Stránka 1 z 1

Otevřená kapotáž motoru Bf 109 B - D

PříspěvekNapsal: 03 dub 2024, 20:59
od igor.jaluvka
Zdravím kolegy-modeláře.

Podělím se s ostatními modeláři o návod jak otevřít kapotu Bf 109 B - D pro odkrytý motor Jumo 210. Přikládám v příloze originál fota i zvýrazněný bokorys z výkresu, s provedenými řezy. Přesné panely jsou např. u pozitivního rytí kapoty 1:72 Bf 109 B/C z Helleru. Horší to bude s modelem samotného motoru Jumo 210. Asi budu předělávat ohyzdný "takymotor Jumo 211" pro 1:72 Ju 88 A-4 ze staré stavebnice z 60. let od Revellu.

Re: Otevřená kapotáž motoru Bf 109 B - D

PříspěvekNapsal: 09 dub 2024, 22:03
od spissiak
A na ,,predelávku by nebol lepší motor z doplnkov od CZ firiem ako CMK alebo Aires:
http://hugojunkers.bplaced.net/junkers- ... -kits.html

Tieto stavebnicové motory sú vždy trošku poddimenzované aby vošli v stavebnici pod ,,dekle,, lebo tie niesu zvyčajne tenké ako plech. Sám som takto nadstavoval motor od trumpeteru pre bf 109 v 1/32, lebo bol dosť úzky. A v 1/72 to poddimenzovanie musí byť väčšie.

Ináč dík za fotky a rozbor. Tiež ma tieto ranné bf-ka zaujímajú odkrytované. Teda sa teším na postup.

Re: Otevřená kapotáž motoru Bf 109 B - D

PříspěvekNapsal: 10 dub 2024, 07:33
od Rimmer
Rusove pekne detailne nafotili ukoristeny stroj z Legie Condor 6-15 (Otto Polenz)
http://109lair.hobbyvista.com/walkaround/b6-15/6-15.htm

Re: Otevřená kapotáž motoru Bf 109 B - D

PříspěvekNapsal: 12 dub 2024, 16:46
od igor.jaluvka
Zdravím
a děkuji kolegům za doplnění detailními pohledy na motor a na odkaz na výrobce kvalitních modelů motoru JUMO pro případnou konverzi.
Mně v tomto příspěvku šlo především o to ukázat, jak se celý motorový kryt odkrýval. Nikoli o samotné detaily instalace motoru, ale je dobře, že jste příspěvek o tyto pohledy doplnili.
Vím, že existují kvalitní modely motoru JUMO 211 pro konverzi na 210. (Ale já z celého motorového krytu, který se dělí na 3 části - jak je ve schématu znázorněno - odkryju /vyřežu/ jen střední /v bokorysu červeně lemovanou/ část. A k tomu nebudu pro konverzi shánět kvalitní a drahý model motoru JUMO 211, upravím "JUMO 211" ze starého Revellu Ju 88 A-4, protože těch mám nadbytek. Ale to je vlastně můj problém. Každý ať postupuje, jak uzná za vhodné...)

Re: Otevřená kapotáž motoru Bf 109 B - D

PříspěvekNapsal: 12 dub 2024, 17:45
od Karel Pilát
igor.jaluvka píše:... já z celého motorového krytu, který se dělí na 3 části - jak je ve schématu znázorněno - odkryju /vyřežu/ jen střední /v bokorysu červeně lemovanou/ část...

Nechci bránit zajímavému nápadu, ale šlo to v reálu takhle vůbec otevřít? Máte to nějak podložené? Z fotek mi přijde, že se dekly motoru odnímaly od kabiny směrem dopředu, tedy vždy první ten, který jste označil 1A. Druhý kryt označený 2A (když pominu, že jeho část nad výfuky je vyklápěcí) je pod tento kryt trupových kulometů zastrčený.

Re: Otevřená kapotáž motoru Bf 109 B - D

PříspěvekNapsal: 13 dub 2024, 14:07
od igor.jaluvka
Otevřít to tak jde, akorát něco musím upřesnit dle snímků, které poslal Rimmer v jeho internetovém odkazu na fota, jež nafotili Rusové ve Španělsku, na základě ukořistěného Bf 109 B. Upřesňuji tedy, že přední (červeně lemovaný) kryt, který na novém obrázku popisuji jako „2“, byl vcelku. Čelní část za vrtulí, pod kterou se nacházela podkovovitá nádržka na olej, byla neodnímatelná. Takže byly odnímatelné nikoli 3, ale pouze 2 části v rámci motorového krytu. Nejprve se musel sundat 1. kryt ve směru od kabiny (modře lemovaný), který kryl instalaci zbraní. Poté 2., který kryl motorový blok.
2. kryt se sice zasouval pod 1., ale pouze kousek, pár cm, protože pak už byla krytka. Nevidím důvod, proč by nemohl být na přídi nasazen pouze 1. kryt (modrý), a motor tak být odkrytý jen pro motoráře, anebo naopak nasazen pouze 2. kryt (červený), a motor tak být odkrytý pouze pro zbrojíře. Obrázek, který jsem poslal minule, přece ukazuje zbrojíře, kteří ten 1. (modrý) kryt odmontovali, ale aby ho nemuseli dávat na zem, překlopili ho a usadili na příď mašiny.