Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Jak-11/C-11 v Československu

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 7 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Jak-11/C-11 v Československu

Příspěvekod Houmr_9 » 01 zář 2023, 12:34

Dobrý den, ahoj,

v rodinném archivu jsem našel dvě fotografie Jaku-11, jednu černobílou a jednu barevnou.
Na černobílé je můj děda a pochází z roku 1959 z učiliště v Prostějově, na druhé jsou jeho pilotní žáci v Trenčíně a je z roku 1963.
Barevnost se řešila už několikrát. V tovární dokumentaci je odstín ČSN 1515, po generálkách v Trenčíně jaky dostaly ČSN 5300.
IMG_0003.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_0001b.jpg


Ještě tady ve vyšším rozlišení:
Foto 1
Foto 2 - barevná
Foto 2 - upravená
Naposledy upravil Houmr_9 dne 03 zář 2023, 17:37, celkově upraveno 1
Honza Hammer
Spíše sběratel krabiček, ale občas si také něco slepím.
Před časem jsem se zamiloval do veletuctů. 8-)
Ale největší celoživotní modelářskou láskou je Hawker Hurricane.
Houmr_9
 
Příspěvky: 958
Registrován: 30 lis 2009, 14:09
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Jak-11/C-11 v Československu

Příspěvekod DUNDR1 » 01 zář 2023, 13:54

Parádní fotky, díky. Jsou tam pěkně vidět za "oknem" venkovní teploměr a popisky na vrtuli.
DUNDR1
 
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 úno 2020, 10:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Jak-11/C-11 v Československu

Příspěvekod Jindřich Rosa » 04 zář 2023, 18:19

Hm..., z jakého důvodu musel pilot sledovat OAT?
Jindřich Rosa
 
Příspěvky: 163
Registrován: 14 led 2012, 20:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Jak-11/C-11 v Československu

Příspěvekod jenda58 » 04 zář 2023, 20:09

Stejné teploměry byly třeba i na Mi-1 a Mi-4. Proč asi?
jenda58
 
Příspěvky: 5910
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Jak-11/C-11 v Československu

Příspěvekod sr71 » 04 zář 2023, 21:10

já myslím že teploměry tam byly kvůli sledování teploty aby se předešlo tvorbě námrazy za letu (nebo nějaký podobný důvod, myslím že jsem někde četl že to bylo dle nějakého předpisu povinné u letadel které byly certifikované pro IFR lety, stejný teploměr má i L200)
sr71
 
Příspěvky: 104
Registrován: 10 srp 2007, 19:56
Bydliště: východní čechy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Jak-11/C-11 v Československu

Příspěvekod Jindřich Rosa » 04 zář 2023, 21:53

jenda58:
Tak u "mixérů" to může být pro správné určení statického dostupu (jestli ještě dokážu v dané atmosféře zaviset), ale u klasického letounu?
Ledaže byste tím naznačoval (coby spojovací článek uvedených typů) vzduchem chlazený hvězdicový motor. Takže pro správnou obsluhu klapek chlazení?
Jindřich Rosa
 
Příspěvky: 163
Registrován: 14 led 2012, 20:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Jak-11/C-11 v Československu

Příspěvekod jenda58 » 06 zář 2023, 11:02

U toho Jaka bych to viděl na cvičné důvody: "zvykej si a sleduj všechno". Ona tam je i jistá závislost "teplota okolí (-°C) vs. teplota oleje".
Platí i u těch vrtulníků, tam navíc ještě teplota oleje v reduktoru no a ty přednámrazové stavy nejspíš taky.
Nepamatuju, že by se za mne na letišti kdy zkoušel statický dostup, možná by víc věděl p. Špaček.
jenda58
 
Příspěvky: 5910
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 7 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: J!rka Votápek a 36 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY