Stránka 1 z 2
SB-2 (Avia B 71)

Napsal:
13 pro 2006, 10:52
od Venry
Zdravím pánové
Předpokládám že na této fotce je SB-2(Avia B71) pokut né ať mě někdo opraví .Chtěl bych se zeptat zda nemáte někdo více podkladů na ono zbarvení.popřípadě původ historie,anabáze těchto SB-2 v Luftwaffe.Mohl by mě někdo osvětlit markantní rozdíly mez SB-2 a Avia B 71 ?
Díky

Napsal:
13 pro 2006, 11:04
od Fíkus
Němco mám v jednom HPM, pokud Ti bude stačit když to ofotím digitálem...

Napsal:
13 pro 2006, 11:37
od Radim Špůrek
Základním vnějším rozdílem jsou jiné zbraně - především v proskleném nose letounu není dvojče, jako u ruských mašin, ale jen jeden kulomet vz. 30 (myslím).
Jinak jsou rozdíly mezi B-71, které létaly u nás ještě před okupací - ty byly z ruských dodávek a až na rozdíly vnitřního vybavení a výzbroje byly stejné jako SB-2.
A pak jsou stroje vyrobené (nebo přestavěné - ?) v Avii po okupaci pro Němce - tam byly (podle dobového německého manuálu drobné rozdíly - nebyl dvojdílný vstup na spodku kabiny navigátora, ale okno, jiná sedačka pilota a zařízení pro vlek (ten bazmek co je vidět pod trupem na té tvé fotce). V kabině navigátora navíc nebyl kulomet (myslím že obecně byly bez výzbroje) a prostor, ve kterém se původně pohyboval (svislý pás na nose) byl zaplechovaný.
Jinak pokud máš SB-2 od ICM, tak obsahuje díly jak pro ruskou SB-2 tak pro naši, základním rozdílem asi bude prostor navigátora, který odpovídá ruské verzi (po stranách kabiny jsou nábojové shcránky pro dvojkulomet), u nás bylo jiné vybavení. A pro německou tam chybí to okno na spodek nosu.
Když tak můžu večer naskenovat , nemám to (pochopitelně ) s sebou v práci.
SB-2(Avia B 71)

Napsal:
13 pro 2006, 11:42
od maršal
Nazdárek.
Je to trochu složitější.Typ Avia B-71 který se vyráběl v Československu ve fabrikách Avia a Aero se nikdy nedostal do výzbroje československého letectva.Licenční výroba nabíhala tak dlouho,že první kusy byly vyrobeny až po okupaci.Část z těchto vyrobených letadel byla odprodána Bulharsku a část si nechali němci.Ti je používali jako cvičné a některá upravily pro vlek rukávových terčů.Z toho plynou ty rozdíly.Originál v československu vyrobená B-71 byly většinou bez výzbroje(vyjma bulharských) a některé měly úpravy pro vlek terčů.Letadla B 71,která létala u nás v době před okupací byly vlastně SB-2 vyrobené v SSSR.Na žádost Československa na nich byly provedeny jisté úpravy.Nejmarkantnější z nich jsou dvě.Především použití v Československu vyráběného motoru Avia Hispano Suiza 12 Ydrs oproti motoru M-100.Tento rozdíl však neměl žádný vliv na tvar motorových gondol,protože oba motory byly v podstatě totožné.Tou druhou úpravou byla kulometná výzbroj která byla uspořádána odlišně.Oproti sovětským SB-2 byl v přídi pouze jeden kulomet.Zrovna tak byl jeden kulomet na hřbetě.Další rozdíl byl v použití dvoulistých vrtulí oproti třílistým.
Tuhle kamufláž,co je na té fotce asi nemám,ale mám některé jiné německé,které jsou stejného typu.Jestli chceš můžu to sem hodit.

Napsal:
13 pro 2006, 12:07
od maršal
Tady je ta kamo.Pokud máte kdokoliv cokoli na B 71,hlavně fotky tak to sem prosím dejte.Je to vzácné zboží.
SB-2 (Avia B71)

Napsal:
13 pro 2006, 14:00
od Venry
Díky
Pánové za odpovědi,pokut mohu poprosit tak informace zde nebo na e-mail
venry@tiscali.cz , zajímá mne hlavně camo. a rozdílné vnější znaky
u těch německých používaných v luftwaffe třeba té z imatrik.G-BQ

Napsal:
13 pro 2006, 14:05
od Radim Špůrek
A o co bys měl zájem?
Mám tuhle knihu
http://www.aerostories.org/~aerobiblio/ ... article=88
A je v ní toho docela dost...
SB-2 (Avia B 71)

Napsal:
13 pro 2006, 15:17
od maršal
Tady máš některé rozdíly.

Napsal:
13 pro 2006, 16:34
od Pavel Soukup
Snad se na mě pánové z Revi nebudou zlobit, když sem dám pár oskenovanejch stran z Revi 30. Je to o Avii B-71 v německých službách. Uploadoval jsem to pro kamaráda ze Spojených států, tak snad to ještě funguje:
- Kód: Vybrat vše
http://czshare.com/download_file.php?id=22982&file=Avia_B71.pdf

Napsal:
13 pro 2006, 17:07
od Venry
Měl bych hlavně zájem o camo ty G-BQ cdo je na obrázku
Díky
Re: SB-2 (Avia B 71)

Napsal:
13 pro 2006, 17:11
od Venry
maršal píše:Tady máš některé rozdíly.
Nevíš co znamenají ty kšilty a z čeho jsou u pilot.kabiny a na hřebetě ?
Jsou prvdp.i na tý německý mašině

Napsal:
13 pro 2006, 17:36
od Venry
Pavel Soukup píše:Snad se na mě pánové z Revi nebudou zlobit, když sem dám pár oskenovanejch stran z Revi 30. Je to o Avii B-71 v německých službách. Uploadoval jsem to pro kamaráda ze Spojených států, tak snad to ještě funguje:
- Kód: Vybrat vše
http://czshare.com/download_file.php?id=22982&file=Avia_B71.pdf
Ahoj
Nějak se mě to nedaří stáhnout,dostanu se až k tomu kdy to chce kod ale nivím jakej
Počítače nejsou moje silná stránka

SB-2(Avia B 71)

Napsal:
13 pro 2006, 17:47
od maršal
Ten jak ty říkáš kšilt na pilotní kabině sloužil nejspíš jako aerodynamický kryt zrcátka viz.obrázek.Ve skutečnosti existovaly dva druhy kabiny na B 71,potažmo na SB-2.S kšiltem a bez kšiltu.Ten druhý kšilt co máš na mysli je větrný štítek a neumím si představit jiný materiál než plexisklo.Ovšem pozor!Když se podíváš na tu fotku,tak tam žádný štítek nenajdeš,takže tady je rozpor mezi fotografií a výkresem.Netvrdím však že ten štítek tam třeba později nemohl být ale na žádné fotce jsem ho neviděl.

Napsal:
13 pro 2006, 17:55
od Venry
jj. asi máš pravdu
teď už jenom dořešit to camo na tý G-BQ ,nemůžu si pomoct ale já tam vidím na motor.gondolách a na hraně trupu zbyty bleděmodré,původní camo ?

Napsal:
13 pro 2006, 18:56
od Pavel Soukup
Venry píše:Ahoj
Nějak se mě to nedaří stáhnout,dostanu se až k tomu kdy to chce kod ale nivím jakej
Počítače nejsou moje silná stránka

Ten kód je napsán na obrázku - je to černej text na oranžovým pozadí, možná máš vypnutý obrázky. Kdyžtak bych ti to mohl dát na rapidshare, kdyby ti to pomohlo.
Jinak ten článek je fakt zajímavej.