Stránka 3 z 3

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 13 říj 2010, 09:37
od Martin Černý 'Černoch'
Martin Dytrych píše:Už jsem koukal na vrtuli třeba pro Mustanga a tu jsem rovnou vyloučil, protože se používaly čtyřlisté, tzn. menší průměr a mají i jiný tvar.

Musíš se kouknout na A-36 Apache/ P-51A- Mustang Mk.I s Alisonem (NA-73) :-D ty mají třílisty.

to Tomáš Cwik- já budu dělat čtvrtku takže s dekálama problém naštěstí není. :D
Ještě k vrtulím, podle tvého popisu by to mohlo jít , myslím že v Tamiyi P-47 je několikero vrtulí a možná i dokonce Curtiss . Mrknu se na to.

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 13 říj 2010, 09:47
od Martin Dytrych
Tomas Cwik píše:Dekály v 72 na Warburtona - nenašel jsem žádného výrobce.


Jestli máš kde si je nechat udělat, překreslím ti ty čtvrtkové do Corelu a zmenším. Nebo si z toho můžeš nechat udělat masky, ale stříkat ty kolečka bych nechtěl...

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 13 říj 2010, 09:48
od Martin Dytrych
Martin Černý 'Černoch' píše:Ještě k vrtulím, podle tvého popisu by to mohlo jít , myslím že v Tamiyi P-47 je několikero vrtulí a možná i dokonce Curtiss . Mrknu se na to.


Že to bylo takhle jednoduché? ... :P

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 13 říj 2010, 09:53
od Mirek glock Říha
To Martin mam P-47 razorbacka od tamky kdyby tam ta vrtule byla klidne ji zapujicm :wink:

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 13 říj 2010, 10:17
od Martin Černý 'Černoch'
Myslím že v Bublině i Razrovi jsou stejné rámečky s vrtulema, já mrknu do Buliny doma.

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 03 kvě 2011, 18:38
od Tomas Cwik
Vracim se ještě jednou k tomuto tématu,pokud to bude někdo stavět budou se hodit přiložené výkresy s detailem kola podvozku :)

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2011, 05:42
od Martin Černý 'Černoch'
Pěkné, náhodu nejták by jsi v archivu neměl? :P

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2011, 07:34
od Martin Dytrych
Martin Černý 'Černoch' píše:Pěkné, náhodu nejták by jsi v archivu neměl? :P


O nejťák bych taky stál, strašně moc.

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2011, 15:10
od Honza Petr
Jestli bych taktéž mohl poprosit, kdyby byl. :D

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2011, 06:57
od Tomas Cwik
Panové budete zklamáni, není to žáden kvalitní výkres vhodný k nýtování neboli "nejťák" jak tomu někteří z Vás česky říkají :D ale snad Vám to v kombinaci s výkresem z Monografie a fotkami pomůže ke kýženému výsledku.Přeji hodně zdaru :)

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2011, 07:31
od Martin Dytrych
Já myslím, že je to o hodně lepší než drátem do voka, jak se říká. Každý kousek podkladů dobrý. [-o<

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 13:49
od Martin Dytrych
Od stavby jsem se dostal k barvení Warburtonova Marylanda a mám vážné pochybnosti o použití khaki barvy jakožto zelené na tomto stroji. Francouzským standardem měla být barva Vert, což je spíš šedozelená. Khaki se používala jako alternativní barva.
Když se podívám na francouzský kamufláže, tak je mi jasný, že je to jedna velká improvizace, protože neexistoval žádný závazný prováděcí předpis ohledně rozmístění polí kamufláže a ohledně té zelené to taky není moc slavné - jednou je kamufláž dvoubarevná, jednou tříbarevná, někdy i vícebarevná... Prostě chaos. Rozhodl jsem se oproti návodu od SH použít barvu Vert místo Khaki, ale kdyby se našel nějaký podklad, který by mi to pomohl rozhodnout, než to nenávratně podělám, budu moc rád. Díky.

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 29 pro 2024, 04:21
od JTB
Mrtvý téma, ale třeba to někomu pomůže: dneska jsem věnoval pár hodin studiu dostupných fotek Martin 167F, Marylandů a různých Twin Waspů a Cyclonů - a můj závěr je celkem jasný: i francouzské stroje měly zřejmě hlavně Twin Waspy.

Ideální je vidět zepředu motor. Ten stříbrný kruh dokola podél vnitřní strany válců (a asi reduktoru) je podle manuálu "ignition mainfold". Řekněme - rozvod zapalování. U Cyclonu není zdaleka tak výrazný a nahoře jakoby mizí, naopak u všech Twin Waspů, co jsem na netu našel, je velmi výrazný, hranatý a jde dokola.

A hlavně: vpravo dole (řekněme na 4-5 hodinách) má u Twin Waspu vždy pět vývodů blízko vede sebe (na fotce ta pětka), zatímco jinde jsou to hlavně páry. Nic takového na Cyclonu není, proč taky - když těch 9 válců šlo obsloužit rovnoměrně. Ne vždy je tohle vidět, ale tyhle motory mají vždy navíc nahoře nějakej hranatej vergl, co vypadá jako stavěč náběhu vrtule - označený 2.

Moje resumé: valná většina Marylandů měla jak u Francouzů, tak Britů normálně 14 válec Twin Wasp, devítiválec jsem zatím nikde neprokázal, i když se to v chytrých knížkách píše... :) S Cyclonem by měli určitě i problémy s motorovým krytem, protože měl výrazně větší průměr (137 vs 112 cm). Proto taky měly Hawk 75 verze A4 / Mohawk IV o tolik jiný kryt motoru.

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 29 pro 2024, 04:26
od JTB
A ještě jedna fotka, podle mě zcela průkazná: rozjaření Němci rajtují v létě 1940 na opuštěném 167F někde ve Francii - tady je těch pět vývodů zapalování naprosto jasně vidět. Tohle je jednoznačně Twin Wasp.

Re: Warburtonovy Marylandy

PříspěvekNapsal: 02 led 2025, 12:02
od jenda58
S těmi motory je to celé nesmysl, holt se někdo jednou uklepl a místo 3 napsal 2 (1830/1820) a jak už to bývá, někteří opisovači to kopírovali dál.
Porovnejte i jiné typy než Curtiss Hawk: F4F-4 vs. FM-2 nebo Hudsony Mk.III vs. Mk.V, jak se liší kapotáže. Fotky Marylandů nic takového nepotvrzují.