Mrtvý téma, ale třeba to někomu pomůže: dneska jsem věnoval pár hodin studiu dostupných fotek Martin 167F, Marylandů a různých Twin Waspů a Cyclonů - a můj závěr je celkem jasný: i francouzské stroje měly zřejmě hlavně Twin Waspy.
Ideální je vidět zepředu motor. Ten stříbrný kruh dokola podél vnitřní strany válců (a asi reduktoru) je podle manuálu "ignition mainfold". Řekněme - rozvod zapalování. U Cyclonu není zdaleka tak výrazný a nahoře jakoby mizí, naopak u všech Twin Waspů, co jsem na netu našel, je velmi výrazný, hranatý a jde dokola.
A hlavně: vpravo dole (řekněme na 4-5 hodinách) má u Twin Waspu vždy pět vývodů blízko vede sebe (na fotce ta pětka), zatímco jinde jsou to hlavně páry. Nic takového na Cyclonu není, proč taky - když těch 9 válců šlo obsloužit rovnoměrně. Ne vždy je tohle vidět, ale tyhle motory mají vždy navíc nahoře nějakej hranatej vergl, co vypadá jako stavěč náběhu vrtule - označený 2.
Moje resumé: valná většina Marylandů měla jak u Francouzů, tak Britů normálně 14 válec Twin Wasp, devítiválec jsem zatím nikde neprokázal, i když se to v chytrých knížkách píše...

S Cyclonem by měli určitě i problémy s motorovým krytem, protože měl výrazně větší průměr (137 vs 112 cm). Proto taky měly Hawk 75 verze A4 / Mohawk IV o tolik jiný kryt motoru.