Stránka 1 z 1
Bf 109G-4/R3

Napsal:
21 dub 2012, 11:01
od Laco Nagy 'Bocán'
V inej diskusii (o Spitfire Mk.VII) som vyložil zábery z fotoguľometu, dokumentujúce zostrel prieskumnej stodeviatky s dvomi prídavnými nádržami pod krídlami. Cez google som zistil, že to mohla byť verzia Bf 109G-4/R3. Našiel som len dve malé, nekvalitné fotografie. Neviete o tejto verzii niečo viac? Nenájde sa nejaký výkres a lepšie fotky?
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
22 dub 2012, 12:38
od pufo
akurat som nasiel na nete Bf109 G-4/R-3, 1.(F)/ Aufklarungsgruppe 123, 1943
http://www.scaleplasticandrail.com/kabo ... G_8133.JPG
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
22 dub 2012, 14:53
od Laco Nagy 'Bocán'
Hm, zaujímavé, že zatiaľ všetky dostupné materiály sú na stroje zo stredomoria. Ja som však skôr zameraný na západnú Európu, neviete, ktorá prieskumná jednotka vybavená týmito mezkami mala pod "palcom" Britské ostrovy a priľahlé územia (Scapa Flow napr.)?
Podľa údajov je dostup Bf 109G-4/R3 - 11.500m, je možné, aby trvale operoval v takejto výške? Ian Blair zostrelil prieskumný messerschmitt práve vo výške cca- 10-11.000m.
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
23 dub 2012, 08:08
od Vici
V té výšce bych spíš sázel na nějakou variantu G-3 nebo spíše G-5 - ta měla přetlakovou kabinu (?)
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
23 dub 2012, 09:03
od Discus pilot
.
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
23 dub 2012, 19:49
od Laco Nagy 'Bocán'
Vici píše:V té výšce bych spíš sázel na nějakou variantu G-3 nebo spíše G-5 - ta měla přetlakovou kabinu (?)
Na toto som myslel aj ja, ale opatrne sa spýtam - existovali z týchto verzií odvodené prieskumné subverzie a naviac s možnosťou vybavenia dvomi prídavnými nádržami?
Discus pilot - ďakujem za ďalšie foto.
Ďakujem aj Pufovi a pridávam sem fotku z jeho odkazu.
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
24 dub 2012, 13:34
od Laco Nagy 'Bocán'
Vďaka nasmerovaniu Pufa som získal ďalšie fotky, z toho jedna tu už je, ale táto je v o niečo lepšej kvalite.
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
24 dub 2012, 15:46
od pufo
Co som sa docital v tejto knihe
http://www.amazon.co.uk/Aufklarer-Luftw ... 1857802780 tak v oblasti severo-zapadnej Europy boli Bf 109 G4/R3 a Fw 190 A u 4 a 5.(F)/123 so zakladnami vo Francuzku.
V knihe su fotky Bf 109 G4/R3 od tychto jednotiek ale nadrz maju len pod trupom.
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
24 dub 2012, 17:14
od Laco Nagy 'Bocán'
Vďaka, tú knihu som si "prelistoval" aj ja, ale našiel som tam len tie s jednou nádržou.
Čo sa týka tých 4. a 5. (F)/123 si myslím, že napriek zvýšenému doletu vďaka dvom nádržiam, nad Scapa Flow lietali skôr z Nórska než z Francúzska.
Nalistoval som si aj Clostermannov "Velký Cirkus" a preštudoval kapitolu "Boj ve stratosféře" o zostrele tej prieskumnej stodeviatky, ktorú napísal na základe Blairovho rozprávania a píše tam o stodeviatke, že "Leskne se jako nový šesták a je kamuflovaný světle šedě navrch a světle modře vespod. Nemá žádné označení státní příslušnosti (?)." Otázka je, nakoľko si v tomto prípade popustil fantáziu... (keď už si aj účasť na zostrele prisvojil)
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
24 dub 2012, 17:48
od allex
jakýpak to potom mělo dolet ?
Re: Bf 109G-4/R3

Napsal:
24 dub 2012, 18:14
od pufo
To Allex: v AJ press sa pise, ze dolet s dvoma pridavnymi nadrzami pod kridlom bol 750 Km od zakladne. Zakladny dolet bez nadrzi - 1 hod. 23 min. vzrastol pri pouziti nadrzi na 3 hod. 10 min. Popis doletu je k verzii G2/R1 co by malo byt rovnake ako G4/R3.