S dovolenim sem vlozim skeny z publikacie ModelArt c. 334 na F-14 Tomcat, z roku 1989.
Pozor, nie su tam detaily pre neskorsie verzie F-14B a F-14D !
Rovnako tam chybaju ECM kryty a GPS prijimace neskorsich verzii. Na tie doporucujem pozriet detaily v publikacii DACO.
Je to tabulka s vyrobnymi cislami a prehladnou tabulkou exterierovych odlisnosti medzi jednotlivymi vyrobnymi blokmi.
Je sice po japonsky, ale obrazky su dostatocne zrozumitelne.
Nech to pomoze aj ostatnym. Fotky konkretneho stroja su samozrejme vzdy vyhodou.
K otazke k stroju v.c. 159 430 tento mal bobri chvost vo finalnom prevedeni. Ci mal dodatocne nainstalovanu ECM antenu, to neviem. Nehladal som fotky.
Hranicu instalacie finalneho bobrieho chvosta od stroja v.c. 159 421 cize blok F-14A-75-GR potvrdzuje viacero zdrojov.
K otazke ci sa povodny bobri chvost menil dodatocne za novsie prevedenie, moj nazor je ten, ze tato cast tvorila integralnu sucast konstrukcie s odlisnym prierezom trupu a tvarom brzdnych stitov.
Cize sa nedala vymenit za novsie prevedenie. Stroje dolietali s povodnymi bobrimi chvostami tak ako boli vyrobene, len povodne laminatove kryty boli odstranene.*Poznamka : hned ako som vyssie uvedene napisal, napadlo ma pozriet este do knihy Tomcat Alley od Davida F. Browna. Tu je fotografia stroja v.c. 158 629 co je blok F-14A-65-GR z roku 1987, pri ktorej je uvedene ze stroj podstupil u vyrobcu prip. NADEP Norfolk upgrade na blok 135. Kolkych strojov a ktorych blokov sa to tykalo idem este vypatrat. (Dalsie stroje, pri ktorych je to uvedene, modifikovane na Blok 135 boli: 158 612, 158 614, 158 615, 158 616, 158 618, 158 623, 158 624, 158 626, 158 627, 158 630, 158 631, 158 633, 158 635, 158 636, 158 637 )
Co sa v zasade lisi medzi jednotlivymi blokmi:
- IR/ECM/TCS instalacia v podbradku
- vetracie mriezky krytu kanonu
- pitotova trubica na spici radomu (ano/nie)
- AOA senzory pod kabinou
- bobri chvost / koncove vreteno trupu
- lamely pri korenoch kridiel
- hrebene nad panelmi krytov mechanizacie geometrie kridiel
- zosilnenie vonkajsieho potahu vrchnej casti SOP a suvisiaca instalacia ECM
Dalej co ma rychlo napada, ofukovanie celneho skla prekrytu kabiny (2 varianty vid DACO)
pouzivali sa rozne disky kolies hlavneho podvozku (3 varianty)
exterierove nadrze boli v min 2 variantoch (so stabilizacnymi plochami a finalna varianta)

