44, str. 14)
FL 941 (F), GR.Mk.V, Dumbo (foto Rajlich, 44, str. 87, str. 278, bokorys str. 706, foto Pajer str. 111, 119 a 247)
BZ 984 (PP-S), GR.Mk.VI, el. věž, Yagi (foto Rajlich, 44, str. 453, Pajer str. 250)
bojově nasazené :
BZ 782 (K), GR.Mk.V, ozn. "Kitty" (foto Rajlich, 43, str. 401), 32 oper. letů
BZ 789 (N), GR.Mk.V (foto Pajer, str. 125)
BZ 786 (G), GR.Mk. V, ASV Mk.III, rakety vně (foto Rajlich, 43, str. 506, str. 519, 44, str. 86) 24 oper. letů
BZ 796 (H), GR.Mk.V, F/O Doležal ("Altesrufer"), rakety vně (bokorys Rajlich,43, str. 689)
FL 948 (D), GR.Mk.V, Dumbo (foto Rajlich, 44, str. 113, bokorys str. 707)
FL 955 (N), GR.Mk.V, Dumbo, Yagi (?) (foto Rajlich, 44, str. 118, str. 288)
FL 949 (PP-Y), GR.Mk.V, Dumbo (foto Rajlich, 44, str. 453, 45, str. 13, Pajer, str. 360) 43 oper. letů
EV 943 (PP-F), GR.Mk.VI, Dumbo (foto Rajlich, 44, str. 182), 13 oper. letů
BZ 741(PP-Q), GR.Mk.VI, Dumbo (foto Pajer, str. 359), 40 oper. letů
KG 870 (H), GR.Mk.VI, el. věž (foto Rajlich, 44, str. 178, 45, str. 206), 17 operačních letů
FL 953 (PP-M), GR.Mk.V, el. věž (foto Rajlich, 44, str. 596, 45, str. 207), 11 operačních letů
KG 898 (PP-W), GR.Mk.VI, el. věž (foto Rajlich, 44, str. 598), 9 oper.letů
EV 985 (PP-Z), GR.Mk.VI, el. věž (foto Rajlich, 45, str. 182), 13 oper. letů
EZ 984 (Z), GR.Mk.VI, el. věž (foto Pajer, str. 237), 23 operačních letů

Napsal:
20 led 2007, 09:36
od Rostislav Axmann
Liberator Mk.I-> neozbrojene B-24A puvodne urcene pro francouze (v konfiguraci LB-30B ,meli kratší trup)
Liberator MK.II ->B-24A vyzbrojene na zadi a pridi vežemi Boulton-Paul se ctyrmi kulomety (neni na ne fotka??)
Liberator Mk.III -> B-24D určené pro RAF
Liberator MK.V ->B-24D určené pro Coastal Command
Liberator Mk.VI -B24H
Liberator Mk.VIII -> B-24J
jinak existuje jeste spousta kombinaci výzbroje výbavy motoru,+ to co si upravovali angličani (kulomety,radiovýbava apod) takze estli je tot správne

Napsal:
20 led 2007, 11:25
od Jarda Rankl
Tak tady je pár Liberátorů, jak psal Rosťa. Omlouvám se za kvalitu obrázků. Závada rozhodně není na vašem monitoru.


Napsal:
20 led 2007, 12:00
od Petr Bunda
Podle Pajera byly Liberatory 311. perutě následujících verzí:
GRV - odpovídala verzi B-24D v úpravě pro pobřežní službu - v sestavě perutě bylo postupně 45 letounů (z toho 12 ks z produkce Ford)
GRV (III) - Jako Mk.III (také Mk. IIIA) krátký čas označována skupina prvních strojů B-24D uvolněných americkým letectvem v 03 a 04/1942 pro RAF v rámci pomoci proti něm. ponorkám v Atlantiku. Letouny postupně dovybaveny na standard verze pobřežního letectva RAF a později označovány jako GR V.
GRV(c) - provedení B-24D z dodávky pro kanadské pobřežní letectvo
GRVI - odpovídala jednak am. verzi B-24H, ze sestavy jednotky bylo 8 letounů z produkce Forth Worth, a dále am. verzi B-24J - příslušného provedení měla jednotka celkem 15 letounů (M. Pajer asi počítal jen operační)
Ještě připojuju fotky Liberátorů 311. perutě stažený odněkud z netu.

Napsal:
20 led 2007, 13:28
od Michal Konečný
takze tady posilam jenoho od 311.
kdyz vyuziju tohoto tematu,mohl bych se zeptat jaky konstrukcni zmeny nebo proste jaky rozdily byly mezi americkou B-24D a britskou petkou?diky.