A-36 má na rozdíl od P-51A kulomety ještě ve spodní části čumáku po bocích motoru, aerod. výklopné brzdy na křídle . Byla to utočná verze ,proto písmeno A. P-51A má 4x kulomet v křídle a nepatrně pozměněné tvary čumáku. To je v kostce co si pamatuju z hlavy.Určitě někdo doplní,upřesní další odlišnosti.
A 36, a P-51A měly motory Allison, od Béčka už Packardy, takže jinej cowling a také rozdílné sání vzduchu pod trupem. Pokud se nepletu, tak A-36 měly brzdící plůtky na křídle pro střemhlavý let a jiný čelní štítek kabiny. Určitě ještě nějaká jiná droboť, ale teď mě nic nenpadá....
Pokud nebudeme řešit rozdíly mezi Mustangem I, Ia, P-51 (většinou upraveno na F6A) ale jen mezi A-36A a P-51A tak jsem našel toto: A-36A má trupové kulomety, brzdící štíty, jiný přistávací reflektor (dvě světla vedle sebe pod širším plexi) a jiný sloupek antény (ale ne vždy- nutno podle fotek). Několik zapůjčených A-36A údajně používali britové s kamerama (podle PKR). P-51A s kamerama k taktickýmu průzkumu se značily F6B. Fotku jsem neviděl ale podle výkresů i tyhle verze s Allisonama občas dostaly Malcolm Hood +prutovou anténu dál na trup místo sloupku. Tvar čumáku (až na ty kulomety) i chladiče pod trupem by měl být u těchle verzí stejnej. Dřívější verze měly regulační klapku i na vstupu do chladičů.
...skrz Zabadea, sluhu jeho. A tu se roznesou zvěsti o věcech jež sešly na scestí a nastane veliké zmatení. A nikdo nebude věděti, kde vězí ony věcičky na rafiové bázi s odtokem. V ten čas přítel ztratí příteli kladivo a mladí nebudou věděti, kde leží věci jejich otců, jež tam otcové odložili včera zvečera. Asi v osm hodin....
P-51 a P-51A má jiný tvar vstupu nad motorem a jiný tvar spodního vstupu. Má také jinou paneláž okolo výfuků (takovou "kosopíču" za levými výfuky). Vše je řešeno ve stavebnici Accurate Miniatures. Jak je to ovšem s A-36, to nevím, tuto stavebnici nemám. Brouzdal jsem po netu a hledal tuto verzi postavenou a podle všeho to má stejný čumák jako P-51A http://modelingmadness.com/reviews/alli ... leea36.htm s přidanými kulomety. P-51 a P-51A používají stejné trupové rámečky, pouze je "ustřižena" část s nepotřebným čumákem a to stejné platí o rámečku s drobotinou, kde se "odstříhávají" díly s nádržemi+kulomety+závěsníky+vstupy horní/dolní (pro P-51) nebo s kanóny+vstupy horní/dolní (P-51). Samozřejmě jsou jiná křídla. A-36 v odkaze má však i rámeček s drobotinou úplně jiný. Trupy už nedokážu posoudit, protože je mám již z rámečku pryč. Toliko k ACC 1/48.
Dobrej postřeh s "kosopíčou" , ještě bych dodal okénko v levý části čelního štítku (ale asi ne vždy). To ale platí jen pro P-51A, P-51 je něco jinýho. Se vstupem vzduchu ke karburátoru si nemůžu pomoct ale na všech strojích s Allisonem vypadá stejně. Vyjímkou je prototyp a prvních pár sériovejch kusů který ho měly kratší.
...skrz Zabadea, sluhu jeho. A tu se roznesou zvěsti o věcech jež sešly na scestí a nastane veliké zmatení. A nikdo nebude věděti, kde vězí ony věcičky na rafiové bázi s odtokem. V ten čas přítel ztratí příteli kladivo a mladí nebudou věděti, kde leží věci jejich otců, jež tam otcové odložili včera zvečera. Asi v osm hodin....
ad vstup nad motorem - není až tak rozdíl na začátku, jako při pohledu shora. P-51 ho má po celé délce konstantně široký, pouze na konci se zúžuje, kdežto P-51A a A-36 ho mají cca uprostřed délky rozšířený a pak se směrem ke štítku zúžuje. Je to podrobně ve wakaroundu " Allison engined Mustangs" - důvod rozšíření je umístění dvířek pro přístup čistšího vzduchu pro A-36 operující v sev.Africe., P-51A už dvířka nemá, ale tvar je rozšířený. Z W.A. jsem pochopil, že geneze typu byla Mustang I. - P-51 - A-36 - P-51A, což byl A-36 bez brzd a kulometů pod motorem "Kosopíča" jsou dvířka pro přístup teplého vzduchu do karburátoru v případě, že je zima. Další rozdíly: 1) vstup vzduchu pod trupem - Mustang I. a P-51 malý, ale regulovatelný (na výšku) A-36 a P-51A větší s vykrojením u křídla 2) antény - 3 druhy dle typu a teritoria používání 3) výfuky - tubular P-51, Mustang I./flared A-36, P-51A + zpětně na P-51, Mustang I./fishtail některé RAF Mustangy 4) závěsníky pod křídlem pro A-36 a P-51A 5) varianty světel v náběžné hraně křídla ve výčtu neřeším foto varianty
Děkuji Michalovi za doplnění a opravu informací a ostatním se omlouvám za případnou mystifikaci . Tuhle publikaci nemám a toho rozdílu jsem si na fotkách sám nevšiml. Když už jsme u toho Mustangu, přihřál bych si polívčičku. Nenašlo by se něco detailního na instalaci kamery za pilotem?
...skrz Zabadea, sluhu jeho. A tu se roznesou zvěsti o věcech jež sešly na scestí a nastane veliké zmatení. A nikdo nebude věděti, kde vězí ony věcičky na rafiové bázi s odtokem. V ten čas přítel ztratí příteli kladivo a mladí nebudou věděti, kde leží věci jejich otců, jež tam otcové odložili včera zvečera. Asi v osm hodin....
...skrz Zabadea, sluhu jeho. A tu se roznesou zvěsti o věcech jež sešly na scestí a nastane veliké zmatení. A nikdo nebude věděti, kde vězí ony věcičky na rafiové bázi s odtokem. V ten čas přítel ztratí příteli kladivo a mladí nebudou věděti, kde leží věci jejich otců, jež tam otcové odložili včera zvečera. Asi v osm hodin....
Úplná paráda, Jarda opět nezklamal Koketuju s myšlenkou postavit P-51 v experimentální tříštivej kamufláži, ale podklady nejsou zajedno jestli jsou střepy na bílej černý nebo Insignia Blue. Těžkou hlavu mám ale z kamery u toho stroje, protože na fotkách vypadá, jako by byla celá vyklopená mimo obrys trupu a překrytá nějakou boulí z plexi?
...skrz Zabadea, sluhu jeho. A tu se roznesou zvěsti o věcech jež sešly na scestí a nastane veliké zmatení. A nikdo nebude věděti, kde vězí ony věcičky na rafiové bázi s odtokem. V ten čas přítel ztratí příteli kladivo a mladí nebudou věděti, kde leží věci jejich otců, jež tam otcové odložili včera zvečera. Asi v osm hodin....
Máš recht, říká se, že spodek je v barvě Insignia Blue, ale já bych se přiklonil k tý černý. Kamera je skutečně přikrytá vybouleným plexisklem. Fotky to dokazují.
Přílohy
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
V knize o camos a označování US letadel 41-45, popisují tu kamufláž jako Insignia Blue a White. Tak já nevím. Ale oni by to snad vědět mohli. Pak pár obrázků toho vyboulenýho okýnka.
Přílohy
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Děkuju Jardo a klobouk dolu před tvým archivem. Jestli se na to někdy dostanu, bude to okýnko velká výzva.
...skrz Zabadea, sluhu jeho. A tu se roznesou zvěsti o věcech jež sešly na scestí a nastane veliké zmatení. A nikdo nebude věděti, kde vězí ony věcičky na rafiové bázi s odtokem. V ten čas přítel ztratí příteli kladivo a mladí nebudou věděti, kde leží věci jejich otců, jež tam otcové odložili včera zvečera. Asi v osm hodin....