Stránka 5 z 129

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014, 10:16
od fredy
Pridám jednu fotku, ktorá údajne pochádza z okolia Košíc. Nejaké podrobnosti (dátum, jednotka, miesto, okolnosti)?

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014, 10:37
od Pavel Klouček
Měla by to být nehoda z 19.12.1935, pilot prap. Kocián Albert, pozorovatel čet.asp. Tkaný Bedřich , stroj Š-328.15 od LP 3 /15.lt u letiště Barca v Košicích při vysazení motoru po startu /karburátor/narazil do betonového plotu barákového tábora

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 03 zář 2014, 13:40
od fredy
Viete niekto niečo ? Že vraj Baťa ?

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 03 zář 2014, 17:45
od Pavel Klouček
Neslavný konec Norsemanu OK-YBA 8. května 1950. 21. února 1951 byl vymazán z rejstříku. Patřil firmě Baťa n.p.

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 08 zář 2014, 20:06
od David Koktavý
Přispívám sem nehodou Mi-8 viz: http://www.liveleak.com/view?i=df5_1409919095
Docela by mne zajímalo co bylo příčinou. Zdá se mi, že ocasní část nebyla přeseknutá listem hlavního rotoru, ale že se zbortila po tvrdém dosednutí... ???

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 07:20
od space
vyzera to,ze nasledkom padu sa mu odlomil chvost..skor ma zaraza,ze na leteckom dni zachranne zlozky dorazia na miesto nehody az po 3min !! :angry:

a o vycvicenosti poziarnikov pomlcim

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 07:26
od Charlie
Dle kámoše vrtulníkáře mělo jít o vírový prstenec a jeho špatné vybrání.

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 08:01
od marek valovic
to space: tie tri minuty od PADU (!) sa mi nezdaju az tak vela. Tiez by som chcel vediet, na zaklade coho si zhodnotil ich profesionalny vykon. Nechcem tu vyvolavat polemiky, ale vie niekdo, ake su casove normy dojazdu na miesto nestastia od ohlasenia napr v Bratislave?

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 08:15
od Štěpán ´Fidoo´ Lášek
jo taky tipuju vírový prstenec. Svědčí proto příliš rychlé klesání s kterým nic neudělal protože nemohl.

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 09:26
od fresco
Takto sa podarilo pristáť jednej Š-328 na letisku Mokraď začiatkom roku 1944

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 09:49
od jirich
marek valovic píše:to space: tie tri minuty od PADU (!) sa mi nezdaju az tak vela. Tiez by som chcel vediet, na zaklade coho si zhodnotil ich profesionalny vykon. Nechcem tu vyvolavat polemiky, ale vie niekdo, ake su casove normy dojazdu na miesto nestastia od ohlasenia napr v Bratislave?


požadavek předpisu (ICAO) zní : Zásahový čas záchranné a požární služby nesmí přesáhnout tři minuty na kteroukoliv část provozované RWY za optimálních podmínek dohlednosti a stavu povrchu vozovky.

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 14:35
od marek valovic
Vdaka za info, tie normy su tvrdsie ney som myslel.

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 15:09
od Aleš R.
marek valovic píše:to space: tie tri minuty od PADU (!) sa mi nezdaju az tak vela. Tiez by som chcel vediet, na zaklade coho si zhodnotil ich profesionalny vykon. Nechcem tu vyvolavat polemiky, ale vie niekdo, ake su casove normy dojazdu na miesto nestastia od ohlasenia napr v Bratislave?


Nevím jaký jsou normy, ale tu práci hasičů jsem si při videu komentoval taky. Mě to prostě přišlo jako chaos, ani už jsem nečekal že dojedou a pak mě to přišlo, že jim snad došla i voda. (ale bylo to daleko, třeba to ta místě požáru klapalo jak má).

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 09 zář 2014, 17:07
od David Koktavý
Čas 1:25 vrtulník buchne na zem, čas cca 4:20 přijíždí první hasičské auto, byť pravda nechápu roli toho auta, tak nejsem odborník tak mlčím. Každopádně 4:55 je první dávka vody na vrak, tzn. 3,5 minuty, to bych neřekl že je špatný. Myslím, že ty 3 minuty jsou "šibeniční", od kdy se to počítá?
cca v čase 8:00 je uhašeno a 8:10 zdravotníci přebírají prvního pacienta tzn po 6:45 min. Docela by mne zajímal názor na zásah od profika. Nám "laikům" to může přijít všelijaké.

Co se týče příčiny pádu. Myslel jsem, že "prstenec" se vytvoří blíže k zemi a taky pokud je blízko nějaká překážka, stromy, zedˇ apod. ????

Edit: a tak trocha teorie zde: http://www.vrtulnik.cz/teorie/pilotaz-z.htm

Re: Nehody a katastrofy

PříspěvekNapsal: 10 zář 2014, 06:22
od Airman.1472
Ono někde na ulici u pacienta ten čas plyne tak nějak jinak. Pracoval jsem na liberecké záchrance a tak z vlastní zkušenosti mohu říct, že skoro kdykoliv jsme dojeli k pacientovi někde na ulici, mezi přihlížejícími byla rozjetá davová hysterie první co bylo, že se na nás osopil nějaký čumil, kde se couráme tak dlouho. Na to existuje jednoduchý protichvat - požádat jej o občanku, bo ji musíme předat policii kvůli neposkytnutí pomoci. Po této bohulibé konverzaci teprve nastává prostor pro ošetření pacienta :) . Co se týče vzletu vrtulníku, Jarda Špaček nám asi potvrdí, že jen start vrtulníku trvá okolo tří minut. My jsme lítali s Mi-2 a tam se to pohybovalo ještě déle, tuším kolem 5-6 minut. Ale faktem je, že když jsme obdrželi hlášení, že babička je v bezvědomí, nedýchá, je celá stuhlá a na zádech má takové fialové skvrny, na takový výjezd se zas tolik nespěchá.