Stránka 129 z 156

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2018, 13:30
od Marcel Matuška
Zdravím pánové, nevíte náhodou někdo, proč podle návodu Eduard nejsou u osmiček za pilotní přepážkou tyhle dva válečky a k čemu to případně sloužilo?

07628_008-640x480.jpg

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2018, 15:21
od hans dlouhán
Po trojdílných monografiích o Bf 109 a Fw 190 je na řadě Plivač ohně.

51YWdfeoLrL.jpg


ISBN: 978-3-86245-484-6
98 stran v němčině, formát A4

https://verlagshaus24.de/technik/luftfahrt/spitfire
https://www.amazon.de/Supermarine-Spitf ... 3862454843

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2018, 16:05
od losna12
hans dlouhán píše:Po trojdílných monografiích o Bf 109 a Fw 190 je na řadě Plivač ohně.

51YWdfeoLrL.jpg


ISBN: 978-3-86245-484-6
98 stran v němčině, formát A4

https://verlagshaus24.de/technik/luftfahrt/spitfire
https://www.amazon.de/Supermarine-Spitf ... 3862454843
Mohu se zeptat jaká je ta třídílná monografie na FW 190?

Odesláno z mého ONEPLUS A3003 pomocí Tapatalk

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2018, 16:10
od hans dlouhán
Máš SZ.

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2018, 18:59
od FiSe
[quote="Marcel Matuška"]Zdravím pánové, nevíte náhodou někdo, proč podle návodu Eduard nejsou u osmiček za pilotní přepážkou tyhle dva válečky a k čemu to případně sloužilo?

To ma co do cineni s radiem - kondenzatory, nebo neco takoveho

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2018, 19:10
od Milan Holzapfel
Marcel Matuška píše:Zdravím pánové, nevíte náhodou někdo, proč podle návodu Eduard nejsou u osmiček za pilotní přepážkou tyhle dva válečky a k čemu to případně sloužilo?

07628_008-640x480.jpg

Ony válečky jsou bezkontaktní regulátor napětí typ "F" (non-contact type "F" voltage regulator), který sloužil k udržení napětí přcházející z generátoru v rozmezí 13 -14,5V v závislosti na otáčkách motoru a chránil generátor vůči přetížení. U Mk.IX byl umístěn, jak je vidět na fotce, za hlavou pilota na pancéřové desce. U Mk.VIII byl regulátor (nevím jestli stejný typ) údajně přemístěn na levou stranu ( stěnu ?) kokpitu. Foto jsem zatím neviděl.

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 31 črc 2018, 09:57
od Marcel Matuška
To Fise a Milan Holzapfel:
Moc děkuji pánové za vyčerpávající informace.

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 31 črc 2018, 18:53
od 57peta
Dobrý den,

Mám dotaz ohledně spitfiru XIV s motory giffon. Měly všechny XIV zvětšené chladiče?

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 01 srp 2018, 08:23
od Petr - Mikwosh
Ještě k tomu regulátoru napětí. Na pětkách je používán starší typ, válec(se základnou zezadu opěrky) podobně jako na jedničkách a pak ty dva válečky, stejně jako na zobrazené fotce. Je nějak dáno, kdy došlo ke změně? např. od kterého seriového čísla, výrobce... Já měl vždy za to, že později vyrobené pětky už měly ty dva válečky, ale našel jsem fotky, kdy i mladší kusy měly zas ten válec a starší ty dva...

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 07 srp 2018, 09:08
od Ivan Rohaľ
Rád by som sa nechal poučiť o motore Rolls Royce Merlin a myslím, že asi toto je to správne miesto.

Viete mi povedať dokedy mal RR Merlin karburátor a kedy prešiel (ak vôbec) na priame vstrekovanie paliva - asi sa to dá vygúgliť ale nestíham?
Videl som video ako v GB havaroval historický DH Mosquito na leteckej šou a dôvod bol, že mu vysadili obidva motory pri negatívnom preťažení.
Dosť ma to prekvapilo, myslele som si, že novšie Merliny už týmto "karburátorovým" neduhom netrpeli.

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 14:02
od Seeadler290
Zdravím a prosím,
co bylo u některých pětek důvodem tmavých krytů zespodu zhruba uprostřed polovin křídla, mezi boulí kanónu a kokardou? A byla-li to barva - jaký odstín?
Viz foto:
A na doplnění - týkalo se to nějak raných sérií či přestavěných strojů, nebo to bylo i na pozdních Mk.Vb?
Děkuji předem za odpovědi.

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 14:10
od TomCZ
Seeadler290 píše:Zdravím a prosím,
co bylo u některých pětek důvodem tmavých krytů zespodu zhruba uprostřed polovin křídla, mezi boulí kanónu a kokardou? A byla-li to barva - jaký odstín?
Viz foto:
A na doplnění - týkalo se to nějak raných sérií či přestavěných strojů, nebo to bylo i na pozdních Mk.Vb?
Děkuji předem za odpovědi.


Není to jen špína od kulometů ? Zrovna tenhle Spit je zespodu špinavý ažaž

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 14:13
od Seeadler290
Ta tmavá je obdélník, což špína sama od sebe nedokáže. Bude to kryt v jiné barvě a na něm špína. Je to stejné na některých dalších fotkách jiných strojů Vb.

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 18:03
od ringlett
Ivan Rohaľ píše:Rád by som sa nechal poučiť o motore Rolls Royce Merlin a myslím, že asi toto je to správne miesto.

Viete mi povedať dokedy mal RR Merlin karburátor a kedy prešiel (ak vôbec) na priame vstrekovanie paliva - asi sa to dá vygúgliť ale nestíham?
Videl som video ako v GB havaroval historický DH Mosquito na leteckej šou a dôvod bol, že mu vysadili obidva motory pri negatívnom preťažení.
Dosť ma to prekvapilo, myslele som si, že novšie Merliny už týmto "karburátorovým" neduhom netrpeli.


Merliny bez karburátoru?
Jo existovali, od verze 104 výše, nic pro Spitfiry, u některých Mossie od Mk.30 výše.

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 18:09
od Milan Holzapfel
Seeadler290 píše:Ta tmavá je obdélník, což špína sama od sebe nedokáže. Bude to kryt v jiné barvě a na něm špína. Je to stejné na některých dalších fotkách jiných strojů Vb.

Vzhledem k tomu, že pod (nebo nad - jak chcete) těmito panely se nachází kulomety tipnul bych to opravdu na ušpinění (to někdy dělá divy). Tenhle Spit R6923 je navíc Mk.Ib později konvertovaný na Vb. Viz pro pětku nestandardní úzké boule za kanony. Podobně zašpiněné panely kulometů jsou viditelné (byť ne až tak intezivně) i na klasických jedničkách od 19.sq na fotkách z května 1939 tedy ještě v mírové době.