Stránka 1 z 2

Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 25 dub 2009, 06:46
od Mido21
Nemáte někdo prosím nýtovací výkres na F4U -1A Corsair ? Soudruzi od Trumpeterů nejspíše považovaly nýty za buržoazní přežitek.

Díky všem
Michal

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 26 dub 2009, 10:34
od Hansi
Na Corsairoch sa používalo bodové zváranie poťahu ...

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 26 dub 2009, 11:36
od Ivan Rohaľ
Aký máš mail? Scany sú príliš veľké a keď ich zmenším zmiznú nity.

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 26 dub 2009, 14:38
od Ivan Rohaľ
V Tife tuná na fóre asi neukazuje ikonku... Ale máš ich tam.

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 26 dub 2009, 16:46
od Zdeněk Fabík
Už to tady padlo, Korzár nebyl nýtovaný!

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 26 dub 2009, 21:41
od Martin Černý 'Černoch'
Ale byl Zdeňku.
Corsair nýtovaný byl, ale pouze na pevné části VOP, SOP a křídle kde nebylo plátno, jestli mě řekneš že ne, tak se pořádně mrkni na fotky ,třeba warbirdů. Mého Corsaira jsi viděl onýtovanýho v Chodově na školení a neřekl jsi ani pumpička.
Trupové plechy byly bodově přivařeny na žebra, trup nýtovaný nebyl.

To Mido, můžeš tedy Corsaira onýtovat, ale vyhni se trupu. Kluci tě straší a neřekli celou pravdu. :grin:

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 10:11
od Mido21
Děkuji za přiložené soubory i za polemiku jestli nýty ano či ne. I když mne ze všech kluků nejvíce straší ti kluci od Trumpeterů - tam, kde by nýty být měly (křídlo, VOP, SOP) tam není lautr nic, ale na trupu je okolo panelů naznačeno cosi co má rozhodně bíže k nýtům než ke stopám po bodovém vaření. Tak nevím... [-o<

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 11:29
od shark
Tady se koukni: http://www.airwar.ru/other/draw/f4u.html
Na warbirdy bacha, bývají nýtované i tam, kde stroje z válečné výroby nebyly, páč vaření hliníku je náročná věc a při restaurování se to obchází nejtama.
Hlavně neonýtuj křídlo v místě plátěného potahu, to už jsem kdysi na jedné výstavě taky viděl.

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 15:09
od Zdeněk Fabík
Martin Černý 'Černoch' píše:Ale byl Zdeňku.
Corsair nýtovaný byl, ale pouze na pevné části VOP, SOP a křídle kde nebylo plátno, jestli mě řekneš že ne, tak se pořádně mrkni na fotky ,třeba warbirdů. Mého Corsaira jsi viděl onýtovanýho v Chodově na školení a neřekl jsi ani pumpička.
Trupové plechy byly bodově přivařeny na žebra, trup nýtovaný nebyl.

Hele Martine, fakt jsem měl za to, že Corsair nýtovaný nebyl, kdysi jsem se o tom bavil s Dousínem. Na fotkách jsem nic nenašel, ale tam není vidět nic, aspoň ty co mám já.
V In action - v tom novějším, se píše, že byl z aerodynamického důvodu a úspoře hmotosti svařován "fuselage", což je trup. O křídle nepíší, což mo přijde trochu divné a nelogické :-k , že ne i křídlo (třeba to technologicky nešlo). Každopádně vypadá to, že máš opravdu pravdu.
Na Tvém Korzáru jsem nýty neviděl nebo prostě nezaregistroval - bylo tam osvětlení na prd a soustředil jsem se na finiš modelu, jinak bych vznesl dotaz na místě. Kdyžtak nahoď, prosím, nějaký snímek nebo odkaz, rád se poučím.

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 20:55
od Ivan Rohaľ
Chalani neblbnite, KAŽDÉ CELOKOVOVÉ LIETADLO JE NITOVANÉ, ináč by sa rozpadlo. Dokonca aj na F 22 je vidno nity! Aj na krídle Mustangu P-51 (kde ich tmelili - schovávali!) je vidno nity. Jednoducho na každej kovovej mašine. A neonitovať Corsaira, ktorý bol zväčša (zhora a zdola) jednofarebný je v denešnej dobe [-X [-X [-X

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 21:00
od Ivan Rohaľ
S kľudom onítuj aj trup, chalani si (podľa mňa) nevedia preložiť "bodové zváranie" - vyzerá to navlas ako níty - bodky na trupe v mieste dotyku diódy a plechu na rebre... Ináč si myslím, že to nie je úplne pochopené, kde tu vlastne v tomto prípade je použité bodové zváranie. Neverím, že to znamená úplne uplatnenie bodového zvárania plechu k rebrám konštrukcie (čo ináč robia níty a podľa mňa na Corsaire držia na trupe plech níty), možno že nejaké prechody medzi plechmi ale zvárať dural v roku 1941 to sa mi normálne nechce veriť, ani dnes to nikto (masovo) nerobí... Myslím si, že išlo o historicky prvé bodové zváranie duralu v letectve ale "at low scale" - v malom.

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 21:33
od Ivan Rohaľ
Osobne mi to príde, že je každý plech po okrajoch prinitovaný k rebru a zvyšok je dobodovaný zváraním (alebo sú to pretmelené nity, čo ma napadá pri pohľade na krídlo, na ktorom je, ako iste uznáte, zjavne použitá tá istá technológia), aj keď niekde sú pre istotu pridané navyše aj nity (alebo všade).

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 28 dub 2009, 06:21
od Martin Černý 'Černoch'
Nechci zabřednout do diskuze o ničem ale Ivane rozdíl mezi bodovým svařováním a snýtované plechy pozná každý na první pohled. Není to stejné, i když to vypadá podobně.
Fotky jsi dal pěkný, ale já se nadále budu držet u Corsaira čistého trupu a nýtování na zbytku mašiny. :-D

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 28 dub 2009, 12:48
od Martin Jursa
neni jedno, ci je to nit, alebo bodovy zvar? 8) 8) 8)

ak je to vidiet, tak by bolo vhodne (v suvislosti s dnesnym trendom) to na model urobit a ukazat.

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

PříspěvekNapsal: 28 dub 2009, 13:38
od shark
No jo, ale bodový svar nechť pak vypadá jako zmenšený bodový svar a nýt jako zmenšený nýt!
Takže na bodové svary hodně tupé kolečko! :grin:
A znovu- nebrat jako vzor muzejní a rekonstruované stroje!