Také se přimlouvám za Zásilkovnu... nejlepší doručovatel v republice...
pazz píše:Dobrý den pane Riedel, když se Vám s Eduardem podařila taková krásná nová 109tka 1:72, co takhle se pustit společně do nového Tempest/Typhoon v 1:72?
Filip Tomči píše:Ta W.Nr. 5244 nebyla E-4, ale byla vyrobená jako E-3 ve WNF. Předtím sloužila u 1.(Erg.)/JG 52 a předtím se účastnila západního tažení(neznámé jednotky Luftwaffe) a nejspíše prodělala i nějaké to nouzové přistání než se dostala ke Slovákům. Během SNP už měla pozdější typ kabiny typické u verze E-4.( z jiného Emila)
Ta W.Nr. 2787 byla čistokrevná E-4 vyrobená v Regensburgu. Olítaný veterán ze západního tažení. Během SNP do ní neměli Slováci munici a tak sloužila jako průzkumník a na shazování letáků. Na Východní frontě u 13(Slow.)/JG52 na něm létal i Ján Režňák, který s ním byl i sestřelený čtyřmi sovětskými stíhači na LaGG-3 z 269. IAP a nouzově přistál u Krasnodaru. Emil měl 64 průstřelů z kulometu a 3 z kanonu. Po opravě sloužil už pouze k výcviku.
Jinak ty Emilové byly olítané střepy a trpěli mnoha poruchami. V podstatě to byl z německé strany podvod, jelikož technický stav neodpovídal tomu co bylo v papírech. Docela zajímavý by bylo, když by se dala podle přebíracích papírů komise dohledat operační historie, těchto dvou strojů u Luftwaffe.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků