ICM 1:72 MiG-25PD-pohled do krabčky

http://www.modelimex.cz
ICM 1:72
Kat.č. 72177
MiG-25 PD Soviet Interceptor Fighter
Dne 4.listopadu 1976 dostal MiG OKB rozkaz vyvinout vylepšený MiG-25P, nová varianta následně dostala označení MiG-25PD, kde "D" znamenalo "dorabottanniy/upgraded“. MiG-25PD byl uveden do služby v roce 1979 a byl mu přidělen zpravodajský název "Foxbat-E". Nejvýznamnějším zlepšením MiGu-25PD byl nový radar RP-25M Saphir 25, který vycházel z radaru Saphir-23 vyvinutého pro stíhačky MiG-23. Saphir 25 byl v pozdější produkci MiG-25PD doplněn infračerveným senzorem TP-26Sh-1 namontovaným pod nosem, který zajišťoval pasivní detekci a sledování cílů. Mezi další vylepšení MiGu-25PD patřily motory R15BD-300. Vyrobeno bylo celkem 104 sériových strojů (38 z nich bylo dokončeno v exportním provedení). Starší MiGy-25P byly modernizovány na podobnou specifikaci a dostaly nové označení MiG-25 PDS, přičemž „DS“ znamená "dorabottanniy v stroyou / field upgrade“. Označení v kódu NATO zůstalo shodné "Foxbat-E".
Novinka představuje zmenšeninu sovětské proudové stíhačky Mig-25 PD(PDS) v měřítku 1:72. Stavebnice je zabalena do standardní krabičky s pěknou kresbou na vrchním díle obalu. Po jejím otevření, uvnitř nalezneme dvanáct rámečků ze světle-šedé barvy, jeden s transparentními díly, dva obtiskové aršíky a manuál. Většina rámečků je shodná pro celou řadu již vydaných stavebnic Migu-25. Výrobce podle potřeby přidá nový nebo zamění některý z rámečků. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to především na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky a panely mají naznačené nýty. Kokpit je v základu vybavený nadmíru dobře, zapotřebí budou jen doplnit poutací pásy. Ovládací plochy jsou oddělené, můžeme je díky tomu rozpohybovat podle potřeby. Model obsahuje i výzbroj v podobě čtyř raket s dlouhým doletem Bisnovat (později Molniya, a následně Vympel) R-40 v kódu NATO označených jako AA-6 "Acrid". Jednotlivé sestavy navrhl výrobce logicky a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich sestavování. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabiny můžeme ponechat v otevřené poloze. Samotný rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je vytištěn na čtyřiadvaceti stranách o formátu A4. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Jen u podvozkových nohou je na zvážení, zda by je nebylo lepší přilepit až v pozdější fázi stavby. Mohlo by totiž dojít k jejich případnému poškození pří lepení zbylých částí modelu. Na posledních dvou stranách jsou vyobrazeny čtyři barevné bokorysy. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak, rozloženy jsou na dva menší samostatné aršíky. Jeden z aršíků obsahuje kompletní popisky a součástí druhého jsou i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat může modelář ze čtyř strojů ve světle-šedivém zbarvení:
- MiG-25 PDS, 146th Guard Fighter Regiment, Vasilkov, 1989
- MiG-25 PD, Soviet Air Force, 1986
- MiG-25 PD, Iraq Air Force, late 80s
- MiG-25 PD, Libya Air Force, 90s
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál:
ICM 1:72
Kat.č. 72177
MiG-25 PD Soviet Interceptor Fighter
Dne 4.listopadu 1976 dostal MiG OKB rozkaz vyvinout vylepšený MiG-25P, nová varianta následně dostala označení MiG-25PD, kde "D" znamenalo "dorabottanniy/upgraded“. MiG-25PD byl uveden do služby v roce 1979 a byl mu přidělen zpravodajský název "Foxbat-E". Nejvýznamnějším zlepšením MiGu-25PD byl nový radar RP-25M Saphir 25, který vycházel z radaru Saphir-23 vyvinutého pro stíhačky MiG-23. Saphir 25 byl v pozdější produkci MiG-25PD doplněn infračerveným senzorem TP-26Sh-1 namontovaným pod nosem, který zajišťoval pasivní detekci a sledování cílů. Mezi další vylepšení MiGu-25PD patřily motory R15BD-300. Vyrobeno bylo celkem 104 sériových strojů (38 z nich bylo dokončeno v exportním provedení). Starší MiGy-25P byly modernizovány na podobnou specifikaci a dostaly nové označení MiG-25 PDS, přičemž „DS“ znamená "dorabottanniy v stroyou / field upgrade“. Označení v kódu NATO zůstalo shodné "Foxbat-E".
Novinka představuje zmenšeninu sovětské proudové stíhačky Mig-25 PD(PDS) v měřítku 1:72. Stavebnice je zabalena do standardní krabičky s pěknou kresbou na vrchním díle obalu. Po jejím otevření, uvnitř nalezneme dvanáct rámečků ze světle-šedé barvy, jeden s transparentními díly, dva obtiskové aršíky a manuál. Většina rámečků je shodná pro celou řadu již vydaných stavebnic Migu-25. Výrobce podle potřeby přidá nový nebo zamění některý z rámečků. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to především na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky a panely mají naznačené nýty. Kokpit je v základu vybavený nadmíru dobře, zapotřebí budou jen doplnit poutací pásy. Ovládací plochy jsou oddělené, můžeme je díky tomu rozpohybovat podle potřeby. Model obsahuje i výzbroj v podobě čtyř raket s dlouhým doletem Bisnovat (později Molniya, a následně Vympel) R-40 v kódu NATO označených jako AA-6 "Acrid". Jednotlivé sestavy navrhl výrobce logicky a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich sestavování. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabiny můžeme ponechat v otevřené poloze. Samotný rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je vytištěn na čtyřiadvaceti stranách o formátu A4. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Jen u podvozkových nohou je na zvážení, zda by je nebylo lepší přilepit až v pozdější fázi stavby. Mohlo by totiž dojít k jejich případnému poškození pří lepení zbylých částí modelu. Na posledních dvou stranách jsou vyobrazeny čtyři barevné bokorysy. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak, rozloženy jsou na dva menší samostatné aršíky. Jeden z aršíků obsahuje kompletní popisky a součástí druhého jsou i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat může modelář ze čtyř strojů ve světle-šedivém zbarvení:
- MiG-25 PDS, 146th Guard Fighter Regiment, Vasilkov, 1989
- MiG-25 PD, Soviet Air Force, 1986
- MiG-25 PD, Iraq Air Force, late 80s
- MiG-25 PD, Libya Air Force, 90s
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: