ICM 1:48 DB-26B/C with Q-2 drones-pohled do krabičky

http://www.modelimex.cz
ICM 1:48
Kat.č. 48286
DB-26B/C with Q-2 drones
Vývoj letounu sahá do roku 1941, v dubnu téhož roku komise schválila dřevěnou maketu a 2. června byla podepsána objednávka na stavbu dvou prototypů. Později byla rozšířena o stavbu třetího prototypu. První prototyp vzlétl 10. července 1942 z letiště Mines Field. První sériový letoun A-26B-1DL opustil výrobní závod Long Beach v září 1943. Všechny stroje až do varianty A-26B-50-DL měly pevnou příď s šesti kulomety ráže 12,7 mm. U strojů mohla být i využita těžší výzbroj zahrnující kanony ráže 35 mm až 75 mm. Ochranu letounu zajišťovala čtveřice kulometů ráže 12,7 mm soustředěných po dvou párech do dvou dálkově otáčivých otočných věží. A-26 mohl nést až 2700 kg ve dvojité pumovnici a na závěsech pod křídly. První bojem prošel na Tichomořském bojišti. V Evropě létaly až ke konci Války kde měli nahradit A-20 Havoc. Vyzbrojeny jimi byly jednotky spadající pod 9. taktickou leteckou armádu. Po skončení druhé světové války se účastnil bojů v korejské válce a následně i ve Vietnamu. V tomto "moderním" konfliktu prováděl noční útoky na Ho Či Minovu stezku a další cíle. Vyrobeno bylo celkem 2452 kusů. Některé stroje letectvo v 50. letech upravilo jako řídící pro nesení dronů. Všechny zbraně byly odstraněny a na křídla byly přidány speciální nosiče pro upevnění dronů. Letoun byl určen k testování nových střel vzduch-vzduch za pomoci vypuštěného cílového dronu pro testy střelby v reálném čase. Dále byl využíván i pro výcvik bojových pilotů jako poskytovatel vzdušných cílů pro jejich výcvik. Ryan Q-2A Firebee byl standardní dron na DB-26B. Takto upravené stroje sloužily až do 60. let, než byly nahrazeny modernějšími letadly schopnými nést větší drony.
Novinka rozšiřuje "ucelenou" kolekci vydaných stavebnic středního amerického bombardéru A/B-26 v měřítku 1:48.
Stavebnice využívá základní univerzální rámečky, které jsou shodné pro všechny A-26/B-26 shodné. K nejnovějšímu přebalu výrobce přidal dva rámečky s dvěma drony, které dříve vydal jako samostatné stavebnice. Jedná se o KDA-1 (Q-2A) Firebee, kat.č. 48400 a BMQ-34A (Q-2C) Firebee, kat.č. 48401. Díky tomuto spojení vznikla velice zajímavá verze tohoto středního bombardéru. Stavebnici výrobce zabalil do standardní krabičky s výklopným víčkem a samostatně řešeným obalem. Na něm můžeme obdivovat krásně zpracovanou malbu samotného letadla. Po otevření krabičky na modeláře čeká třináct rámečků ze světle-šedé barvy, dva s trasparetními díly, manuál a v něm vložené tři obtiskové aršíky. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky mají naznačeny šrouby. Krásně je naznačené jemné žebrování na křidélkách. Motory jsou ztvárněny včetně vstupního i výfukového potrubí. Výrobce nezapomněl ani na přípravek pro přesné umístění výfuku. Interiér má naznačenou vnitřní konstrukci, bohužel tím při bližším pohledu vznikly menší propadliny na vnější pravé straně trupu. Kokpit, pumovnice a podvozkové šachty jsou v základu vybaveny nadmíru dobře, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy, rozvody elektroinstalace a hydrauliky. Náročnější modelář může sáhnout po některé z leptaných sad určených pro interiér nebo exteriér letadla. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámečky jsou zabaleny každý zvlášť v pevném PE sáčku pro jejich lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je vytištěn na 28 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Pokud by si chtěl modelář vyřezat vlastní masky, může využít šablonu vytištěnou na straně č.26. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, hlavní pro letadlo obsahuje i budíky pro přístrojovou desku. Zbylé dva aršíky jsou určeny pro dva nešené drony. Na výběr máme ze dvou různých strojů:
- Drone Carrier DB-26C 44-35666, USAF, Holloman AFB, late 1950s
- Drone Carrier DB-26B 44-34652, USAF, Tyndall AFB, late 1950s
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál:
ICM 1:48
Kat.č. 48286
DB-26B/C with Q-2 drones
Vývoj letounu sahá do roku 1941, v dubnu téhož roku komise schválila dřevěnou maketu a 2. června byla podepsána objednávka na stavbu dvou prototypů. Později byla rozšířena o stavbu třetího prototypu. První prototyp vzlétl 10. července 1942 z letiště Mines Field. První sériový letoun A-26B-1DL opustil výrobní závod Long Beach v září 1943. Všechny stroje až do varianty A-26B-50-DL měly pevnou příď s šesti kulomety ráže 12,7 mm. U strojů mohla být i využita těžší výzbroj zahrnující kanony ráže 35 mm až 75 mm. Ochranu letounu zajišťovala čtveřice kulometů ráže 12,7 mm soustředěných po dvou párech do dvou dálkově otáčivých otočných věží. A-26 mohl nést až 2700 kg ve dvojité pumovnici a na závěsech pod křídly. První bojem prošel na Tichomořském bojišti. V Evropě létaly až ke konci Války kde měli nahradit A-20 Havoc. Vyzbrojeny jimi byly jednotky spadající pod 9. taktickou leteckou armádu. Po skončení druhé světové války se účastnil bojů v korejské válce a následně i ve Vietnamu. V tomto "moderním" konfliktu prováděl noční útoky na Ho Či Minovu stezku a další cíle. Vyrobeno bylo celkem 2452 kusů. Některé stroje letectvo v 50. letech upravilo jako řídící pro nesení dronů. Všechny zbraně byly odstraněny a na křídla byly přidány speciální nosiče pro upevnění dronů. Letoun byl určen k testování nových střel vzduch-vzduch za pomoci vypuštěného cílového dronu pro testy střelby v reálném čase. Dále byl využíván i pro výcvik bojových pilotů jako poskytovatel vzdušných cílů pro jejich výcvik. Ryan Q-2A Firebee byl standardní dron na DB-26B. Takto upravené stroje sloužily až do 60. let, než byly nahrazeny modernějšími letadly schopnými nést větší drony.
Novinka rozšiřuje "ucelenou" kolekci vydaných stavebnic středního amerického bombardéru A/B-26 v měřítku 1:48.
Stavebnice využívá základní univerzální rámečky, které jsou shodné pro všechny A-26/B-26 shodné. K nejnovějšímu přebalu výrobce přidal dva rámečky s dvěma drony, které dříve vydal jako samostatné stavebnice. Jedná se o KDA-1 (Q-2A) Firebee, kat.č. 48400 a BMQ-34A (Q-2C) Firebee, kat.č. 48401. Díky tomuto spojení vznikla velice zajímavá verze tohoto středního bombardéru. Stavebnici výrobce zabalil do standardní krabičky s výklopným víčkem a samostatně řešeným obalem. Na něm můžeme obdivovat krásně zpracovanou malbu samotného letadla. Po otevření krabičky na modeláře čeká třináct rámečků ze světle-šedé barvy, dva s trasparetními díly, manuál a v něm vložené tři obtiskové aršíky. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky mají naznačeny šrouby. Krásně je naznačené jemné žebrování na křidélkách. Motory jsou ztvárněny včetně vstupního i výfukového potrubí. Výrobce nezapomněl ani na přípravek pro přesné umístění výfuku. Interiér má naznačenou vnitřní konstrukci, bohužel tím při bližším pohledu vznikly menší propadliny na vnější pravé straně trupu. Kokpit, pumovnice a podvozkové šachty jsou v základu vybaveny nadmíru dobře, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy, rozvody elektroinstalace a hydrauliky. Náročnější modelář může sáhnout po některé z leptaných sad určených pro interiér nebo exteriér letadla. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámečky jsou zabaleny každý zvlášť v pevném PE sáčku pro jejich lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je vytištěn na 28 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Pokud by si chtěl modelář vyřezat vlastní masky, může využít šablonu vytištěnou na straně č.26. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, hlavní pro letadlo obsahuje i budíky pro přístrojovou desku. Zbylé dva aršíky jsou určeny pro dva nešené drony. Na výběr máme ze dvou různých strojů:
- Drone Carrier DB-26C 44-35666, USAF, Holloman AFB, late 1950s
- Drone Carrier DB-26B 44-34652, USAF, Tyndall AFB, late 1950s
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: