David Koktavý píše:Nechci dělat nějak moc chytrého, nicméně podle mého názoru byla příčina ve větší rychlosti klesání. Jestli je nějaký systém navedl do osy dráhy, pak stačí kontrolovat dva přístroje (vario a výšku). Podle mně zbytečná nehoda...
P.S. Přiznám se, že podle toho videa mi nepřišlo, že by s tím tak moc práskli, ale...
To prave nie, samotne podrovnanie, zrovnanie sa s osou drahy ("decrab") sa neda dost dobre neda spravit podla pristrojov (vario/radio vyskomer), preto sa za podmienok CAT3a,b pristava v automatickom (autoland) rezime. Prave manever podrovnania im nevysiel, nakolko si zrejme mysleli ze su vyssie nez skutocne su. Ked pilot ziskal vizualny kontakt a zistil, ze je prilis nizko, este stihol zvysit vykon motorov, ale to uz masina zotrvacnostou praskla o zem. Nepoznam ako bola vybavena tato konkretna M3, ale tradicny rusky system RSBN/PRMG na starsich strojoch umoznuje presne priblizenie na prah drahy (povelovo alebo aj automaticky), samotne dosadnutie/podrovnanie uz pilot musi realizovat rucne s vizualnym kontaktom na minime vysky 50 metrov nad zemou, ak ho nema, musi opakovat okruh. Tazko tak povedat co sa tam stalo, ale urcite to bola nestastna suhra viacerych veci.